Gå til innhold

Hva betaler dere hos fysoterapaut og eller akupuntør??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei. Jeg har bare bet 50.- hos fysio, selv den første gangen. Hørte det var snakk om at egenandelen skulle kuttes ut etter 1 juli. Har brukt osteopat også, men det får man jo ikke henvisning til av legen så her er det full pris. Altså fra 150.- -300.- kommer ann på hvor lang tid han bruker.

Jeg betalte 100 kr for første gang, og kr 50 neste gang. Uten diagnose "bekkenløsning med gangvansker" hadde jeg måttet betale 200 kr hver gang.

Jeg var der en hel time første gangen, en halv time neste gang. Kanskje det var derfor det kostet mer første gangen. (Jeg spurte ikke, bare betalte det hun sa det kostet jeg..)

Så lenge!

Men i grunnen så klarer jeg ikke mer enn en halv time. Det er så vondt!Hun trykker på masse punkter og holder ned til det ikke gjør så innmari sinnsykt vondt lenger. Jeg fårr ikke ordentlig massasje siden musklene mine ikke må bli for løse (jeg trenger de til å holde hoftene noenlunde på plass..)

Det skal visst hjelpe litt, men det kjennes ut som om jeg er støl og full av blåmerker i flere timer etterpå.

Annonse

åååå det er vondt når enn blir trykket hard inn i sidene på begge hoftene og i rompeballene særlig nærme halebeinet!! Jeg får en følelse at jeg blir altfor stram!!

Jeg biter tennene sammen det siste kvartere for jeg vet det gjør godt etter en dag. Fysio dama sier ho "trigger" musklene. Ho rulerer rundt og massserer helt fra ankler til øreflipper og fingertupper, men aldri lenge på et punkt av gangen. Ho sier det da blir verre for jeg blir liggende så anspent hvis det er vondt hele tia.Det er nok noe sant i det. Jeg får god tid til å kle på meg etterpå heldigvis, for da er jeg helt skjelven og vinglete. Ho har vist meg åssen jeg kan heve benken opp i hofte høyde så henger jeg der og dingler litt før jeg dingler ut på krykkene. :-) Sikkert litt av et syn.

Hvordan vet du det? Er bare nysgjerrig. Det er innført en egenandel på 50kr hvis du har diagnose "Bekkenløsning med gangvansker". Uten den må man betale full egenandel gravid eller ikke. I allefall i forrige mnd. Men her forandres jo så mye så fort.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...