Gå til innhold

tannpussetips,please!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi begynte med lek med tannbørsten, slik at hun ble fortrolig med den.

Nå synger vi sangen "Puss, puss så får du en suss", når vi pusser tennene. Når sangen er slutt, er også tannpussen slutt. Jeg synger som regel sangen i et rolig tempo, slik at vi rekker å pusse alle tennene;-) Tilslutt er det fluor.. og det er stas!

Vet ikke hvor gammel barnet deres er, men det var mye skrik og nekt i begynnelsen her også. Vi måtte rett og slett holde henne fast og pusse enten hun ville det eller ei for en stund så skrek bare hun så tannbørsten. Vi synger puss, puss så får du en suss vi også - det ble lettere for hver kveld men vi holdt på en liten stund. Etterhvert ble det en del av leggeritualet og nå løper hun selv inn og henter tannbørsten om kvelden og smiler stolt når vi er ferdige. Vær tålmodig så ordner det seg nok :-)

Jeg har hatt periodevis problemer med tannpussen. Jeg synger også puss, puss, så får du en suss, mens pappaen som er amerikansk, synger pussa, pussa, pussa, pussa.... :-) Han har aldri problemer.

Men i det siste har det løst seg ved at jeg lar henne stå på noe annet enn hun har stått på før. Før stod hun oppå vasken mens vi pusset, men nå står hun på krakk, og da liker hun det bedre. Å stå oppå dolokket er også akseptabelt. Forandring fryder kanskje?

Annonse

Vi koser oss veldig med tannpussen. Han ligger på stellebordet enda, det er så greit for da holdes hodet hans helt stødig uten at vi behøver å holde ham. Jeg mener at det på den måten føles mer som en frivillig ting. Jeg holder ham aldri fast, da tror jeg det fort blir lite moro.

Jeg pusser litt først, så pusser han litt selv. (les: tygger og leker med børsten) så bytter vi på. Dette er så populært at jeg kan holde på hvor lenge som helst, men passer på å være rask og slutter mens leken er god. Han har bare åtte tenner så det går greit.

Jeg syns vi har et godt grunnlag så langt, men han er bare 12 måneder gammel enda, da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...