Gå til innhold

å i dag har vesle gutt sagt mam mam, bare 8mnd:)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå er det vel sikkert like mye trening på språket som at han bevisst sier mam(ma). Jenta vår har også sagt det lenge, men jeg tror ikke hun vet at det er begynnelsen på mamma! Hun babler like mye papapa, fafafaa, awawaw osv. Det virker som om lyder går litt i perioder.. :o)

Annonse

Åh de er så søte disse små :)

Snuppa på 8 mnd sier maaammm eller maaammma, og det er tydelig hva hun mener for hun sier det bare når hun sutrer og vil opp ;)

Så det trenger ikke bare være lyder! ;)

Lillegutt sier mam mam når han ser meg og når han sutrer og vil opp så bare språkutvikling er det nok ikke;) ...eller språkutvikling er det jo å lære seg å si nye ord da! :) (også 8 mnd forresten)

Guro sier også mam-mam nå (snart 6 mnd), men hun "mener" ikke noe med det enda da...det er nok for tidlig ;) Men det er artig å høre når de får nye lyder syns jeg, og jeg leder meg til hun sier mam-mam og MENER det! :D

Her er det også nettopp kommet maammaa-lyder med mening i - som regel når han vil opp her også. Og det er tydelig med vilje, for han krabber mot meg og tar tak i buksen min samtidig! Herlig!

Men første ordet hans var nok "Hei", som han har øvd på en stund ... har alltid pleid å si hei til ham OFTE ("hei baby"), så det er kanskje ikke så rart.. Nå sier han "hei" hver gang kattene vi passer på kommer forbi, og til folk vi treffer som han føler seg trygg på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...