Gå til innhold

Splitterny skravletråd for Molait, Cat78, svanine, Tiny, 1D m.fl.


_svana_

Anbefalte innlegg

Sånn!

 

Nå har vi ny tråd! Så nå slipper vi intens scrolling noen dager (eller var det timer??). Sulten jeg. Sendte mannen på butikken for å kjøpe middag og litt snacks til i kveld. Skal lage god fiskgryte (være litt sunn, også).

 

I stad hørte jeg isbilen, men jeg klarte å holde meg i skinnet. Vi har tross alt fortsatt is i frysern, hehe.

 

Litt vondt i korsrygg og den ene hofta. Håper det bare er en spøk og ikke begynnelsen på onwhichwedonotspeak. Håper ikke det i allfall.

 

Dagens nedtelling: 13 dager igjen til UL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sitter her og nyter vannmelon jeg!!! Faktisk en litt sunn "dille" jeg har fått :) men is og smågodt er like mye prioritert det også..

 

Godt vi slipper den scrollinga en stund, den tråden ble jammen meg laaang ja :)

 

ehm, spurte du når vi bestilte vogna?? Var der i påsken tror jeg å bestilte, så det har tatt innmari lang tid... Vi fikk jo beskjed om at de lager vognene med samme farge sånn litt nå og da, så vi skulle få vår i uke 23 ( som er neste uke). ringte idag for sikkerhetsskyld for å spørre om når i neste uke den kom, men da sa damen i butikken at emmaljungafabrikken hadde det litt travelt om dagen og meget forsinket var de også.... blæææææ!!!!!!! jeg vil ha vogna mi NÅ!!!! Så da må vi vente en ekstra uke eller kasnkje 3.... hmrf.. nå er jeg ikke blid på den dumme butikken :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, jeg snek meg inn på tråden deres...håper jeg blir tilgitt...

nå vet jeg ikke jvor langt dere er på vei, men jeg er 18uker på vei og vi har ikke engang begynt å tenke på å kjøpe ting..har termin i beg av nov, og tenker at vi tar ting i aug ca. er dere evt tidlig ute, eller er vi sent ute? vi er førstiser(for et gammelt bra ord i denne anledning) og vet jo ingenting. og ikke kan vi arve noenting heller for våre foreldre har kastet det meste.

 

tudeli, takknemlig for svar og ha en fortreffelig helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare 50 dager igjen til ul-termin jeg, så det er på tide å få ting i hus her :) (tilhører egentlig på 3 trimester, men må jo være her å skravle litt da)

 

Du er så absolutt tilgitt for sniking i tråden :) Bare kos med flere som vil skravle!!!

 

Det holder nok for dere å begynne å shoppe i august (hvis du klarer å holde deg!!!) Det er vanskelig å la vær å shoppe noe, bare sånn til advarsel liksom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Baba;)

Jeg har 205 dager igjen (betyr at jeg ikke hører til her inne egentlig på 1 uke enda) men jeg har jo funnet disse jentene på bli gravid for en tid tilbake og de er så trivelige at jeg ikke klarer å holde meg unna;)

 

Jeg har heller ikke handlet noe som helst...kunne nesten sagt at jeg ikke har tenkt så langt engang (ikke helt sant siden jeg stakkinnom en sånn der barnebutikk i dag...måtte bare se hvordan en sånn butikk så ut på innsiden...nesten 10 år siden jeg var gravid sist....) Jeg og Moilat er vel de som har vært med på dette før, de andre er vel førstiser.......(håper ikke jeg fornærmer noen nå;)

 

Tiny: så frustrerende det er når ting ikke kommer til avtalt tid.... men jeg må innrømme at jeg har litt sympati med butikken siden jeg kjenner igjen det med at fabrikker og leverandører kan gjøre litt som de vil..... i tilleg til de som leverer varene til selve butikken også da (posten osv...)

 

Mo: 7 dager..... og det skal feires ja, vær du sikker!!!!!!!!! Det kommer vel på nyhetene registrert som jordskjelv i midt-norge regner jeg med ;)

 

Svanine: glemmer ikke deg heller sjø;)

 

Cat78: Savner deg:)

 

Simba: her er vi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant dere! ;-))

 

 

Hmm, har ikke noe å skrive akkurat nå, egentlig... kommer sterkere tilbake!

 

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen og god helg!

Jeg sitter her i Spania jeg og må få med meg bittelitt bim sladder.

 

Har jeg rett i at jeg skal inn på 3.tri nå eller molait? termin 26. aug?

Jeg har vært i Spania snart en uke og har ikke spist noe usunt men masse god mat da

 

Jeg gleder meg litt til å komme hjem til mannen min og litt is namm namm

Jeg har shoppa litt og pussa opp barnerommet Har bestemt oss for å ha mye klart før juli siden det blir ferie og slikt og så gidder vi ikke stresse. men mye kan jo komme i hus etterhvert også.

 

Men jeg må skaffe meg noe stellegreier kom gjernte med tips

 

Har vask på barnerommet så jeg tenkte å droppe sånn balje neddi stellebenken tror dere det er kurrant?

 

nå må jeg gå å hjelpe til med frokosten her

 

sneiks

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spania høres digg ut. I Oslo er det sol og femten grader, jeg som trodde det skulle være skikkelig sommervarmt i helga. Tok visst feil der ja.

 

Og så har jeg fått vondt i halsen *klage litt*. Håper ikke jeg blir superforkjøla, det er så kjedelig. Også har jeg litt vondt i korsryggen *klage litt til*

 

Når det gjelder planer for pinsen så drar vi bort i morra og blir over til mandagen. Greit å komme seg litt bort. Er sannelig ikke helt sikker på hva vi skal gjøre i dag. Skal i allfall hente bilder på postkontoret, 200 stk som ikke fikk plass i postkassen. Har litt å henge fingrene i der framover. Noen som har tips til hva man kan gjøre i dag?

 

Nedtelling: 12 dager igjen til UL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som skal være hjemme og kjede seg ikveld? skulle eg i bursdag men kom på for sent at ejg ikke har noe å ha på meg..bare jeans og det duger ikke..har en kjole men ingen sko..så da valgte jeg letteste utvei og ble hjemme. den lille følte for å vekke meg kl 5 imorges og etter det har jeg abre sovet to timer, så er ikke helt på topp likevel. men det er ingen som er hjemme og som kan finne på noe og det er syykt kjedelig å sitte hjemme alene på en lørdag..

 

tenker å ta meg en tur i vestmarka riktignok..noen som vil være med?? hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kommet til bake fra stranden og er egentlig stuptrøtt he he man kan bli sliten av ingenting også.

 

Du babanam bor du ved vestmarka(Bærum)??? Ka nbli med deg jeg men det må bli en annen dag for akkurat nå er det laaang vei dit.:)

 

Hvis du skal gjøre ikke no så får du vel bimme da he he

 

så det er ikke så varmt hjemme nei, har noen hørt noen spådommer om resten av sommeren??? Jeg har egentlig bestilt strålende vær nemmlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å sende sola og varmegradene denne veien!!!! De er meget velkomne altså :)

 

Her har gubben dratt i utdrikningslag til en kompis, så han kommer vel hjem ganske sjarmerende ikveld tenker jeg... Jeg er litt mellom bim og rydding et sted jeg.. skulle gjort masse, men da sier kroppen bare ifra og jeg får vondter... BARE 6-7 uker igjen nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What?? Ny tråd?? Her skal man ikke være borte lenge :o)))

 

Og så koselig at du har savna meg da, 1D ;P

 

Når har du bursdag Tiny ?? Var begynnelsen av juni ikke sant??

 

Baba salami.. eller hva nicket ditt var igjen.. Bare hyggelig med noen "snikere" her på tråden. Hvor i landet kommer du fra ??

 

Herkules: Syden?? Fy søren assa :)))

 

Svana: Blir spennende med ul da!! Var 13. ikke sant??

 

Molle: Halla :))

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Humm... lite som skjer her. Har alle et liv eller? Vi har akkurat sett film, og nå er jeg egentlig bare trøtt.

 

Cat: UL var 13. ja, men flytta til 15. fordi datoen ikke passet så bra for sambo. Og jeg må vente to dager lengre... Så da blir det dagen etter bursdagen din i stedet for dagen før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herkules og cat78; for å svare; nei jeg bor (foreløpig) ikke i bærum, men har ridd i mange år så jeg er godt kjent både på sandvika siden av vestmarka, men også asker siden av marka. jeg endte opp med å gå tur rundt semsvannet i asker med hunden, en og en halv time. utrolig fint og veldig deilig! absolutt å anbefale hvis man er litt trett og lei det meste slik jeg var før jeg gikk tur. også er det så koselig for på veien møter du både kuer og hester. og blant hestene fikk jeg øye på en jeg har ridd sammen med, så det var koselig!

for å å forklare foreløpig; vi ser etter ny leilighet, og ser både i bærum og oslo. oslo er jo sykt hva angår priser, mens bærum blir billig i forhold. men jeg tror kanskje vi betaler litt ekstra og blir i oslo, men ikke i sentrum slik vi bor nå.

 

samboeren min er i bursdag og begynner å bli full..jo fullere han blir jo søtere og mer glad blir han i meg..og han er glad i meg til vanlig..det er luksus å ha en slik mann.

 

oioioi. jeg føler meg bare så utrolig mye bedre nå enn før jeg gikk tur! tra la la..

 

herkules; bor du i bærum?

 

ho ho, nå ble alt så mye bedre! ;O)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint nick du har da :o))

 

Halvannen times tur med hunden høres jo deilig ut!! Sikker godt for sjelen!!

Vi er også på boligjakt, men finner liksom ikke noe av interesse :( Ikke lett det der..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å gå tur i fint vær og kose meg.... Kan jeg komme til Spania Herkules??????

Her i trondheim er vi jo ikke kjent for å ha fint vær....snødde jo som nevnt tidligere her i mai....

 

Har sovet over hos søstra mi i natt.... mannen hennes var på tur og min dro på fest og da måtte vi ordne jentekveld;) Jeg spiste mer enn jeg har gjort på 1 uke tror jeg (det er ikke mye, men jeg skimter lys i tunellen...)

Jeg hadde jo seff med meg dattera og vi leide film "In her shoes" ....som har 7 års grense og da tenkte jeg: "den kan hun sikkert se sammen med oss......hun har jo sett "spiderman" og Ringenes herre" osv (hos faren ja!) ..............Jeg må innrømme at neste gang skal jeg ikke gå utifra at det er greit at hun ser 7 års grense selv om hun er 9 år............ De banner (og tekster med knull og faen osv....), hun ene blir forsøkt voldtatt, vi ser 2 som "har" seg (det er teppe over rompa hans, men det er Ingen tvil om hva som skjer!), hun ene stjeler en hund og penger fra søstra si osv,osv................. Med andre ord en film jeg på ingen måte anbefaler som en familie film.... Heldigvis spolte jeg bare når det var noe og ellers kan hun vel strenkt tatt alle de stygge ordene fra guttene i klassen sin....

 

Jaja, man lærer så lenge man lever...

 

Ok, må nevne en ting til.... Å sove over på 1 rom til søstra si med en baby på 5 mnd anbefaler jeg heller ikke..............

1 stk baby i barneseng

+ 1 stk datter på flat seng

+ 2 stk søstre i samme seng

= LITE SØVN!!!!

 

Jeg er helt knekt og lurer på om dette med baby i huset egentlig er noe særlig god ide..... Har blitt veldig godt vant med søvn hele natta..........

Vi ble enige om ikke å være like mange på 1 rom flere ganger....men vi er fortsatt venner da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1D ja du kunne gjerne kommet til Spania men jeg reiser hjem i morgen tidlig så det får kanskje blir en annengang:)

Det hørtes litt voldsomt ut på det ene rommet i grunnen

 

Babanam? Ja jeg bor i Bærum, Har ridd endel selv for en stund siden og har også ridd på Steinseth som liten. Jeg har også hund og går mange gode turer med henne, utrolig bra terapi i hund og tur noen ganger. Nå savner jeg hunden, men har gått altfor mye tur her egentlig.

 

Skal vi se bursdag i morgen ? hvem var det igjen jeg gratulerer litt nå jeg siden det blir reisedag på meg i morgen

 

Fordelen med å ha de man er glad i hjemme er at det ikke er så fælt å reise herfra gleder meg sykt til å komme hjem til mannen min nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herkules...så du har ridd på steinseth du ja..den er vi to om..;O) hvor gammel er du og var du der hver dag slik som jeg, el red du bare i skolen..du skal se vi eg kjenner hvernadre fra gammelt av.. når jeg klarer å treffe folk jeg har ridd med når ejg går rundt semsvannet så kan lt skje..hehehe..nusgjerrig nå ja.. ;O) jeg var på steinseth hver dag fra aug 93- en eller annen gang 97.

 

istad skulle vi ut og gå tur, men jeg sloknet fullstendig på sofaen..jeg prøvde å våkne en gang men bare sovnet igjen..er det flere som er sykt trette? jeg spiser jern hverdag siden lageret er litt lavt, men jeg føler nesten jeg har sovesyken..sov ti timer i natt og.. zzzzzzzzz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiny har bursdag i morgen :)

(Og jeg har den 14.... hinthint)

 

1D: Guuuuuuuuud som jeg flira når jeg leste innlegget ditt :))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stille på denne tråden i dag :)

 

Sitter og venter på at middagen skal bli ferdig.. Har laget kylling tajine fra marokko i dag og kjenner den gode lukta spre seg i nabolaget.. Står nemlig ute og koker :o))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har laget middag i dag jeg også....første gang på mange uker.... Koteletter med kokt potet og gulerot og spesialsaus av dagen (1 pose toro peppersaus og 1 pose toro fløtesaus i blanding, snadig hva man kommer på avogtil.....)

 

Cat: lager du fra bunnen i sånn leirgreie????? Jeg og har lyst på sånn egentlig... skulle vært hun der Nigela egentlig jeg vet du......(bare jeg hadde sluppet å lage mat)....

 

Jeg må nevne det uappetittelige faktum at de jeg delte rom med i natt også slapp en del gasser som la seg som et ikke veldig behagelig teppe i rommet.....

Også snorka de!spes dattera...og det kan jeg leve med..... men søstra mi Hun måtte vekke meg for å fortelle meg at dattera snorket, også måtte jeg pirkes i å spørres om jeg hadde sovna igjen etterpå......ja også var det ett eller annet morsomt med gutten og måten han lå på.......også lurte hun på om jeg sov igjen seff.....og egentlig mener hun at det ikke var så ille altså.... Så om hun ser dette her inne blir hun sikkert sinna;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tihii.. skjønner du har hatt en mare-natt :))

 

Lager det fra bunnen av ja.. i en sånn leire-tajine vi har kjøpt i marokko. Det er akkurat som en kjempestor rund, dyp, leire tallerken med lokk. Også har vi kjøpt en sånn leir "potte" som vi kar kull i slik at vi kan koke det ute. Blir så godt atte :o))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...