Gå til innhold

Må innrømme at jeg blir litt irritert når folk kommer inn her for å rose oss alenemødre..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Klart det er hyggelig å få litt ros av og til i en hektisk hverdag, men jeg leser litt mellom linjene på disse "rose-innleggene"...

F.eks: "jeg tar av meg hatten for dere alenemødre som klarer dere selv med disse små..." Her leser jeg: "stakkars dere som ikke har noen mann til å hjelpe dere, hvordan i all verden klarer dere det, jeg har vært alene i to dager nå med mine små og jeg er så sliten at jeg såvidt klarer å komme meg opp av sofaen"

 

Til alle som vil rose oss; vi hadde vel egentlig ikke så mye å si når faren fant ut at han ikke ville være med oss, eller vi hadde en fordømt god grunn til å forlate han. Vi klarer oss kanskje bedre enn de som er to, for vi slipper faktisk å tenke på noen andre enn oss selv og barnet, vi slipper unødige krangler med sambo/kjæreste, og vi kan gjøre som vi vil. Vi er faktisk vant med å være "alene" og det er ikke synd i oss.

 

Så; til slutt vil jeg bare rose alle dere som har samboer/kjæreste, for dere er så flinke til å ta vare på barna deres når dere er to... Hvordan skal jeg klare meg, jeg som bare er en???

 

 

Dagens utblåsning....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herreguuuud!

 

Det var da absolutt ikke meningen å tråkke deg på tærne, du får ha meg unnskyldt. Hvis du velger å tolke noe mellom linjene får det bli din sak, men det var overhodet ikke slik ment!

 

Jeg mente bare rett og slett å gi dere et kompliment i hverdagen, og ønsket å spre litt glede.

 

Håper alle får en fortsatt fin dag, og jeg beklager igjen hvis jeg fornærmet noen, det var virkelig ikke meningen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe!det er jo pes som faen av og til.med fedre som ikke stiller opp.men joa...vi slipper da ihvertfall å krangle med dem.

 

 

er det virkelig noen vits i å irritere seg over et slikt innlegg?det var da virkelig ikke vondt ment.man bør spare de negative utblåsningene til det som virkelig er verdt å engasjere seg i.får man en bedre dag:)

 

 

yay<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ble virkelig mye virkelig i de setningene der:)

 

 

og du som skrev....takk:)jeg syns det var koselig, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dakar deg da... Du må VIRKELIG være ei bitter dame...

Prøv å se litt lyst på at andre kommer med et oppmuntrende ord! Det gjør iallefall jeg;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud da jenter, mente jo ikke å lage et krangleinnlegg..

 

Klart jeg og synes det er kjekt å få ros av og til, og liker og å gi ros når andre trenger det..

 

Jeg er ikke bitter, jeg har det faktisk veldig bra. Og jeg kan da heller ikke noe for at jeg har den tankegangen jeg har. Flere ganger har jeg sett sånne skryteinnlegg av foreldre som har vært "alene" noen dager og alle gangene har jeg hatt lyst å skrive dette innlegget. Kanskje jeg bare føler at disse personene synes synd på oss som er alene og jeg er ikke en person som liker at andre synes synd på meg.

 

Jeg beklager at jeg leser litt mellom linjene og at noen føler seg støtt av det, virkelig ikke meiningen. Jeg ville bare uttrykke mine tanker som alle andre her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til HI

 

Må bare komme med en aldri så liten støtteerklæring til deg. Jeg har tenkt akkurat det samme som deg før når det gjelder disse "støtte inleggene". Skrev en gang om det også og fikk også masse pepper for det;-) Vi er nok i fåtall vi som syns de innleggene er litt teite.. Har bare litt vanskelig med å forstå hvordan de tenker de som synes to dager alene med en syk unge er så uholdbart. Og så skjønner jeg ikke helt hvorfor de tror det er så ille å være "alene" og da føler jeg meg vel heller litt støtt av slike innlegg.

 

Uansett.. god sommer til dere alle, enige eller uenige:-) Nå drar jeg på sommerferie!!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jeg som skrev det "jeg tar av meg hatten for dere alenemødre"-innlegget. Men jeg skrev IKKE det neste..

 

Jeg mente ikke noe vondt med det i det hele tatt, så du misforstår TOTALT!!!

 

Her prøver jeg bare å legge til noen vennlige ord, men fy f... for et svar. Første og siste gang! Det er helt sikkert. Og du må nok være som en lenger her oppe skrev, utorlig bitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor skal du lese mellom linjene da??????? Enkelte ganger mener folk faktisk det som står og ikke noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir faktisk utrolig glad av å lese innlegg av den typen. Jeg blir glad for at noen ser at det er tøft å være alene med barn, og ikke minst blir jeg glad av å se at noen anerkjenner den jobben vi gjør uten å beskylde oss for å snylte på staten e.l. Det er nok av den typen innlegg, så når noen først skriver noe positivt blir jeg glad.

 

Syns ikke dette har noe å gjøre med å synes synd på oss. Om de skriver at vi gjør en kjempejobb, så tar jeg det til meg. For det er faktisk sant. Jeg oppdrar to barn helt alene, på den beste måten jeg kan. Og de som er to og gjør sitt beste gjør også en kjempejobb.

 

Hilsen en sliten(, men stolt,) alenemor :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ikke irritert av slik "ros", men jeg gjør meg noen tanker om den som kommer med dette. ALT kan skje; dødsfall, utroskap, mishandling, rusproblemer, kjærligheten tar slutt osv. Og tro meg, dette kan skje selv den beste. Naboen ingen ville trodd skulle være utro var det, og flyttet fra kone og to barn.

Du MÅ klare deg, og det ville den som sier at hun aldri ville klart seg gjøre også, med mindre hun mangler vanlige organsisatoriske egenskaper.

Å høre fra en tobarnsmor at hun føler hun er på jobb 24 timer i døgnet når mannen er borte får meg til å lure på om ungene hennes er totalt miljøskadet av å ha to foreldre i nærheten hele tiden, slik at de blir gale når en av foreldrene ikke er tilstedet, eller om hun rett og slett er fullstendig hjelpeløs.

 

Hverdagen for en aleneforelder går rundt fordi den må, ikke fordi vi er noen enestående vesener som er laget for dette livet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faktisk litt enig med HI jeg også, fordi jeg ikke føler det er synd på meg, og jeg liker ikke at folk synes synd på meg, uansett setting. Men jeg skjønner at dette ikke gjelder alle, noen syns det er slitsomt og tar til seg disse "oppmuntrende" kommentarene og rosen.

Men som noen her skrev, man klarer det man MÅ...Det som ikke dreper deg gjør deg sterkere!!!

 

:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke synd på aleneforsørgere (med mindre det er en grunn til det), men er jo imponert over mange av dere da:-))

Og klart man greier det man MÅ - men til tross for det er det jo noen som ikke greier det! Altså, når noen fortjener en klapp på skulderen, så handler ikke det om å synes synd på noen eller for trøst, det handler om at dere fortjener det!! Når jeg får en klapp på skulderen av noen fordi jeg tar meg godt av min stesønn, så handler ikke det om at det er synd i meg, men fordi jeg fortjener det:-)) Skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...