Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Til barna er hvor gamle har dere kokt flaskene? Er det godt nok med oppvaskmaskin? Koking av vann, eller er det godt nok å varme vannet i micro?

Jeg har ingen erfaring med bruk av mme fra de andre to barna mine. De ammet jeg bare, men han jeg har fått nå legger så dårlig på seg at han må få noe i tilleg til morsmelka. Det er jo noe styr med all denne kokingen, derfor lurte jeg på om det var nødvendig og evt. til barnet er hvor gammelt.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5565020-til-dere-som-gir-mme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ei jente som er 2 måneder. Vasker flaskene godt og koker dem. Regner med jeg kommer til å koke dem frem til hun er 3 mnd, etter det kommer jeg bare til å koke tutene på flaskene.

Koker vann, det kommer jeg nok til å gjøre en syund, er jo ikke no stress m vannkoker.

Jeg kokte flasker til hun var tre mnd. Så et intervju med jordmor Siri( hun som lager disse sidene), der hun sa at man trenger ikke å koke flasker. Det viktigste er å få vekk melkerester og det gjør man ved å vaske dem. Det er viktig å skylle dem rett etter bruk slik at det ikke danner seg bakterier i melkerestene. Hun mente det holdt med å bare skylle flaskene godt og så bruke dem på nytt.

Annonse

Jeg har fått beskjed om:

Fra tre måneder trenger du ikke koke flaskene lenger. Du kan ta de i oppvaskmaskinen eller vaske for hånd. (Jeg kokte smokkene noe lenger selv...)

Fra seks måneder kan du ta kaldt vann fra springen og varme i micro.

Jeg pleier å koke vann en gang i døgnet i vannkoker, heller oppi flaskene i passende mengde og setter i kjøleskapet. Til måltidet er det bare å varme vannet i microen og tilsette pulver.

Tror ikke jeg har kokt flaskene siden hun var 3-4 uker jeg... Skyller dem og setter dem i oppvaskmaskinen.

Koker smokkene da, for de blir så ekle i maskinen.

Hun er nå 8 mnd (i dag) og har vært forkjølet to ganger (smittet av storesøsken). Så jeg tror det går HELT fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...