Gå til innhold

Jeg vi bare si i fra at en sakkyndige rapport og han / hun som vitne fort kommer opp i 20.000 NOK


Gjest

Anbefalte innlegg

Sånn at biomødre vet det. De bør være 100% sikker på at det de har får gjennomslag. For om de taper så må de også betale saksomkostninger for begge PLUSS begges vitner (dette er vanlig å skrive i krava sine i Prosess-skriva til retten)

 

Jeg vil bare si i fra til mødre som er så sinte at de vil nekte far samvær. For han kan da gå rettens vei å kreve samvær. Og da vil det oftest være mor som taper, om ikke far er veldig uskikket. Uansett er samvær med tilsyn også et mellompunk.

 

Lykke til alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er det. Men dere må være flinke til å få frem bevis, slik at dere ikke går i feller.

 

Og det er jo til syvende og sist det som sakkyndige sier dommer hører mest på. Og da blir det deres oppgave å være konstruktive i deres "kritikk" av fars omsorgsevner, og ikke bare farget av sine, hat ol. For det kan dere selv til slutt tape på.

 

Og de som vil gå rettens vei for å nekte far samvær på grunn av hårfarging, øredobber ol bør snakke med an advokat FØR de går til sak Mest for å skåne seg selv. For det koster ikke bare krefter, men penger også :-(

 

Jeg er mener ikke å lage dårlig steming, men jeg vil bare si i fra. For det er mange som tror at de bare kan gå rettens vei, og så slipper de barnets far. Det var kanksje sånn før, men nå er fedre i vinden i rettssystemet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og det er triat at enkelte ikke ser dette FØR de går til en sak den nesten 100% vil tape..... :-( For det går igjen utover barna. For penger må til når en har barn.....

 

Har han samvær nå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nope kjeringa nekter.. første rett sak hu måtte gi han vanlig sam vær di var gift så hannen hver helg en dag i uka..

 

han fikk vel ha de en gang før hu satt seg på baken igjen

 

og så andre retsak hu ble pålagt å samarbeide..

 

gjorde det i 3 mnd men da hadde jo ikke barn avært jos faren sin på nesten 2 år så da måtte han se de først bpar timer så en hel dag så en natt så satt kjerringa seg på baken igjen og nå har han ikke mer penger og får ikke mer lån 200 000 kr sykt..

 

 

kjære alle sammen ikke nekt far samvær så lenge det ikke er beskymring for noe eller noe er fulstendig galt...

 

det ødelegger mye ikke bare for faren men også barna alle trenger en mor og en far..

 

i dette tilfelle er det far som har gått rettens vei så defor slipper hun unna og får gratis advokat og hele dritten...

 

og jeg har ikke sett mine egene lillebrødre på 5 år sykt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 000 er ikkje mykje for ein rapport frå sakkunnig. Det kjem fort opp i langt over 100 000.

 

Om ein går i rettsmekling, kan ein få sakkunnig gratis for å hjelpa til med dette. Men då får ein ikkje ein like grundig gjennomgang og rapport

 

Og den som går til retten skal i utgangspunktet betala sakskostnadar. Men dei har ein unntaksregel, som dei ofte brukar, om at kostnadane kan delast dersom retten har forståing for at saksøkjar går til retten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde som "krav" i vårt prosesskirfv at taper av saken skulle betale begges saksomkostninger OG for den adres vitner ol...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan faktisk aldri bli 100% sikker på noenting som helst. Du kommer med en ganske bastant påstand, for det er ingen regel uten unntak. Og det er minst to sider av samme sak.

Jeg har etter dine innlegg på "mine, dine og våre barn" forstått det slik at mor til din samboers barn er ganske spesiell.

MEN det er ikke nødvendigvis slik at mor som oftest vil tape en rettsak om hun nekter far samvær. Hvis hun er villig til å gå til sak for å nekte samvær, eller begrense mengden så vil jeg i de fleste tilfeller tro at hun har rimelig god grunner til det. (Igjen, ingen regel uten unntak, det finnes faktisk ganske rare folk på begge sider)

 

Det er ikke ofte jeg er enig med Kjetil, men grunnen til at noen får fri rettshjelp er at de tjener under 230 000 kr i året. Men de må betale en egenandel, husker ikke min grensen, men max grensen er 5000,- ca

Det er også vanlig at en deler saksomkostningene, spes hvis ene parten har fri rettshjelp.

 

Bare som en info til slutt: Du er på aleneforeldre sidene, jeg våger å påstå at de aller fleste her er "bio"mødre/ fedre. Så du kan kutte ut bio her. Dessuten tror jeg du har mer å formidle inne på mine,dine,våre barn sidene. No offence, men du har nok et mer lydhørt publikum der. Noen av oss er nemlig der også, om vi er i den situasjonen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beklager å måtte si det til deg, men det er YTRINGSFRIHET her i Norge. Jeg tar meg ikke nær av det dere skriver, så da kan jo dere gjøre det samme :-)

 

Det er mitt råd til deg :-)

 

Lykke til.....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste av oss er klar over at det er ytringsfrihet, men det betyr ikke at du MÅ ytre noe hele tiden, og om det meste.

 

Jeg tar meg ikke nær av det du skriver, men jeg er lei av bedrevitere som overgeneraliserer og putter alle i en bås.

 

Alt til sin tid, Jalla det er mitt råd til deg :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan ikke vi få lov til å ytre oss her, mens dere kan ytre dere i hytt og gevær om oss på dine, min osv???? Vi vet jo en del vi også, men det er jo dere som hater oss, så da er det kanskje naturlig at dere vil ha dette forumet for dere selv? Ikke glem at vi er sammen med / gift med en som er aleneforelder, og kjenner mange av problemstillingene som aleneforsørgere har.

 

Å prøve å jage vell folk man ikke liker fra et forum er bare for dumt... da får du starte din egen side for kun spesielt inviterte...

 

-også stemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå nå, tror kanskje du tar litt hardt i her. Jeg kan ikke ta igjen at noen har sagt at vi hater noen som helst. Hvis det er problemstillingen mor/stemor, og at alle mødre hater stemødrene så er det en overforenkling. Problemfritt vil det aldri bli, men det er mange mennesker der ute, som klarer å finne ut av ting på en grei måte.

 

Jeg har ikke sagt at jeg ikke liker Jalla som person, der bør du skille. Hun er ganske aktiv på mine, dine, våre barn sidene hvor hun har mange bra ting hun skriver. Vi finner henne der om vi lurer på noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kvinner er sjuke og eiesyke. Alle barn skal ha en pappa. Og de fleste pappaer stiller opp for barna sine uansett hvor mey moren hater det. Skjerp dere kvinner!!!!!!!!!!!!!!!

 

mann 29 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...