Gå til innhold

for tidlig med eget rom ? ( samme som skravle )

Anbefalte innlegg

Lilegutt er bare 3 uker, men det er slik at vi har 2 soverom nede og et oppe. De nede bllir brukt av ossn foreldre og et til eldstemann på 16 mnd.

Dobbelsenga går ikke inn på det oppe og lillegutt vekker han andre når han sover nede.

Vurdere derfor å legge lillegutt på 3 uker oppe.

Nå ligger jeg nemlig på en madrass med han oppe. Kan ikke gjøre det til evig tid.

Syns dere det er for tidlig å la han ligge alene. Er ikke ne problem å hølre han ned og vil bruke babycall for sikkerhetsskyld.

Fortsetter under...

Tja.. jeg har litt av det samme problemet. Vi har ett soverom opp, hvor vi sover, og to mindre nede. Det er forsåvidt plass til en dobbeltseng i et av rommene nede, men gubben vil ikke flytte ned. Vår lille snupp er nå drøyt 5 mnd, og jeg lurer på å flytte henne ned etter ferien. Hun sover jo det meste av natten nå (men jeg våkner uansett mange ganger og sjekker / kikker på henne..!). Synes det blir litt ekkelt å ikke være i samme etasje, men det er jo uansett ikke langt, jeg hører henne når hun skriker, og kommer jo også til å ha på babycall.

Vet om flere som har flyttet babyen på eget rom veldig tidlig (kanskje ikke så tidlig som 3 uker, men iallfall ved 2 mnd alder). Dersom du selv klarer å slappe av, er det sikkert helt greit...!! Ikke noe galt i det hvis DU orker (hvis du må amme flere ganger om natten etc... tror det er en av årsakene til av mange kvier seg, fordi det er mest praktisk å ha den lille rett ved siden av seg og bare løfte ham over i senga for mat...)

Tildes mamma.

Kjenner flere som har gjort det, uten problemer... Vi kjøpte babycall med et lite kamera inne hos junior og en liten skjerm inne hos oss - slik både hører og ser vi hvordan det går med han. Tror du kan få kjøpt det på Claes Ohlsson, dersom du er interessert.

Lykke til!!

Nei, det har vi prøvd og det gikk heller dårlig. Er rett ved siden av stua og han fikk ikke sove i det hele tatt.

Så det er enten minsten på eget rom eller at vi venter og ser om ikke den eldste vender seg til lydene fra babyen.

Problemet med det siste er at det ser ut til å ta en stund ettersom vi allerede har prøvd en uke. Og da minsten også er plaget med kolikk så blir det lite nok søvn som det er.......

Siste alternativ er jo at jeg bare sover oppe med ham slik som jeg har gjort den siste uke, men det er litt slitsomt det også i lengden......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...