Gå til innhold

HJELP!! hun vil ikke spise!!

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en datter som er 1år og 9mnd. På en god dag spiser hun max 1/2 fat grøt, ett par biter med brød og 5-6 biter til middag!

I går spise hun 2 biter brød, 2 ss med fiskegrateng og ellers ingenting den dagen!!

Hvorfor vil hun ikke spise?

Hvert måltid tar veldig lang tid og vi må distrahere henne med bøker eller film fpr å få noe som helst i henne!!

Leger og helsesøster sier at det ikke er noe i veien med henne. Men hvorfor vil hun ikke spise da?

Hun er i tillegg mye syk og har ofte feber eller er forkjølt.

Hun bruker astma medisin for øyeblikket. Hun skal til utredning for å finne ut om hun har det etter sommeren.

Men hun har aldrig spist noe særlig. Når hun var 5mnd ville hun ikke ha mere pupp og det var allerede dær d startet...

Er det noen som har samme problemet med sitt barn??

Skulle så gjerne ønske at hun ville spise!!!

Hilsen en fortvilet mor!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5566491-hjelp-hun-vil-ikke-spise/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gutten min har begynt å protesere i det siste, men vi har funnet ut at det er fordi han vil gjøre alt selv. Han her akuratt blitt 16 mnd så han har ikke akuratt koordinasjonen i orden, men vi lar han bare holde på vi. Må vaske gulvet etter han hver gang for det blir noe fryktelig med grising, men har får i seg mat ihvertfall da..

Kaia var mye syk i vinter og da var hun da også "periodespiser" ;)

Mamma og pappa flyttes oss fra barnehage til dagmamma med bare oss to der da smittepresset i barnehagen var for høyt for brodern, når han ikke hadde lungebetennelse hadde han "prontikk". Det hjalp, vi var begge mye mindre syke og han "vokste av seg" astmaen når han ikke var syk så ofte.

Forøvrig vil jeg anbefale Nylanders siste, hvor du kan lese om lille Karoline frem til 4år.

Har du forsøkt Hagas hestekur?

Siterer fra Gro Nylander...

"Når barnet ikke vil spise

- Har du et godt råd til bekymrede foreldre med et kresent barn?

- Kanskje de vil forsøke det jeg kaller ”Hagas hestekur” etter barnelegen som beskriver den i sin lærebok: Til måltidene sammen med resten av familien sitter barnet i sin egen stol, og blir tilbudt mat som svarer til alderen – men som det vegrer seg for å spise. Vann til drikke. Når familien har spist, går alle fra bordet, også barnet. Man kan fortsatt la mat som barnet ikke har spist stå tilgjengelig mellom måltidene, da tar kanskje sulten og nysgjerrigheten overhånd. I løpet av to-tre døgn spiser barnet i de fleste tilfeller, skriver Haga. Dette forutsetter at barnet er friskt. Ved den minste tvil om den saken bør lege kontaktes. Min erfaring er at hestekuren ofte virker veldig fort. Men den forutsetter at man ikke maser, ikke snakker om spisingen, ikke har annen mat på lur. Problemet for foreldre er å klare å ignorere at barnet ikke spiser tilstrekkelig."

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...