Gå til innhold

Sykler barnet ditt uten støttehjul?


clarabel

Anbefalte innlegg

Vår gutt som ble 4 i januar har fortsatt støttehjulene på sykkelen sin,vi har ikke vært inne på tanken egentlig å prøve uten.

Hva med deres 4 åringer,sykler h*n uten støttehjul?

Når er det vanlig å begynne å øve på 2-hjuling,noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det spørs hvor lenge han har syklet på sykkel med støtte hjul.

Jenta vår fikk sin sykkel på 2års dagen sin, Så jeg tenkte jeg skulle prøve å ta av støttehjula til sommeren for da blir hun fire og hun er kanske stø.Sønnen min sluttet med støtehjul det året han fylte fem(han har bursdag i november)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta vår fikk sykkelen på 3-årsdagen i fjor. Vi har snakket om å fjerne støttehjulene neste sommer, dvs når hun er 5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vår jente blir 4 år i august og har fremdeles 3 hjulsykkel...er veldig skeptisk til å la henne få den rosa lille 2hjulingen hun har siklet på....så et program på nrk1 i fjor om at man ikke skal la dem sykle på 2hjulsykkel før de er over 5 år, fordi balanseevnen ikke er fullt utviklet før det....men tenkte kanskje å la henne prøve med støttehjul til sommeren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vår gutt fikk først 2-hjulsykkel nå i februar. Han er 3 1/2 (født i okt.). Vi vil se hvordan det går i løpet av sommeren, men han er egentlig mer opptatt av å kjøre tråbilen sin ;-). Vi har snakket om å ta av støttehjulene i løpet av sensommeren, men mener også at vi skal spørre han først om han vil ha dem av. Så får vi ta det som det kommer. Gidder ikke å stresse med det før han blir 5 år ca. Det viktigste først er jo gleden de skal ha med sykkelen og få den tryggheten de trenger.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

min blir 4 1 juli og kommer da først til å få seg sykkel med støttehjul.Elsker trehjulasykkelen sin enda han :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

|Vår gutt blir 4 i juli, han fikk to-hjuling med støttehjul i fjor av besteforeldrene (jeg syntes han var alt for liten, 2,5 år), men brukte den ikke så mye. Han skjønte ikke helt hvordan han skulle bruke bremsene, så da ble det litt skummelt. Men i vår da vi tok ut to-hjulingen sa han at han ville ha av støttehjulene, så vi skrudde de av og ungen for av gårde i full fart ! Ble veldig overrasket ! Plutselig kunne han det bare. Har også hørt noe om at det ikke er bra at de sykler for tidlig, pga balanse og sånn, men vi kan jo ikke skru de på igjen nå. Har vært på flere sykkel-turer med han etter vi tok av støttehjulene og det går kjempefint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ja, i går greide hun å sykle uten støtte hjul,så nå sykler hun rundt stolt som en hane. Hun har lært å sykle uten støtte hjul helt alene det er ingen som fikk lov til å hjelpe henne.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Gutten min som har bursdag i april,har syklet uten støttehjul i et par uker nå.Men han har alltid hatt god balanse og er veldig uredd.Men jeg slapper av nå når jeg ser hvor fint det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Her har han støttehjulene på enda, men han begynte ikke å sykle før i sommer! Han blir 4 år i slutten av november. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Nei, han trenger fortsatt støttehjulene sine. Har nok med å lære å bremse foreløpig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...