Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når lærte barna deres seg klokken? Tenker da mest på hel time, halv time, kvart i, kvart over.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff... har ikke prøvd med 5 åringen min enda.. strever fortsatt med 7 åringen der. Hun klarer hel og hvis hun virkelig vil halv. Det andre kan vi bare glemme hittil. Hun er ikke interessert... selv om jeg lokker med at det blir lettere å la henne være ute med klassevenninner når jeg kan si at hun skal komme hjem da og da.

Vet ikke hva som er "vanlig"... spørs vel mye på interessen kanskje...

Skrevet

Ja det vil jeg tro, for gutten min på 3,5 år kan klokken litt. Han klarer hel time på alle, vet at når den store viser står på tolv og den lille på et annet tall, så er klokken det tallet som den lille viser. Han har også begynt å skjønne halv. Han er utrolig interessert i alle slike ting (tall, bokstaver osv), det begynte med at vi viste ham hva klokken var når det er barne-tv (fordi han maste sånn på det, så da hjalp det at han kunne se på klokken i stuen og selv se om barne-tv tiden nærmet seg elelr ei), etter det begynte han selv å spørre masse om hva klokken var osv, og vi forklarte, slik gled det vel inn. Han fikk faktisk sin første klokke her forleden og det var stor stas! Egentlig så synes jeg det er for tdelig, men siden han er så interessert så... Ellers så er kvart i, ti på, fem på osv altfor komplisert enda, men siden han er så interessert, så er vi begynt å bruke klokken til å forklare ham når ting skal skje, og nå som han har sin egen funker det veldig bra, han maser ikke så mye nå som han selv kan følge med på klokken og selv se at det enda er en stund til noe skjer.

Skrevet

Vår gutt er 5 år, han har hatt klokke på armen i to år. Han kan ikke klokken ordentlig, men vet når klokken er hel eller halv, men ikke kvart over og ti over osv. Ikke stresser vi så voldsomt med det heller, tar det i hans tempo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...