Gå til innhold

sniker meg inn her for å spørre...brukte dere lekegrinden?

Anbefalte innlegg

er så usikker på om jeg skal bruke penger på å kjøpe lekegrind, de er jo svin dyr..jenta mi på 7mnd farter rundt som en tulling..

faren sier det ikke er nødvendig,man er heller ikke hjemme så han vet ikke hvor vanskelig det er til tider å lage middag, fått tatt seg en dusj og ellers de daglige gjøremål som å gå ut me søppla...

å kan man egentlig ha barna i lekegrinda mens man dusjer?

Fortsetter under...

Vi har brukt den til begge våre, men kun hvis jeg skal ned eller opp en etg i huset vårt. Jeg har aldri hatt de i når jeg har dusjet, men for å gå på do å tisse har jeg hatt.

Men sånn strengt tatt, så er det ikke lenge man kan bruke den, så hvis jeg ikke hadde fått, så hadde jeg nok aldri kjøpt det nei. :)

Her har vi heller ikke lekegrind, ikke hatt behov heller.

Tar lillegutt med på badet og lukker døre så kryper han rundt der inne....

Har ei venninne som satte opp reisesenga og brukte den som grind for korte perioder som f.eks når hun skulle hente posten, gå på do ol. Har dere reiseseng så er jo det en mulighet....

Har ikke brukt det til mine to. Har pleid å tatt med den minste ut for å inn posten eller kaste søppel. Dusjet har jeg gjort når minsten sover i senga si - eller jeg tok med eldstemann på badet da han var baby og lukket døra mens jeg dusjet. Måtte da rydde unna dokosten og søppelbøtta... Vet ikke om jeg ville følt meg trygg på å gå fra et våkent barn i lekegrinda mens jeg dusja. Har alltid dusja rett etter at de har sovnet når jeg vet de kommer til å sove en stund.

Annonse

Vi bruker lekegrinda når jeg er i dusjen og mannen min ikke er hjemme. Før når han var mindre hadde jeg han med på badet. Men nå når han er 1 1/2 år lager han bare fullstendig kaos der inne. Og kommer inn i dusjen med klær på, oppi doen osv. Så han er i grinda 10-20 min på hverdagen. Synes det er deilig å få de min for meg selv på formiddagen. Brukte den ikke noe særlig før når han var mindre. Han var så rolig så han lå mye bare på gulvet på en matte. Er ikke sikker h*n vil være i grinda siden h*n ikke er vant til det heller. Lille vennen her strekker opp armene når jeg sier han skal i grinda, men blir lei etter 10-15 min så da står han å sutrer litt. Tror ikke jeg hadde kjøpt grind når h*n er 7 mnd. Ville da heller brukt en reiseseng.

Vi har hatt god bruk for vår. Bruker den når jeg dusjer eller er på do. Gikk greit å ha henne med på badet før, men det går ikke lenger. Hun skal bare oppi doen og dra alt innholdet i skapene utover... Setter grinda i døråpningen til badet sånn at hun ser meg, og da går det helt fint. Føler at hun er tryggere der enn om hun skulle holdt på på badegulvet alene i allefall. Begynte ikke å bruke den før hun var rundt 9-10 mnd, men det var ikke noe stort problem. Synes jo ikke alltid det er så gøy å bli satt oppi der, men jeg har lagt noen leker der som hun ikke har andre steder og det hjelper nok.

Vi fikk vår, så jeg vet ikke om jeg ville brukt penger på det hvis vi skulle kjøpt selv. Da ville jeg kanskje bare brukt reisesenga som noen over her sier. Bruker den jo veldig lite i løpet av dagen. max 20 min til sammen.

Den har kun blitt brukt til oppbevaring av leker når barna er i seng så jeg hadde klart meg helt fint uten. Når hun var mindre (er 14 mnd nå) så tok jeg henne i vippestolen på badet når jeg dusjet og ordnet med middag o.l. Men mye av grunnen til at den ikke er brukt er at hun likte aldri å være oppi der, bare hylte og det hadde jeg ikke hjerte til å gjøre så vi droppet det....

Vi ha brukt lekegrind på vår lille, han likte seg ikke der i begynnelsen, men det gikk seg til.. Syns det var veldig greit å sette han oppi der npr jeg skulle lage middag, hente posten eller dusje og sånne ting.. Vår lille var i lege grind fra han begynte å krabbe og til han var 14 mnd.. Veldig fornøyd med det.. Vi fikk en brukt lekegrind.. Men kikk på nettet som finn.no og sånn og se om noen har en brukt til salgs.. Et venne par av oss brukte reise seng og det endte med at reise renga ble ødelagt for dem er jo laget til å sove i og ikke til å herje i...

samme situasjonen her for noen mdn siden gutten vår er nå 13 mnd... men vi bruker reisesenga som leke grinn vis han må stå i den når jeg skal noe... billigere men mindre da.. men har funka bra her.. der er jo ikke så lenge han står i den...

når jeg dusjer... setter jeg reise senga i døråpningen så han ser meg sånn at halv senga står på badet og halve i gangen....

funker fint....

Annonse

Hei Vi har brukt den mye.

Ho er der ca 1-1 1/2 time per dag. Når jeg steller meg på morgenen og når jeg lager middag. + når vi har hatt en lang dag på farten da forsøker ho og komme oppi selv, ho liker godt å slappe av oppi der. Ho har rene musikkverkstedet oppi der, 3 spilledåser og et piano + en dukke og kosepute. Kjempestas!

Har brukt den fra ho var 3 mnd og nå er ho 13 mnd.

Om du vil ha grind så kan det være lurt met et par nye leker oppi der, som er i lekegrinda hele tia, så bli det litt belønning for å være der :-)

Jeg er kjempefornøyd med at vi kjøpte lekegrind enda jeg tror jeg aldri har låst han inne i den! Vi kjøpte en sekskantet lekegrind (sånn med stenger). Og så har den dør. Døren har vi alltid åpen. Vi har hengt ting på stengene langs veggene (bl annet et aktivitetsteppe og noen små bamser) og så har vi en musikkuro på toppen. (det er kjempekoselig inni der - hans eget lille fristed!) Når han var liten lå han i grinda og så på uroen og etter hvert som han har blitt større, har brukte stengene til å lære seg å stå og gå, og sto lenge om gangen og fiklet med aktivitets teppe. Nå krabber han inn og ut av lekegrinden som han vil, og bruker det som lekerommet sitt. Han virker som han er veldig glad i det og synes det er stas på ha sitt eget sted. Han er nå 1 år.

Jeg liker egentlig ikke lekegrind jeg og derfor har jeg aldri kjøpt den heller, men forstår at for noen er det en nødvendighet. Mange sier også at hvis man har hund så må man ha dette.

Jeg har hund også, men har et hus på flere etg og hvis hunden trenger ro sender jeg han heller til en annen etg i huset.

Jeg har heller aldri savnet å ha lekegrind. Daglige gjøremål som ikke kan gjøres der sønnen min er eller ha han med gjør jeg når han sover.

Syns det er greit å venne seg til at barna får ferdes fritt omkring i huset i stedet for å sette dem i bur...

Jeg er veldig glad for at vi kjøpte lekegridn til Tobias. Har brukt den masse når jeg har trengt å gjøre ting (f. eks gå ut med søpla, vaske huset, gå på do ol - er jo greit å ha et trygt sted å ha ham da.) Han har kost seg oppi der. Bruker den fremdeles når jeg dusjer og han - og ikke pappaen er hjemme. Da tar jeg hele grinden med meg inn på badet og så er han oppi der mens jeg dusjer. Eneste muligheten jeg har å få dusjet med han hjemme. Ellers hadde han åpnet alt av skuffer og skap på badet + kommet inn i dusjen til meg. Han er 18 mnd nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...