turbogutt Skrevet 5. juli 2006 #1 Del Skrevet 5. juli 2006 Når har dere liksom "leggetid" for minsten? Og når står dere opp? Er det hytt å pine så tidlig, eller har dere faste rutiner på det? Vår pleier å sovne ca 22 tiden, da er det liksom kvelden,og da har han en lang soveøkt på 5-6 timer. Men etter han har fått nattmat så våkner han etter en og to timer, vil liksom ikke sove mere da, selv om jeg har det mørkt under mating, og prater lite. Prøver å drøye å stå opp, vil jo liksom sove litt jeg da... hehe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5563394-leggetider-for-de-p%C3%A5-3-4-5-uker/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bromelia Skrevet 5. juli 2006 #2 Del Skrevet 5. juli 2006 jeg innbiller meg at det er litt vanskelig å "lage" en rutine for de som er så små. Har derfor ikke gjort det med min lille blomst. Hun er 3 uker og hun har lagd seg sin egen rutine (vel å merke med litt slingrings-monn). Hun styrer seg selv, og det går som følger: Sovner et sted mellom 23 og 24. vokner rundt 03-04. får nattmat, og sovner igjen. Våkner 07-08, får pupp i senga, og legger henne på samboer sin plass (han har reist på jobben da). og så sover vi videre til 09-10 (står opp seint jeg da hihi) Pupp igjen, og er våken til ca 13 (etter noen runder med pupp) sover til ca 15, er våken og sover litt om hverandre.... sover litt fra 20 til ca 22, og "henger" på puppen til hun sovner ved 23-24 tiden igjen... Synes jeg fortjener å ligge litt lenge jeg... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5563394-leggetider-for-de-p%C3%A5-3-4-5-uker/#findComment-5563968 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranveig R Skrevet 5. juli 2006 #3 Del Skrevet 5. juli 2006 Då guten vår var så liten hadde han ingen rutiner på soving. Han sovna når han sovna... Vi lot han sove der vi var, altså sov han på fanget vårt eller i vogga i stova til vi la oss, og då flytta vi han inn i senga. Det er nok meir vanleg enn ikkje at så små babyar er våkne ein del om natta. Då babyen var inni magen blei den byssa i søvn heile dagen (når du bevegde deg), og måtte underhalde seg sjølv om natta (når du låg i ro). Det tar ofte nokre veker eller månader før babyen lærar forskjell på natt og dag. Du kan hjelpe han ved å ha det lyst om dagen og mørkt om natta, og ved å gje mykje oppmerksomhet om dagen, og begrense den om natta. Etter kvart går det seg til. Det er veldig tungt å stå opp om morgonen ja, spesielt viss babyen har fått det for seg at det er morgon alt for tidleg. Det beste du kan gjere er vel å legge deg igjen neste gang babyen skal sove. Det er bedre med oppdelt søvn enn ingen søvn... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5563394-leggetider-for-de-p%C3%A5-3-4-5-uker/#findComment-5564148 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå