Gå til innhold

noen som har blitt gravid kort tid etter fødsel uten å hatt mensen??

Anbefalte innlegg

sitter å lurer på om det er mulig at jeg er gravid igjen?! jeg fikk en datter for snart 11 uker siden,og jeg og samboeren min har vært litt sløve med prevensjon etter fødsel.jeg fullammer ikke,men ammer og gir tillegg til jenta vår.så ammingen kan vel for min del ikke være så veldig sikker som prevensjon?jeg har ikke hatt mensen etter fødsel enda.Er det noen her som har blitt gravid etter fødsel uten å fått mensen tilbake først?? er litt stresset nå jeg....huff,huff.

Fortsetter under...

Jeg vet om en som ble det. Ho tror jeg ammet minimalt, det er jo veldig mange år siden også. På slutten av 1960-tallet. Ei dame jeg kjenner ble gravid med tredjemann bare 2 måneder etter at ho hadde født barn nr. 2. Så vidt jeg husker ho fortalte, så hadde ho ikke fått tilbake mensen. Pluttselig forstod ho bare at ho måtte være gravid igjen. Ho var visst litt flau med en gang, men så gikk det bra. Hennes tredje barn ble nesten som en tvilling for andremann. Andremann var bare 11 måneder (ikke fylt 1 år ennå) da tredjemann ble født.

• 1 måned senere...

Heisann. Du har eggløsning ca 14 dager før din første mens. Så du kan helt klart bli gravid før du får mensen. Så dere må nok passe på litt ja.... :-)

Der hjelper litt og full amme, da sannsynnligheten for å bli gravid er ca 1%. (tall fra helsestasjonen jeg går til). Var nemlig litt uheldig med en kondom som sprak, og da ringte jeg helsestasjonen og fikk disse svarene. Håper de hjelper deg.... Men de som utøver aktiviteten er alltid i "faresonen"...

... Desperado: vil det si at en graviditetstest ikke virker fordi man ammer? Ble litt usikker jeg, nå.. tenkte selv å ta test, nemlig - fullammer men har vært litt uforsiktig, gutten vår er bare 6 uker, da...

Det er nok mulig ja....sitter og er redd for det samme selv her og skal ta test til helga:/ Gutten min er 4 mnd og vi har hoppet av svingen hver gang, hvilket jeg har blitt gravids av før. Jeg fullammer, men hadde ikke fått med meg at det ikke var egnet som prevansjon når han sover på natta. Skal ikke gå lenger enn 3 timer mellom hver amming hele døgnet visstnok.

• 2 måneder senere...

Annonse

Jeg vet om flere som er blitt gravide tiltross for fullamming, også på natten, i løpet av de første månedene etter fødsel. Derfor er det synd at det i noen bøker står at fullamming skal være ganske sikkert. Det er mange som har erfart det motsatte, så vil du ikke bli raskt gravid igjen så bruk prevensjon.

• 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Jeg fullamma minst her 3 time hele døgnet etter fødselen og fikk tilbake mensen 3 uker etter renselsen var over, så takk og lov at vi har brukt kondom. Hørte forresten også om ei som ble gravid 3 uker etter fødselen. Det rare var at de ikke hadde hatt sex igjen. Så viste det seg at mannen hadde ikke klart å holde seg en gang hun sov...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...