Gå til innhold

hvor fort kan man bli gift på tinghuset? håper noen ser på dette, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre..


Gøril og Jesper :)

Anbefalte innlegg

hvor fort kan man bli gift på tinghuset da? For meg betyr det ikke så mye å bli gift, jeg har nemlig aldri hatt spesiell lyst til å gifte meg. Skjønner selvfølgelig at mange er uenige i meg i dette, men det viktigste for meg er ikke at jeg må vise alle sammen at jeg er så glad i han jeg vil dele livet mitt med.Han vet det, og det er nok for min del. Jeg trenger vel ikke å gifte meg for det??

 

Huff, dette er vanskelig. Jeg VET at jeg har funnet drømmemannen, og jeg VET at jeg vil dele livet mitt med han. Jeg vet også at vi ønsker oss barn mye høyere enn alt annet i verden, og at er bryllup derfor ikke bør stå i veien for oss.. Vi gifter oss for å få sendt avgårde søknaden... Det er det viktigst nå..

Vi orker ikke vente i 2 år for å være registrert samboere.. Vi har vært samboere i ett år, men sambo har ennå ikke meldt flytting, derfor er vi på null... Jeg ville blitt gravid i går om det kunne vært mulig, og jeg blir litt forbanna på reglene... Vi er da ordentlige glade i hverandre fordi om vi ikke gifter oss. Og vi har ikke vært sammen i kun 3 uker og bestemt oss for at vi NÅ ønsker barn.. Dette har vi visst lenge, og vi har villet ha barn sååå lenge. Hvorfor må vi da være gift?? åhh.. jeg er sint, frustrert og forbanna i dag.. Og jeg må bare få det ut. Beklager..

 

Jeg må gifte meg før 18.mai, da sendes søknaden for prøverør inn..Og jeg tror neppe det er mulig? Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre av meg..

 

Noen som kan komme med råd? Dette ble ikke som jeg hadde tenkt meg akkurat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei.

jeg forstår deg veldig godt angående bryllup. har heller aldri hatt et ønske om å stå hvit brud og derfor har vi nå bestemt oss for å reise vekk om en måneds tid og gifte oss. har snakket med folkeregisteret og de gir deg da noen papirer som må fylles ut (ikke mye altså) og så må dere ha hver sin forlover som fyller ut en erklering om at de vet hvem dere er og sånn.. da gir folkeregisteret dere en pøvelsesattest som dere må ha med dere til tinghuset. så snakk med folkeregisteret og tinghuset på tirsdag så ordner det seg helt sikkert! har jo to uker da så det må vel gå, er vel ikke kø hos tinghuset på denne tiden vel.. kjenner deg forresten igjen ifra bli gravid siden, håper virkelig dere lykkes nå med prøverør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk tvslaven. Koselig at du husker meg fra bligravid :)

Alltid koselig når man blir husket. Husker nicket ditt også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hvis du stikker innom folkeregisteret og henter alle papirene du trenger for å gifte deg går ting raskt. du fyller de ut og leverer de tilbake. så tar det maks en uke før du får de i retur og da er det bare å ringe tingretten eller lignende å bestille time. Dere får sikkert time dagen etter om dere ønsker det. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svoger og svigerinne gifta seg i kirka 10 dager etter at de hadde bestemt at de skulle giftes. Ordne med papirene så går ting fort. Lykke til. Håper dere rekker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gjelder husstandloven samboere som har bodd sammen i 2 år ELLER har felles barn... Men uansett er det jo fler fordeler med å være gift ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...