Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Frøkna vår på 13 mnd våkner om natta når det er varmt. Hun får litt vann og sovner igjen med en gang.

Jeg lurer på å sette en tutekopp i hjørnet av senga og lære henne å ta en slurk selv, men det er mulig hun er så i halvsøvne at hun ikke klarer det. Er ganske trøtt selv, he he...

Noen som har prøvd dette eller har andre smarte idéer?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5565185-drikke-vann-om-natta/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos oss finner hun flasken selv, for det meste. Og ofte ligger hun med den i den ene hånden. Men innimellom hender det at hun roper på oss fordi hun ikke finner den.

Det skader jo ikke å prøve å la en flaske ligge i sengen. Vi legger den i det samme hjørnet hver kveld. Og vi synes det er bedre med de helt harde tutekoppene fra f.eks. Cubus, i stedet for de vanlige tutekoppene med myd tupp. De myke tuppene kan man nemlig få mye vann ut av hvis man først har funnet ut hvordan...

Hadde en dryppfri drikkekopp i senga til Småen frem til han flyttet over i stor seng. Brukte en aventflaske med grønn tut og håndtak slik at det var lett å få tak i den. Han drakk ofte av den om natta selv. Hendte ofte jeg våkna og hørte at han lå og drakk (Litt høylydt av seg, han lå på naborommet).

Det er verd å forsøke. Unger er forskjellige! Minstejenta vår som er 1 år nå har også alltid flaske i senga. Men jeg tror ikke hun bruker den så mye om natta. Hender at hun tar seg en sup når hun sover i senga si om dagen - før eller etter hun har sovet.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...