Gå til innhold

Hvilken VOGN har du, og er du fornøyd? Jeg har MANGE krav, finner ikke den ultimate vogna....hjele meg litt kanskje?

Anbefalte innlegg

Selv skal jeg nå kjøpe ny sportsvogn, da vi bare har bagvogn. Min pode har blitt 7 månter og jeg er slik i tvil hva slaks vogn jeg skal ha.

Forrover eller vakovervendt, 3 eller 4 hjul, slik eller sånn.

Synes quinny comfort 3xl, eller hva den hetrer der tøff ut.

Det samme gjør Trend For Kids joggster twist.

One Tree Hill Urbane Jungel er også råstilig.

For ikke å snakke om Marlin Traxx 3,

Eller Teutonia spirit s3.

Teutonia Mistral.

Men nå er Easy Walker også temmelig tøff da.

Eller hva med en Phil & Ted?

Men hva skal man velge?

Mine "krav":

--Må ha full liggestilling.

--Fotbrettet må kunne heves.

--Lun og god kalesje.

--Svingbart fremhjul, dersom det er 3 hjuling.

--Låsbart fremhjul.

--Vendbar sitteinnsats.

--Må være plass til barnet med vinter pose uten at han sitter alt for trangt.

--Gjærne håndbrems.

--Lett å legge sammen.

--Grei å få inn og ut av bilen.

--Godå kjøre både på skogsvei, og på oslo city.

--Grei å kjøre på snø.

Så da er det vel bare å velge en da.

Hva rtror dere?

Fortsetter under...

Jeg hadde teutonia y2k til forrige mine da, og var evig fornøyd med den :) (men den kom dååårlig ut på tv2 hjelper deg testen da sååå... den er vel ikke å annbefale) hehe.... :)

Jeg er veldig gla i Quinny sine!!!!!!!!! :D Hadde gått for en sånn en jeg.... *fine & gode vognen å kjøre*

Tipp jeg har stått i butikken å prøvekjørt og drømt meg vekk! :D hehe...

Lykke til med vogn valget, ikke bare bare det der :)

jeg har ingen andre erfaringer enn teutonia mistral, men er utrolig fornøyd med den. den tilfredsstiller alle kravene dine (til 4-hjuling da altså:), bortsett fra håndbrems. har faktisk savnet det litt, men bare på vei ned fra fløyen :)

har en bitteliten tullebil, og kan med to klikk og et løft trille vognen rett inn i bagasjerommet.

mistralen er jo liksom "traktor"-vogna da, og passer slik utmerka til skogsveier og snø, samtidig som den er lita og overraskende enkel å manøvrere mellom reolene på rema.

tulla her er snart 8 mnd, så foreløpig er det maaaaaasse god plass i vogna, nesten mer enn godt er. så jeg vil tro den er stor og god også med vinterpose.

med et lite klikk har du snudd håndtakene på vogna og kan trille andre veien. veldig greit her i bergen i alle fall, hvor man har sideregn og vind og sol og alle årstider på en og samme tid.

eh.. ja. kan liksom ikke anbefale denne FREMFOR de andre vognene, men anbefaler den altså på det varmeste :)

Vi har både en TFK-vogn og Quinny freestyle..... TFK'en synes jeg er mer stødig og robust, mye bedre plass til babyen, større kalesje osv. Veldig god å trille, også på snø. Og den tar mindre plass i bilen enn Quinnyen. -Men på Quinnyen kan man snu sitteinnsatsen og det synes jeg er en stor fordel, iallfall enda når babyen er forholdsvis liten. Men den er trang da. Gutten min på 10 mnd fyller den nesten ut allerede.

Det er ikke lett. :-)

Jeg har en som heter traxx, og den er UTROLIG god ! trilling er en lek, kan jogge med den og.

Lett og ha med seg med veeeldig god kvalitet!

Den er ikke varm på sommeren( lyse farger) og "handle bars'ene" må være de desidert beste!

:-)

Annonse

Superfornøyd med min One tree hill vogn, men har selvf noen minus den også. Har nettopp begynt å bruke sportsdelen, og tulla er straks 5 mnd. Bagen er litt liten...

Dine "krav":

Nesten full!

Nope, dette er ikke mulig.

--Lun og god kalesje.

Ja, det syns jeg da absolutt!

Juppp!

--Låsbart fremhjul.

Ja!

--Vendbar sitteinnsats.

Nei, dessverre, og det er vel et stort minus nå som hun er så liten.. men det fungerer foreløbig helt greit med kun forovervendt nå..

--Gjærne håndbrems.

Tror det kan bestilles

--Lett å legge sammen.

Veldig lett å legge sammen, og det var en av grunnene til at vi valgte nettopp denne. Vogna i seg selv er lett å bære og.

Ja. Vi har den på tvers i bagasjerommet på stasjonsvogna, eller i skiboksen.

Spesielt god å ha på shopping. Stort handlenett under, veldig grei å svinge rundt. Funker helt fin på skogsvei også, fordi hjula er kraftige.

--Grei å kjøre på snø.

Ja, opplevde ingen store problemer i vinter..

Lykke til med valget ditt ! :)

Ja, da hadde jeg ikke vært i tvil; Teutonia Spirit S3! Hvis du importerer den selv, kan du bestille håndbrems også. Den oppfyller de krav du kom med, stor og god plass til barnet osv.

Lillesnupp har denne, og hvis du er ute etter 3-hjuling er den super.

Storesøster har en Mistral-05, og er du ute etter 4-hjuling anbefaler jeg denne:-) Vi har vært veldig fornøyd med denne(og er) men det er noe annet å trille en 3-hjuling.

Annonse

Vi har Quinny Freestyle 3XL Comfort (den raude er driiittøff!)... Kan gå gjennom lista di eg.

Ja, har den ikkje det då?

Ja.

--Lun og god kalesje.

Njei. Trur ikkje du kan kalle den lun.

Ja.

--Låsbart fremhjul.

Ja.

--Vendbar sitteinnsats.

Ja. Enkelt er det og. Eg har gjort det fleire gongar ute på tur, mens småen sit på bakken i ti sekund...

Ja. Eg har sett fleire bruke Voksipose, men sjølv synest eg det blei litt klumpete. Men god vinterpose er det plass til.

--Gjærne håndbrems.

Ja.

--Lett å legge sammen.

Ja.

Ja, veldig. Den "låsar" seg fint i nedslått posisjon, så ein kan ta tak kor som helst på vogna.

Ja. Den fungerer både på shopping og på den veldig midlertidige "arbeidsvegen" ned til tomten vår.

--Grei å kjøre på snø.

Ja. No var det ikkje så mykje snø her i vinter, men på slaps og noko snø var den heilt flott.

På skogsveg og på snø kan det for øvrig vere lurt å låse framhjulet. Og ein annan ting som er grei, er at den bøylen som er tvers over vogna kan vriast ut til sida, sånn at det er lett å sette ungen nedi, uten å måtte "trøkke" beina nedimellom.

Vi er i alle fall godt fornøgd, og sjølv om vogna er forholdsvis smal i sittedelen, har guten vår på 9 1/2 mnd *god* plass, sjølv med pose.

Lykke til med valget, it's a jungle out there (men det har du visst merka...).

Jeg kjøpte quinny comfort i går. den har gått ned i pris fordi de hadde fått ny impotør. Den koster nå "bare" 3490,-

Reflx barneutstyr på rådal utenfor Bergen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...