Gå til innhold

Hvilken paraplytrille har dere og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

den er jo grei den. full liggestilling og greier, kjekt det da:o)

vurdere en slik en selv jeg nå som ekstravogn. ei i bhg til jenta vår har ei sånn til ekstra sovevong og naboen har også ei slik ei. eneste aber tror jeg nok kan være at den sikkert er litt ekkel å trille, men det er jo alle vogner med slike hjul.

Annonse

Beklager, var ikke meningen å være anonym. Jeg mener fremdeles det samme, vogna er det største dritet jeg har vært borti!

Siden du nettopp har kjøpt den og ikke brukt den så mye, Beri, kanskje HI bør høre på oss som faktisk har brukt den på ferier o.l?

Feilene og irritasjonsmomentene kommer ikke med en gang. Når man har brukt vognen hver dag i to uker og har lyst til å kaste den i bosset, eller som Sjiraff som håpet at vogna ble ødelagt på flyet, er det ikke den beste vogna på markedet. Jeg var så misfornøyd med min at jeg satte den igjen før vi dro hjem fra ferien, selv om den var splitter ny og kjøpt inn spesielt for den ferien. Det sier vel det meste?

Hjulene vil ikke snurre ordentlig etter en liten stund, man sparker i rammen når man går, ikke kan man slå den sammen med babyen på armen, og den er betydelig tyngre en feks Maclaren. Carenaen veier ca 9 kg, mot Maclaren som veier ca 5-6 alt etter modell. Det er faktisk STOR forskjell når man skal ut å reise

Har en Bebé Confort paraplytrille - sånn med "helt" håndtak med stripemønster på. Vogna er lilla og finnes også i lyseblå vet jeg.

Kjøpte den på impuls fordi den var kul/litt annerledes, hadde fotbrett, stor kurv (syntes jeg dà), kalesje, frontbøyle (avtagbar), veide 7 kg og kunne legges godt bakover (men ikke helt). Den har også litt mykere hjul enn mange andre paraplytriller.

Men etter en ferie ++ har jeg funnet noen feil:

- den knirker relativt fort igjen etter smøring (og er nok litt vanskelig å komme til for å smøre også).

- Har du lange ben vil du nok sparke borti litt noen ganger..

- Når barnet ligge tilbakelent, er det litt vanskelig å komme til kurven.

- Skulle gjerne hatt litt mer polstring i ryggen (spilene bak ryggen kjennes godt gjennom og virker ukomfortable). Vi løste dette ved å lirke inn en håndduk der.

Ellers er vogna grei som shoppingvogn, bilvogn, men ikke som turvogn.. det er vel ingen paraplytriller?! (etter min smak sørger små hjul for det, så McLaren duger heller ikke for meg ;-)

Vi har en teutonia timmy. Den har full liggestilling, fire gode hjul og liten og lett. Vi solgte sporstvogna og bruker denne som både sovevogn og shoppingtrille. Veldig fornøyd.

Carena får generelt dårlig omtale, noen er fornøyd skal sies. Jeg ville heller kjøpt et dyrere merke brukt fremfor en billig ny trille.

Vi kjøpte teutonia solano paraplytrille og er superfornøyd med den. Kjøpte den når vi skulle til Hellas da minsten var 4,5 måneder gammel og har brukt den masse siden. Overlevd en hel del reising. Den koster litt mer men vi fant ut at istedenfor å bytte trille flere ganger, legger vi heller litt penger i den her. Tulla er nå 14 måneder og vi bruker den fortsatt mye. Har dempefunksjoner som gjør at den er veldig behagelig å trille.

Annonse

Hei! Hadde samme problem som deg for 3 mnd siden. Hadde lyst på Peg Perego da den visstnok skal være helt super, men den koster 2500kr så jeg synes det ble for dyrt. Endte opp med en BabyDan Copenhagen vogn. Den er relativt stor og robust i forhold til de simpleste paraplytrallene, men mye mer solid. Brukte den i 2 uker i Spania. Gutten min sov i den hver kveld (mange timer) og vi trillet masse (fliser/heller og asfalt) og vognen var helt super. Gutten min var 10 mnd da vi var i Spania. Nå brukes den på kjøpesenter, småutflukter og på stranden. Veldig fornøyd med den!

Kjøpte den på tilbud til 799, tror fullpris er 1699, men er ganske sikker på at det stadig er kampanje på den.

Lykke til med vognvalget!

Maclauren. Husker ikke navnet paa modellen, men en relativ stor paraplytrille. Likevel lett. Er saa fornoeyd med den at vi har brukt den som hovedvogn store deler av aaret (unntak naar det er dyp snoe). Den er saa mye lettere en Teutonia vognen vi har!!!

Har reist veldig mye med den, kjempelett aa slaa sammen / aapne selv naar man baerer babyen.

Naa er nr to paa vei, og vi regner med at vognen skal holde en god stund til......

Kjøpte basson baby modell 036 for noen dager siden.

Hvorfor den? _prøvde alle i prisklasse ca 1000 kr i butikken med snuppa oppi og denne var desidert best og trille med . kjøpte med parasoll for kalesja er ikke alt for stor og kjedelig å dra vogna etter seg når ho får sola i øynene. Den er litt lang sammenlagt så sjakk at den får plass i bakasjerommet.

Veldig fornøyd så langt. Ho sov godt i den også :-)

Kommer til å bruke hovedvogna på lange gåturer og i ulendt terreng.

Jeg anbefaler Maclaren Techno XT på det varmeste!!!! Det er en helt super paraplytrille. Veldig solid, kan legges helt ned, den er lett å manøvrere, lett å slå opp/sammen med abby på armen, solskjerm som kan legges ned foran åpningen osv. osv.

Vi har gått over til å bruke den til hovedvogn, for den er så god. Bruker mistralen innimellom på lenger turer, på vinteren osv., men Maclaren vogna brukes nå 95% av tiden.

Skjønner ikke at du Beri påstår at den Carenavogna er så bra når du har hatt den så kort tid? Litt teit å si at det er en suuuper vogn osv. når du nettopp har kjøpt den? Det er jo flere her inne som har hatt den lenge og har dårlige erfaringer. Jeg har selv mange venninner som har irritert seg grønn over at de kjøpte den vogna, og har mest lyst til å slenge den i veggen..

Har en Carena Easy og er så langt storfornøyd:o) Brukte den mye da vi var på ferie i Spania for noen uker siden + nesten hver dag hjemme siden vi kjøpte den. Syns den er knallgod å trille, lett å legge sammen, sooooor handlekurv under osv osv, har ikke noe negativt å si om den. Syns det er positivt at det er litt større hjul på den enn mange av de andre trillene (paraplytrillene), for da blir den jo bedre å trille på asfalt ol.

Vi har Maclaren og er kjempefornøyd!! Kjøpte den når vi skulle på ferie, men den er jo kjempefin å bruke nå på sommeren, på kjøpesenter, osv. Kan legge ned ryggen, men ikke helt flat.

Så på mange triller før vi kjøpte, og mange er veldig simpel og billig. Denne er dyrere ( kosta 1700) men er absolutt verdt kjøpet.

Venter nå en til og er sikker på at den nye lille også kan bruke den. Les: at den ikke er ødelagt..

Hei! På utkikk etter paraplytrille jeg også. Har Emmeljunga Cerox, 2 år gammel jente og frø i magen så trenger noe lett å drasse på. Mange som anbefaler Maclaren her så tror nesten jeg satser på den. Hvilken Maclaren og hvor kjøpte du /dere den?

Jeg har ikke paraplytrille, men den minste av de vanlige trillene. Brio sitty. Ville ha en vogn som har gode hjul og som blir liten når den slåes sammen pga liten plass i bilen.

Vurderte også paraplytriller fordi blir jo virkelig små når de slåes sammen, men jeg valgte å ikke kjøpe den pga at de ikke er noe gode å trille. De er greie til kjøpesenter-triller syns jeg, men ikke noe å gå tur med ellers.

Jeg har Maclaren Quest Sport. Kjøpte den på biteringen i Bergen. Hvis du vil kjøpe den billigere kan du importere hos bebiezaak.nl. Han sender den som gave, så du slipper å betale moms. (så fremt de ikke tar stikkprøver...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...