Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg fatter ikke hva som går av 2 åringen min om dagen. Han bare vræler og hyler, og utrykker ikke hva han vil. Bare hyler og slår rundt seg. I barnehagen er han seg selv - det er kun hjemme han slår seg vrang. Er det den berømte trassen vi ser nå ? Håper ikke det varer lenge, for stemningen i hele huset blir jo amper.

Er helt kake jeg nå, sendte sambo og jr på dør for å lufte seg litt. Skal handle etterpå, men nå må jeg fa FRED.

Noen som har forslag til hvordan overleve ?

Jeg vil jo ikke kjefte og smelle heller, men han klarer jammen å tøye strikken til bristepunktet. Han har også begynt å våkne i 1 tiden om natten og er lettere hysterisk.

Sliten :-(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5450129-hjelp-s%C3%B8nnen-min-er-helt-rar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mor75

Det kan høres ut som trass. Du kan jo be han gå inn i et annet rom og hyle fra seg. Hvis du får det til. Jammen ikke lett dette her. det kan også hjelp å vise litt forståelse. Slik som , jeg forstår at du blir lei deg når du ikke får lov til..... men......

Bær han på ett annet rom når det er som værst, begynner han å hyle ENDA mer så lukk opp døra og spør om han er ferdig snart, stopper han ikke å hyle da, så lukk igjen døra, og lukk den fort opp igjen (da du hører gråten blir værre), og spør om det samme: Er du ferdig med å gråte nå?, NEI, nei vel, da må mamma lukke døra igjen.

Når han er ferdig, så sett deg ned med han og forklar at mamma skjønner at du ble sint og lei deg, men når du hyler sånn så forstår ikke mamma hva du vil, si til mamma hva som er galt.

Så er jeg også veldig flink til å lese på ungen hva han vil og hvorfor han f.eks ble litt sur nå. Jeg forutser slike hendelser og stopper de FØR de starter!

Ja det høres kjent ut....

Min lille gullgutten hadde en slik runde minst en gang om dagen (vanligvis når vi skulle spise mat). Det var ingenting som hjalp! Når han begynte slik la jeg han oppi senga og la han bare å hyle fra sag 5 min. Da gikk jeg inn til han og spurte om han ville komme spise mat, da sa han JA... og var ferdig med denne runden igjen. Og han var jo snill etter denne runden at jeg hadde nesten d[rlig samvittighet!

Vi provd med alt mulig goder flere uker, til jeg ikke klaret mer og la han oppi senga, og dette funke veldig bra ( vet at noen reagerer pa det , men det var ikke noe straffe)

No er han 2aar og 2mnd og jeg har en godgutt som ikke trasser lenger!

Men det kommer vel flere runder ......

Lykke til..........

• 2 uker senere...

Ikke vondt i ørene da?

"Raserianfall" som lyn fra klar himmel, henger her i gården av og til sammen med vondt i ørene. Bare kom på det, for sist jenta mi hadde slike raserianfall, slo det meg ikke at det var ørene med en gang. Tenkte " å ja, trass", men så var jeg på ØNH kontroll og fant ut at det var nok ørene, stakkars lita. Ville bare nevne det.

Ellers støtter jeg de andre innleggene ift. veiledning av de små ved raseriutbrudd. De vokser enormt på å få lære om hvor foreldrenes grenser går. 2 års alderen er vel "selvstendighetsalderen".

Lykke til!

Annonse

Jeg ville absolutt sjekket ørene hans, bare for sikkerhetsskyld. Vi har hatt en runde med ører i vinter, og typiske tegn har da vært: totalt umulig, sutrete og irritabel på dagtid, våkning først i 23 tiden og så i 1-2 tiden på natten pga trykk på ørene når man ligger. Siste gangen kunne det være vanskelig å få han til å sove igjen, da han ble helt hysterisk når vi la ham ned i sengen igjen. Jeg leste om mareritt og nattskrekk siden han våknet med et skrik, men da han til slutt begynte å ta seg til ørene løsnet alt og vi fant svaret.

Sier ikke at det er det samme, men mye likt her. Det er en enkel ting å sjekke, og jeg fikk så dårlig samvittighet for at jeg hadde vært så irritert på han. Han hadde jo bare vondt stakkar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...