Gå til innhold

Alkohol når man prøver å bli gravid?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hallois!! Jeg drikker ikke alkohol i prøveperioden, "prosjekt- baby" er så viktig for meg at jeg jeg klarer meg uten alkohol i denne tiden. Men jeg hadde kanskje kunnet tatt et par pils i mens-perioden, men avstår for sikkerhets skyld uansett jeg.

Tar ingen sjanser, men jeg vet for lite om hvordan alkohol påvirker fruktbarheten, noen som vet????

man kan vel ikke sette livet sitt på vent selv

om man prøver å bli gravid.jeg lever som jeg pleier

hvertfall.

det er nok av dem som blir foreldre etter en tur på

byn,så tror ikke det minsker muligheten om du tar deg

noen pils..

du deler jo ikke noe med barnet før i 5 uker eller

noe sånnt.

Jeg syns det er viktig å leve som normalt i prøveperioden. Jeg drakk i prøveperioden og vet at jeg har drukket mellom el og ikm, syns det er ganske uproblematisk. Tror det er viktig å være bevisst på det, man trenger jo ikke akkurat å havne på "grisefylla", men prøvetiden kan bli veldig lang hvis man fokuserer veldig mye på babylaging. Jeg er ihvertfall vellykket gravid!

Jeg drikker bare mellom mensen og el. Er selvfølgelig ikke helt fanatisk, men sjelden jeg drikker uansett, så ikke no problem å holde seg unna. Ser liksom ikke poenget med å gjøre det... Alle klarer seg fint uten alkohol så lenge man ikke er avhengig. Drikke kan man gjøre endre tider i livet enn under prøving/graviditet/amming! :) Mitt syn da, andre får gjøre som de vil.......

Annonse

Hei!

Vi driver på i en ny prøveperiode, og jeg holder meg unna alt som har med alkohol (og medisiner) å gjøre... Men vil man drikke litt alkohol, så kan man jo gjøre det med måte...

Men det som ei venninne av meg sa til meg, var at alkohol som sprit ol, skal man holde seg unna. Mens øl og vin kan man drikke. Hun brukte noen ord som organisk og uorganisk hvis jeg ikke er helt på avveier... Sprit er jo brent, mens vin er mer naturlig hvis du skjønner... :)

Så siden du nevner øl, så kan du jo da, ifølge min venninne, drikke det...

Lykke til, og nyt den evt pilsen i sommervarmen :)

Jeg har alltid levd som normalt i prøveperiodene, men denne syklusen har jeg bestemt meg for å ikke drikke mellom el og ikm. Synes det er veldig vanskelig å holde meg i disse sommerdagene, har såå lyst å sitte ute og drikke hvitvin... :-( Hadde vært lett hvis jeg visste at jeg var gravid, for da har jeg jo motivasjon.... bare 10 dager til ikm...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...