Gå til innhold

Noen andre som plutselig har legge-problemer nå som sommeren har kommet?

Anbefalte innlegg

Mulig det er sammenfall med urolig periode i alder og endring i livet hans (nylig fått en lillebror) men min gutt på 22 mnd har plutselig blitt umulig å legge nå som det har blitt sommer- og ekstra ille er det de dagene det har vært veldig varmt. Han bruker over 1 time på å roe seg i sengen, og bare strever og tuller og skravler som en foss... Det er jo bare å være tålmodig da, men kvelden blir farlig kort når han sovner halv ni liksom...

Fortsetter under...

har en gutt på 1år som også holder på sånn om kveldene nå som det er varmt. han ligger og skravler og tuller i senga, men er ikke sint. så han får bare ligge der og holde på, tilslutt sovner han. men da i en helt annen stilling enn den han ble lagt i. ikveld la han seg kl19 og sovna ikke før klokka var over 20, men han sovner uten å være sint!!!

Rart du skulle nevne det, hadde tenkt å spørre selv (hei forresten, går det bra med lillebror? Hvordan tok froskeprinsen det?).

Den siste tiden har kveld og natt vært et stort problem her, lurer sånn på hva det kan være. Bare surring, vi som alltid har lagt han ned og gått ut, har problemer nå.

Synes det er deilig jeg... snuppa er oppe lenge og sover lenger om mårran! Noe luksus må en unne seg i sommerferien : ) En luksus som vel og merke er bra om de voksne har ferie....!

Han er egentlig ikke verken sint eller grinete, men bare utrolig urolig. Blir bare mer og mer trøtt og sliten, men likevel så mååå han liksom styre verre... men sovner til slutt her også uten noe gråt, så det er jo bare å ta tiden til hjelp for han og oss...

Hei- legne siden sist!

Joda, det går fint her- lillebror er 2 mnd blitt alt så tiden flyr virkelig! Det var nok selvsagt en stor overgang, men det har gått veldig fint. Han var litt sår i starten og syns det var vanskelig å forholde seg til meg. Men nå er det mye bedre, men han har nå begynt å se konkurransen i den lille og prøver seg med litt knuffing og klyping innimellom. Så det må passes på til enhver tid så og si, litt avhendig av situasjon og eldstemanns lune, som jo er varierende kan man si, hehe...

Samme her med den leggingen, har alltid lagt han og sunget bittelitt eller snakket litt med han, sagt god natt og gått ut og han har funnet roen og søvnen selv. Men nå er det baluba og sirkus ja... Sovner jo som sagt til slutt selv likevel da, bortsett fra at det tar mye lenger tid...

Annonse

Tja, når man kan ha det sånn er det jo deilig!

Men han våkner før syv uansett, og jeg har en på 2 mnd som legger seg litt sent og som nattammes. Så det hadde vært deilig å hatt litt kveld til å komme ajour med gjøremål blant annet.... Så luksus vil jeg definitivt ikke kalle det her i huset ;-)

Vi har det slik... Bare at her så skriker hun!!!!! Eneste som hjelper er om vi står der inne med henne, men har ikke lyst til å gi henne den vanen... Så er felt fortvila over hva vi skal gjøre.... Hun skriker til hun begynner å brekke seg, og klarer ikke la vær å gå inn da.... Pleier å drive på en time eller halvannen time. Utrolig slitsomt... Det startet et par-tre uker etter vi stilte klokka, så det kan ikke bare ha med varmen å gjøre heller!?? Og hun våkner om natten og da ender hun alltid i sengen vår, fordi jeg har ødelagte hofter og klarer ikke stå inne der med henne, og mannen gidder ikke... Huff... Noen som har råd??? Det er uaktuelt med noen "skrikekur" for det re det vi halvveis driver med, men hun ender med å kaste opp til slutt og det skal da vel ikke være slik................... Noen som kan hjelpe?????????? Hun reiser seg forresten, og klarer/vil ikke legge seg ned igjen selv. Hun er snart 14 mndr.....

føjer meg i rekkene.....

datteren vår på 20mnd har tullet den siste tiden, og ekstra styr var det nå når vi har vært 2uker på ferie.....

hun MÅ være trøtt som bare det, men girer seg opp så det holder! turner i sengen, synger, roper på oss, griner, leker, lese bok....you name it!!!!!

her blir ikke morgenene noe lenger selv om hun sovner seint. har vært nede i 9,5t søvn på en natt, og det ER forlite....

Håper på å komme litt mer i ro nå når vi er hjemme, men det er tydeligvis ikke lett for henne å roe seg om kvelden lenger....

jaja, lykke til alle sammen!

noen med gode råd, bare kom med de!!!

Lillegutt på 16 mnd har strevd litt i kveld med å finne søvnen. Men det er kjempevarmt ute og utrolig varmt på rommet hans så jeg skjønner godt at han har problemer med å få sove.

Men etter en time sovnet han. Vet jo selv hvor lenge jeg kan ligge og bare kaste på meg om det er for varmt på soverommet. Men vet at andre barn ofte har problemer å legge seg på sommertid da det blir for lyst på rommet. Selv har vi kjøpt lystette rullegardiner og det funker kjempebra. Da er det mørkt slik det er resten av året. Bare et lite tips om dere ikke har det:-)

Syns lissom det er greit at det blir sånn på sommeren jeg. Før sovnet han ca 20 på kvelden. Men nå sovner han hvertfall ikke før 21. Noen kvelder har han ikke sovna før 22 og det blir for sent men 21 i ferien er greit for meg.

Han ligger også lenge og bare skravler og babler før han sovner. Så lenge han ikke gråter er vi fornøyd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...