Gå til innhold

Hvor ville dere reist i to måneder på sommeren?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har tenkt å reise bort to måneder i skoleferien, med tre barn. Har lyst til å reise et litt eksotisk sted, som Seychellene eller Mauritius, men der er vel sesongen på vinteren? Dette gjelder vel også for f.eks. Thailand og Karibien? Barna vil være 7 år, 3 år og 1/2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begge de reisemålene er helårs. Har vært på Seychellene, der er det omtrent like varmt hele året. Vi skal til Mauritius i sommer, der er det kanskje litt kjøligere.

Tror det er veldig stor prisforskjell, Seychellene er beindyrt. Pass opp for chikunkunya-viruset, som herjer øyene i Det indiske hav, Seychellene er så hardt rammet at jeg faktisk ville vært forsiktig (-og jeg er ikke av den engstelige sorten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville faktisk tenkt litt på syd-europa også- hva med Portugal, Spania eller Italia. Leie et lite hus i en landsby nær sjø????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1/2 År? og 2 mnd...... ville ikke reist så langt da nei. 2 mnd er lang tid.

 

Hadde vært i Europa, jeg. Mye kan skje, og da er det godt at det ikke er så langt unna hjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville valgt Thailand, kort og godt for det er det mest barnevennlige landet, spes. når du har med så små. Da kan mor og far kose seg på restaurant, mens de som jobber der tar seg av barna.

Det er dessuten svært rimelig, og lett for barn og voksne i alle aldre og kose seg. Vår minste var 6. mnd. når vi var der 1. mnd.

 

Skulle jeg valgt helt på egoistisk basis, ville det blitt Australia. Leid en bil og kjørt på kryss og tvers ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lei dere et hus i Montenegro. Kjempebillig å leve der og så har ikke turismen tatt overhånd enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørt noe sånt tull??

 

Klart det ikke er farlig å reise bort med en unge på 1/2 år i to måneder!! Tenk på alle de som reiser enda lengre i permisjonstiden sin. For noen fæle foreldre de må være!!

 

Nei, man må selvfølgelig legge til rette for at man reiser med småbarn. Det er mye farligere å være hjemme og kjøre på E18 hver dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...