Gå til innhold

Kan noen være snill å hjelpe meg litt?

Anbefalte innlegg

For ca en uke siden (trolig ved el tider)fikk jeg ut noe blank væske fra brystvortene, det var kun en dråpe på hvert bryst, dette må knipes ut.. Idag prøvde jeg igjen og da kom det melke farget væske ut.. Har nå en litt over en uke til ikm.. Tviler på om dette har noe med graviditet å gjøre..Men er litt nervøs for om dette kan være noe farlig.. Noen som kan hjelpe meg?

Har tatt test som er negativ..

Fortsetter under...

Sannsynligvis er det råmelk du klemmer ut. Jeg har hatt dette før jeg ble gravid og lenge etter ammingen var et avsluttet kapittel. Men jeg vet egentlig ikke, er ikke helt mitt felt. Men som sagt tror jeg det kan være råmelk

Ja, en slik blank væske er helt ufarlig. Det er ikke meningen at man skal presse ut slik væske fra brystene, spesielt ikke når man er gravid. På slutten av svangerskapet kan dette f.eks. påskynde rier. Råmelk er den aller første melken som babyen får i seg, og den kommer tidlig hos noen (under svangerskapet) og sent hos andre... Dvs. råmelk er den første og mest næringsrike melken babyen får, og så går du over til å produsere "vanlig" morsmelk etter ammingen har kommet ordentlig igang.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...