Gå til innhold

Premature rier/kynnere/menssmerter uke 22- trenger råd og trøst...


curly sue

Anbefalte innlegg

Har siden etter jobbi går hatt økende menstruasjonsliknende smerter, særlig i magen og også en del verking over korsryggen.... Det tiltok utover kvelden i går, og etter litt om og men blei det en tur til Føden i går.... Vi blei godt tatt i mot av jordmor, som undersøkte, og fant hjertelyd... Litt senere (2timer...) kom endelig legen, som utførte både invendig og utvendig UL....Alt så ut til å være i orden da...men hun kunne jo ikke garantere hvordan dette ville gå, og hun poengterte at hvis fødselen kom i gang nå, ville det ikke gå bra...

Følte meg egentlig ikke spesiellt beroliget etter dette besøket, har fortsatt i dag like mye vondt, og er livredd...

Det jeg lurer på er om ddet er noen som kan gi meg en god forklaring på om dette kan være helt normale kynnere, og hvordan kjennes det ut i forhold til menstruasjonssmerter....?

Er det noen som har opplevd lignende smerter og det har gått bra?

blei nok litt rotete dette her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

>Hei

 

Huff, skjønner at du er litt stresset nå, men det går nok fint skal du se.

Kikket litt inne på kompliserte svangerskap og fant blant annet denne linken :

http://www.barnimagen.com/forum/thread/2540049

 

Her ser jeg dem bl.a anbefaler magnesium for å dempe rier.Du kan jo selv lese hva dem skriver.

 

Vet også at noen steder starter de med Bricanyl allerede i uke 23, så hvis du fremdeles har det likt da hadde jeg vurdert å kjempe med sykehuset om å få det.

 

Lykke til !!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!

 

Jeg hadde kynnere nærmest kontinuerlig fra uke 21,1 til 21,5. Låg disse dager i senga, men hadde de nesten hele tida uavhengig av om jeg beveget meg eller ikke. men de kom iallefall ved bevegelse. Om kvelden i uke 21,1 var jeg på føden. Gynekologen ble bekymret når hun såg magen min som var veldig hard av kynnere. Men på ultralyden hadde fosteret det fint, me passe fostervann (mye fostervann kan gi prem rier). Livmorhalsen var over 4 cm som var bra. Men hun sa jeg kunne ikke gjøre annet enn å slappe av å se. Det såg lovende ut men jeg hadde jo begynt me kynnerene denne dagen. I uke 21,5 var jeg inne ijen pga da var det litt tak i ryggen og. Tok bare ultralyd nedentil som fremdeles viste at livmorhalsen var over 4 cm. Det var bra og betydde at kynnerene ikke åpnet fødselskanalen. Så jeg kunne bare gå på jobb selv om jeg hadde kynnere. De stoppet to dager etterpå. Men har hatt mye siden. I uke 27 var de regelmessige me 2 min mellomrom. ny kontroll var akkurat lik som i uke 21:) så mine kynnere gjor ingen skade iallefall;)

 

Du sier du er i uke 22...ser du på uke 22 her inne så er det egentlig uke 21-21,6. De gjør ikke noe før uke 22-22,6 for å stoppe fødselen. Det er pga dersom du får bricanyl kan de kun utsette fødselen en uke. I Norge er nedre grense for å prøve å redde prem 23-24 ( alt etter hvordan barnet viser tegn etter fødselen). Dersom du får bricanyl og ikke føder etter ei uke hadde du ikke født uansett... det var iallefall dette gynekologen sa til meg.

 

Det gikk bra me meg og siden du ikke har noe blødning eller vannavgang så høres det jo lovende ut;)

 

LYKKE TIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...