Gå til innhold

hårvask,- nesten umulig å få til...

Anbefalte innlegg

Jenta vår på 2.5 år er nesten umulig å få til å vaske håret. Vi har prøvd alt, tror vi; lekt oss til det, belønnet, sakte tilvenning osv...men hår må jo bare vaskes av og til. Nå har det endt med at vi "bare gjør det"; vi forbereder henne, og så dusjer vi sammen. Vi unngår sprut i ansiktet, men hun gråter og bærer seg. Dette er så forferdelig vondt for oss alle. Kanskje har noen et godt råd å komme med?

Fortsetter under...

Vi har det også slik i perioder, men håret må vaskes det er ingen vei utenom. På samme måte som tenner må pusses, vi gir oss ikke på det selv om det hyles og skrikes aldri så mye. Hardt og lite koselig ja, men har vi noe valg som foreldre? Ikke bare en dans på roser.. ;o)

Jeg vasker det fort for å bli ferdig med det. Når jeg skyller holder jeg en hand ovenfor panna for å unngå såpevann i øynene. Han får også en klut for å ha forran øynene og det hjelper. Har vannet bittelitt kaldere enn i badebaljen, det hjelper også.

Annonse

Josephine har ikke så mye hår, men vi bruker ikke shampo når hun vaskes. Håret hennes blir jo skylt i vann når hun bader. Vi bruker generelt nesten ikke såpe til henne. Rent vann og så masserer vi henne med barneolje.

Vasker alle her håret til barna deres med shampo?

Hvis du hadde sett min sønn etter at han først har spist yoghurt i barnehagen og etterpå vært ute og lekt i sand og søle så tror jeg du hadde hatt forståelse for at det av og til må shampo til for å få ut diverse søle og matrester.. :o)

Gutten vår på 2,5 har heller aldri likt å vaske håret,men håret har blitt vasket uansett.Har bare gjort det fort og gæli.Er ikke så lenge det står på akkurat,så han må nok bare finne seg i det.

Nå har han begynt å holde en vaskeklut forann øynene,så det syns han er greit.

Og vi bruker shampo ja.Håret hadde ikke sett ut uten.

Min gutt har en god del hår og jeg bruker kanskje shampo 2-3 ganger i mnd. Jeg har vurdert å kjøpe sånn "skyggelue" som hjelper til med å holde såpe og vann unna øynene, for han hyyyler hvis han skulle være så uheldig å få det der (det er jo ikke så godt). Kanskje det kunne være noe for dere?

Annonse

Jeg prøvde hans sjampo en dag jeg var fri og den sved skikkelig i øynene. Etter det har jeg kun kjøpt av samme merke som til meg selv, men til sensitiv hodebunn. Bruker en bitteliten dråpe sjampo som jeg gnir i hendene med litt vann før jeg masserer hodet hans. Så samler jeg så mye jeg kan i hendene og skyller hendene i baljen før jeg skyller hodet.

Anbefaler klut og ikke for varmt vann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...