Gå til innhold

gutten min skal trekke to tenner..;(

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ei jente på avd vår i bhg trakk nettopp begge fortennene. Hun er 3 år. De hadde gitt flere sprøyter, og det hadde gått kjempefint! Hun hadde ikke grått engang. Men skjønner godt at du gruer deg, aldri gøy når barna må igjennom slikt. Går sikkert bra :) Lykke til!

Hei!

har nettopp vært igjennom det med sønnen vår på 4 1/2 år. Han fikk først en stikkpille med likegladmedisin av tannlegen også ventet hun ca 20 min til den hadde begynt å virke. Han ble litt surrete men slappet av. Hele prosessen med å trekke tanna var tøff (sparar deg for detaljene) men det virker ikke som om han husker alt som skjeddeog er ikke redd for å gå til tannlegen igjen.

Merkelig at tannlegen din ikke har foreslått stikkpille.

lykke til

Ring til tannlegen å hør med dei.

Hadde vore kjekt om han hadde kunne fått samme tilbudet.

Gutten min trakk ei tann men han var litt nærmere seks år den gang. Og han syns det var litt skummelt, men han liker å gå til tannlegen enda han. Så det har ikke skremt han.

Lykke til.

Jeg er tannlege og har masse barn i praksisen min. Det er ikke helt uvanlig at barn må trekke tenner i ung alder, enten pga tannskade eller fordi de har store hull som har gitt infeksjon i tanna. Stort sett går dette helt greit. Jeg pleier å smøre bedøvelseskrem på stedet anestesien skal settes, det gjør at stikket kjennes i mindre grad enn ellers. Når barnet først er bedøvd, går trekkingen oftest greit. Jeg avtaler alltid med barnet at de kan rekke opp hånda om de vil ha en pause mens jeg trekker. Det er i min egen interesse at barnet ike blir skremt vannet av, det er jo jeg som skal få dem til å gape neste gang de kommer også!

Dersom barnet er veldig lite eller svært redd, kan vi gi dem beroligende på forhånd. De blir da litt sløve og protesterer gjerne mindre. Noen blir helt rebelske av medisinen og da kan det hele virke traumatisk for foreldrene. Barnet husker ikke noe etterpå. Dersom tenner MÅ trekkes og det er umulig å få gjort det i våken tilstand, kan det gjøres i narkose. Det er sjeldent nødvendig og anbefales ikke uten videre da det tross alt ikke er helt ufarlig å bli lagt i narkose.

Dette går sikkert bra om dere har en tannlege som tar litt hensyn underveis! Lykke til!

Huff..i morgen er dagen..

kvier meg som en unge ..kansje det er meg som er mest redd..han gleder seg til å få de "stygge" tennene ut..stakkars...

Vi har pratet masse om det og han ser fram til det..

Er vel Premien som frister mest;0)

Er redd han får sjokk!

Tannlegen lovet bedøvelseskrem før sprøyten..håper det funker...Jeg har klump i magen ..huff..;(

Takk f or svar alle sammen=)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...