Gå til innhold

hvilke solfaktor bruker dere på deres nurk???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrev et langt innlegg om solkrem og barn for en stund tilbake. Sjekk ut det: http://www.dinbaby.com/forum/thread/5502839

Hvis babyen er under 6 mnd, ville jeg ikke brukt solkrem i det hele tatt. Det er mye rart i solkrem, som kan være en stor belastning for systemet til de aller minste.

Men en solkrem som går igjen som veldig fin, er Babyline sin.

Annonse

Annonse

Var på apoteket å kjøpte "solfaktorklær" i dag. Hater selv å smøre, og er skeptisk på å bruke mye krem på snuppa mi. Men må jo smøre litt på henda og føtterne og da bruker jeg 25. Har ikke vært så mye sol her så har ikke trengt solfaktor noe særlig i år....

Holder det med faktor 25-30 på små babyer (3 mnd)? Vil helst ikke ha henne i sola i det hele tatt, men hun nekter å være i vogna si noe særlig om dagen så jeg bruker sele, og det blir for varmt å dekke til hele henne. Jeg bruker 50+, men jeg ser nå at Sebamed sin krem ikke kom veldig bra ut på testen til Grønn Hverdag, selv om det ikke er den samme som jeg har. Antar de inneholder de samme stoffene. Har Babyline solblokk?

Da jeg skulle kjøpe solkrem fra Babyline fikk jeg beskjed om at jeg ikke burde bruke den. Den inneholdt aluminium (står på pakken) og det er visst ikke så bra - ikke direkte skadelig heller, men de anbefalte solkrem uten aluminium. Kjøpte en Dr. H... et eller annet med solfaktor 22.

Det var jo merkelig, for det er jo faktisk den eneste som er kommet ut av testen UTEN noen farlige stoffer. T.o.m Dr. Hauscha sin fikk et bittelite minus, og den inneholder bare naturlige stoffer. Men oljene kan gi allergiske utslag for de som er disponert for det. Men folk som er det, reagerer jo på det meste da sikkert, så jeg kunne liek godt kjøpt Dr Hauscha sin. Så vil jo tror denne testen er veldig nøye og riktig.

Men her er det altså Babyline vi bruker...

De 3 gangene jeg har smurt lillegutt på 8 mnd har jeg brukt faktor 25, men vi koser oss helst i skyggen vi med lyse lette klær:) Storbror på 3,5 år blir smurt med faktor 15 og 25 alt etter hvor lenge vi skal være i sola..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...