Gå til innhold

jenta mi sover best i vippestolen er det ok, hun er 10 uker..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har hørt at man skal bruke vippestol så lite som mulig. Best for rygg å sove flatt.

Også blir det sikkert vanskeligere å venne henne av med vippestolen etter hvert. Hadde satset på å bruke mest mulig seng/bag/vogge nå.

Bruk vippestolen når hun skal spise.

Min gutt er 3 måneder. Jeg prøver å begrense vippestol og bilsetebruk.

I utgangspunktet skal ryggen belastes minst mulig til de kan sitte selv for det er da ryggen er moden for belastningen.

Vet ikke hvilken type vippestol dere har... Noen kan jo slås helt ned og da blir jo belastnigen mindre...

vet ikke med sikkerhet, men mener å ha hørt at "underlaget" i vippestolen er feil i forhold til rygg osv, slik at spedbarn ikke skal tilbringe for mye tid i disse.. noe med at tøyet i stolen følger barnets rygg for mye, at de ikke ligger flatt liksom? er ikke sikker, men mener det var noe der...

Annonse

Sikkert av samme grunn til at babyer helst ikke skal ha for myke madrasser..? Aner ikke. Gutten min fikk sitte 10 min av gangen i vippestol fra han var en uke gammel. Når han ble litt større og har sovnet i vippestolen skal jeg innrømme at jeg har latt ham sove der ett par ganger. Han har hatt kolikk i over 3 mnder nå, og i starten sov han nesten ikke på dagtid, stakkaren var utslitt til natta, etter ropinga var over. Så når han endelig sov en liten dupp i stolen, så fikk han lov å sove der.

Klemmer fra

kommer vel ann på hvilken vippestol... babybjørn sin er vel ikke så bra at de ligger i, pga den er formsydd til baken å de ligger med bena i sittestilling ja..

men andre vippestoler er jo helt flate! og der kan det vel ikke gjøre noe om de sover...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...