Gå til innhold

Jeg blir så oppgitt...

Anbefalte innlegg

..over å ikke kunne stole på at babyprodukter er sikre å bruke. Jeg vil jo, som alle andre mødre, kun det beste for ungen min, men det er pinadø ikke enkelt! Smokkene får de kreft av, solkremen blir de sterile av, badeoljene er allergifremkallende...

Kjøpte Eucerin sin solkrem for et par måneder siden, for den anbefalte apotekdamen, men den er nå kastet etter at jeg leste testen i F&B. Nå går det i Babyline over hele linja (kremer og oljer), men nå var det jo noen her som ymtet frempå om det var noe galt med disse produktene også...?

Natusan og Nivea er slettes ikke bra, tydeligvis. Vi har aldri brukt produkter derfra, men vet man ikke bedre skjønner jeg godt at noen gjør det. Dette er jo etablerte merker for barn, som man i utgangspunktet går utifra ikke inneholder farlige stoffer.

Skulle ønske vi kunne stole på produsentene bak babyprodukter, det skulle egentlig bare mangle!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5551993-jeg-blir-s%C3%A5-oppgitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir folk av de fleste og produktene er nok ikke farlige, men når Grønn Hverdag (f eks) sier at de og de produktene inneholder stoffer som kan virke hormonforstyrrende og allergifremkallende - så bruker jeg heller produkter som ikke inneholder disse stoffene. Grunnen til at jeg blir så oppgitt er at det er så mange babyprodukter som inneholder slike stoffer, og det syns jeg er oppsiktsvekkende og frustrerende.

Ja det er helt på trynet. Samme med babymaten også, de dytter pinadø sukker i mange av dem og skriver det ikke opp i innholdsfortegnelsen men kamuflerer som karbohydrater.

Vi er som deg: bedre føre var. Mange som har foreldre som røyka og drakk under hele barselstiden også, 'uten noen skade'. Synlig, hvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...