Gå til innhold

Nå har jeg vært ånkli husmor på kjøkkenet, men så er det en del ting jeg lurer på.....

Anbefalte innlegg

Har lagd div fruktpure/-mos og -saft idag. Er det noen som vet hvor lenge dette kan oppbevares i kjøleskap/ fryser??

Jeg har laget sviske- aprikospure, banan-eple-sviske-aprikos-mos og og i tillegg har jeg silt kokevannet og helt det på flasker. Det er ikke noe i veien for at gutten min på snart 5 mnd kan få dette, sant? Begynte med grøt for 1,5 uke siden.

Er ganske grønn og bare sveiva ivei på kjøkkenet idag, og vet ikke om det er noen frukter man bør vente med til senere o.l. Takknemlig for svar fra mindre grønne med-bim'ere!!

Fortsetter under...

Kjør på, namnam :) Eneste er vel at man bør begynne med én og én ting, før man gir blandinger av forskjellige sorter. Dette i tilfelle de er allergiske eller noe, så vet man hvilken av ingrediensene som ga utslaget :)

Frys ned i passende porsjoner! Drikken er jeg usikker på hvor lenge holder seg, men du kan jo helle den over i sånne isterningsposer kanskje? Og bare knipse ut et par når du trenger?

Syns du har vært veldig flink!

Takktakk, har hatt en av mine "flinkere" dager, for å si det sånn!!

Det der med å begynne med en og en ting glemte jeg i farten, ja.... Derfor jeg spurte dere lure folk *hihi* Får prøve alle fruktene hver for seg, før jeg bruker det jeg fryste ned idag, da.

Har fryst ned i isterningbrett og avent-beger, og det holder vel en stund (hvertfall 1 mnd eller no??) Drikken strå i kjøleskapet (foreløpig)... Kanskje jeg må løpe på butikken å kjøpe sånne is-terning-poser når gubben kommer hjem.... Lur ide!! Takk for den :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...