Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lillebror på 18 mnd har i løpet av dagen fått en relativt stor, gul klump (ca 2 cm pølseformet) på tuppen av tissen. Ser ut som den ligger inne i forhuden. Det ser ikke ut til å plage småtten, men jeg ser jo at hvis den blir større kan den blokkere for urinrørsåpningen.

Snakket med legevakten som sa vi kunne vente til i morgen. Noen som har sett noe lignende på sine barn eller vet hva dette kan være ?

Takker for svar !

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5541387-klump-p%C3%A5-tissen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du.

Er han litt sutrete om dagen,eller har vært det i dag?

Etter det du skriver så ligner det på det som sønnen min hadde,men han hadde vondt da..

Han hadde fått betennelse der.

Legevakten sa att det var bare ''gode'' bakterier der,men att det hadde samlet seg under forhuden og gitt betennelse.

Vi fikk ingenting for det.

Det går bort av seg selv.

Det kan komme av trang forhud,men behøver ikke.

Tissen til lillegutt her....tja..det så ut som om det lå en drue inne under på forhuden hans..

Fikk engangssprøyte (uten spiss da) og måtte sprute inn lunkent vann under forhuden hans.

Det gikk fint det.

Har ikke hatt det siden heller..

Dette er viktig at du får en lege til å se på så raskt som mulig. Det kan jo være betennelse, som hun over nevner, eller det kan være en form for brokk, kanskje? Uansett ville jeg ikke ventet for å se om det går over, men sørget for at en lege fikk sett på det. Helst en barnelege, det oppnår du ved å stikke innom barneklinikken (legevakten for barn).

Alt er sikkert i sin skjønneste orden! Men viktig å få det sjekket.Lykke til:)

Unnskyld! Fikk ikke med meg at legevakten allerede var ringt:) Sønnen vår hadde en seks (!) cm lang vannbrokk i pungen for litt siden, og da valgte vi å dra på barneklinikken i stedet for legevakten. Er like mye ventetid begge steder, men forskjellen er at barneleger selvsagt kan veldig mye mer om barn enn enkelte "vanlige" leger. Mange flinke på legevakten også, men du vet jo aldri hvem du får til gullet ditt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...