Gå til innhold

Sønnen min på 22 mnd. har begynt å stamme veldig de siste dagene.... Noen andre med samme problem?

Anbefalte innlegg

Sønnen vår er 22 mnd. og har snakket veldig bra i 3-4 måneder nå....Lange setninger til og med... Han har aldri snakket "babyspråk"... Var veldig lenge taus - men da han begynte å snakke - så snakket han skikkelig - slik at andre også forsto ham veldig bra. Helsesøster sa også at han var veldig god til å snakke da vi var der for 2 måneder siden... Men i løpet av den siste uka har han begynt å stamme. Det begynte med bare noen få ord av og til i begynnelsen av uka - men det har bare tatt seg opp - og i dag har han stammet hele tiden... Han blir frustrert og lei seg for han merker selv at noe er "galt" så det er ikke noe gøy å se på....Er det noen av dere som har opplevd noe lignende og som kanskje har noen tips å komme med?

Fortsetter under...

For de som begynner å stamme er det forholdsvis vanlig å begynne i 2-5 års alderen. Du kan søke litt på nettet på stamming og barn.

Ta kontakt med helsesøster igjen og forklar hva som skjer med ham og hør om hun kan hjelpe eller om hun vet hvem du bør kontakte om dette fortsetter.

Det er ikke så uvanlig at barn i den alderen stammer i en periode. Min første gjorde det (den andre snakker ikke enda!), min brors barn gjorde det og min lillebror gjorde det. Det er akkurat som du sier. De blir sinde og lei seg for at det ikke kommer ut som de vil at det skal! Men bare ta det med ro. La han få tid på seg til å snakke, og hjelp ham aldrig. La ham bli ferdig selv.

Ingen i min familie stammer nå!

Ta kontakt med helsesøster, om du føler deg litt urolig.

Takk for svar begge 2. Da håper jeg at det er som du sier Mamman til 2 rampegutter og så får vi se hvordan det går.... Ha en super dag i varmen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...