Gå til innhold

leser overalt at kvinnekroppen er skapt til dette, men.....

Anbefalte innlegg

da tror jeg at jeg har fått en noe rusten utgave:-(

Få dager til termin og mye tyder på at det samme skjer nå som de forrige svangerskapene,- kroppen kommer ikke i gang av seg selv.

Har hatt tre netter nå med sterke kynnere/rier som høflig har angrepet magen min rundt hvert 5. minutt.

Men hva skjer om morran? Ingenting,,,,,,,,,,,

Så går dagen og på kvelden så kommer de snikende på igjen. Akkurat så vondt at jeg ikke får sove, men ikke så vondt at det er noe å kontakte føden for. Har ringt de en gang hvor de sa at flergangsfødende ofte kunne oppleve at livmoren "surra" litt før det satte skikkelig i gang.

Jeg vil ha en annen livmor!!! Har ikke den lært noe som helst etter tidligere fødsler?? Hva med å la vannet gå f. eks? Men neida,- tørt og trist og helt ineffektive smerter/vondter på natta er det jeg kan kose meg med for tida.

Leser at mange har det samme her og det er utrolig frustrerende.

Den største medfølelse og lykke til til andre medsøstre som sitter med like håpløs livmor.

Fortsetter under...

Skjønner godt hva du mener. Livmora mi er like "treg" ((:

Har hatt kynnere i ukesvis, jeg - men skjer det noe? Neida. Jeg har enda 2 uker igjen til termin, så jeg blir gal hvis det skal holde på sånn like lenge. Sove om natten er noe jeg ikke husker hva var en gang....

Men det må jo ut til slutt - one way or another ((:

Selvom det ikke hjelper verken deg eller meg så er det fint å vite at jeg ikke er alene...

Det har vært dønn stille i magen min i dag (med tanke på kynnere). Så far man se da,- om det starter igjen i kveld også. Hvordan har dagen vært for deg?

Tenkte å ringe føden i natt om det blir like ille som i går for å høre om de ville gi meg noe slik at det ikke gir seg igjen.

Har du fått noen råd fra lege/jordmor?

Tror kanskje livmoren min kan være i slekt med din! Har så kraftige kynnere at det kjennes nesten litt ut som rier. Jeg er åtte (!) uker fra termin og har allerede mistet nattesøvnen. Legen min sier at det er noen som har det sånn og at jeg bare må holde ut. Tenk om det blir sånn helt fram til termin!? Da blir jeg mest sansynelig zombie.

Dagen har vært grei nok. Sov jo ikke i natt, da - og kl. 09.15 (da jeg endelig hadde sloknet), ringte ei venninne og vekte meg! Typisk...

Vi har en gutt på snart 20 mnd som går i barnehage, og så lenge han er der får jeg slappet av, men når han kommer hjem er det fullt kjør. Han må jo få litt oppmerksomhet av mamma, stakkar. Så i kveld har kynnerne begynt igjen. Det er sikkert 10 stk i timen som varer 1 minutt hver gang eller noe sånn. Kan bare begynne å "glede" meg til natta...*sukk*.

Jeg har nevnt det for jordmor, men hun sier bare at noen har det sånn og at det er veldig vanlig. Hvis det blir fryktelig vondt, og varer konstant (altså ikke kommer og går), så bør man kontakte føden for å forsikre seg om at alt er i orden. Spesielt hvis man ikke har kjent liv heller på lenge. Det er ikke noe problem her, heldigvis...

Annonse

Ser det er fler av oss ja,,,,

Det er slitsomt med lite søvn og barn. Jeg har ikke barnehageplass til minsten så dagene går med barn og nettene med kynnere....

Salsa:

Slå av mobilen. Det gjør jeg når jeg endelig øyner mulighet for søvn.

Nå har magen "våknet" igjen så det er bare å gjøre seg klar til nok en natt. Kjøpte saftis i dag og jeg har 10 stk jeg kan slurpe i meg i løpet av natta.

Det jeg ikke fatter er at disse vondtene må da ha noe innvirkning på modning og åpning? At vi liksom har et lite forsprang når det virkelig setter inn, mener jeg. Det fortjener vi i hvert fall:-)

Kynnerne mine nå er snille og forsiktige så får jeg se hva denne natten bringer.

Er i mitt fjerde svangerskap, og jeg har akseptert at min kropp vil ikke sette igang av seg selv.

Så det er " bare" å sette igang og "bråke" litt på føden så jeg blir satt igang uten å gå alt for langt over termin.

Lykke til! Husk, du må mase høl i huet på dem om de skal høre. (tips fra min lege.)

Oj, er det sant? Kan man "bråke" seg til litt hjelp?

Når det gjelder masing har jeg blitt ganske erfaren allerede:-)

Ringt en gang og var til kontroll i går. De virket ganske forståelsesfulle. I tillegg har jeg bestemt meg for at hvis natta blir som de forrige skal jeg ringe ned og høre hva de vil gjøre med meg hvis jeg kommer på kontroll.

Merker at dette begynner å tære på humør og psyke. Men har jo ingen andre plager så jeg kan vel egentlig ikke klage.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...