Gå til innhold

Mamma 10 uker på forskudd - nicket

Anbefalte innlegg

hei!

har lagt merke til deg, siden jeg ble mamma 8 uker på forskudd!

og det er jo ikke så stor forskjell...

hvordan går det med dere!?

Leste nedover at du ville begynne med fast føde!?? hvordan har det gått :-D

Her begynte vi med grøt for 1,5 uke siden,det har ikke vært noen suksess foreløpig!!! får nesten ikke i ham noe... han er forresten 6 mnd.. (4korr)

Legging da!!?? Har du fått det i boks?

Her var det i 23 tiden lenge, og så fikk jeg det ned til 20-21 en stund, men det har sklidd ut igjen...?? nå er det gjerne 21-23 :-D alt ettersom!

men han våkner noen ganger, før han finner søvnen helt for natta.. (litt mer mat - hehe eller kos!!)

sånn ca 3-5mnd sov han fra23-05/06 tiden - herlig!!

Men ved 5 mnd begynte han å våkne mer om nettene.... Nå sover han ikke like lenge som ved 3-5mnd, men styrer ikke så mye lenger heller, kanskje 1 gang i løpet av natta... (er helt fjern om natta så helt nøyaktig kan jeg ikke si hihi)

ja,det ble langt og rotet dette, (er på msn samtidig og!!! :-)

men lurer bare på hvordan det går med dere, siden de er sånn ca jevngamle og nesten like premature... Litt mer jenta di da... (var det jente!!??? huff, har skrevet så lenge her nå at jeg har glemt det!!!)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5562124-mamma-10-uker-p%C3%A5-forskudd-nicket/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei :)

Hyggelig at noen legger merke på meg også ;)

Takk, det går i det store og hele ganske bra med oss. Med jenta mi (jente ja -D) går det veldig greitt sett ut ifra at hun er prematur. Uheldigvis er det jeg som har hatt berg og dalban, og har nok ikke koset meg/slappet av med henne som jeg kunne ha gjort. Men alt går meget bedre :)

Fast føde går rett... vest :) Vi har begynt å gi smaksprøve, men samme hva jeg gir så nekter hun å spise mer enn toppen 5-6 skjeer. Har forsøkt med ris- og mais grøt, eple/mango frukt, pærepurre og most banan. Ser ut til at hun liker det jeg gir, men vil bare ikke spise. Har forsøkt forskjellige tider på døgnet, før og etter melk, i mellom to måltider. Vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. Hun har heldigvis lagt fint på seg hele veien (er nå 6,5 kg), men sliter veldig med matlyst. I tillegg så kan hun fortsatt ikke å suge skikkelig. Så hun bruker masse krefter på å "smatte" i seg melka på flaska. Vann nekter hun også å drikke (lite kjekt i denne varmen)!

Men hele denne prøvesmakingen gikk litt skeis nå, da hun har fått kraftig bronkitt på begge sidene. Heldigvis testa hun negativt på RS-viruset. Er ganske tett og har masse slim i halsen, så jeg har roet det litt ned et par dager.

Om maten er litt styr, så er leggingen her en drøm :)

Litt forskjellig når hun er i seng, men stort sett før 20.30 på kvelden. Og da legger vi henne bare ned i senga, et stryk over kinnet, og mer hører vi ikke fra henne før mellom 7 og 8 neste morgen. Slik har det vært siden påske, selv om hun har nok enkelte netter hun er våken, men uten å gråte (eeeeelsker å snakke og pludre for seg selv).

Så i det store og hele går det kjekt. Får masse god skryt av fysioterapeut og legen. Er faktisk ei veldig rolig jente (unntatt når hun skal spise - da kvesser hun stemmebåndet ja) som sjelden gråter. Sovner av seg selv både dag og natt, og nyter å ligge på gulvet å leke alene. Ei skikkelig god-jente :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...