Gå til innhold

Litt utenom tema.....Til de som er gifte...(og andre)..

Anbefalte innlegg

Vi blir rundt ca 60 stk i bryllupet.... Mellom 50 og 60 .... Men er det noen som har peiling på hvor mange kaker man burde ha på bordet? :) Litt flaut å ha for lite liksom.....ehh.... Skal ha en 3 etg bryllupskake da.. Men alt det andre?

Fortsetter under...

?? HØ? småklør meg litt i hodet med tanke på om du har skrevet riktig nå? :) Det hørtes mye ut... blir 20 kaker det da, hvis vi blir 60 stk, hvis ikke jeg tenker feil her nå? hehe.... Men SÅ mange kaker tror jeg det ikke blir... Fikk et svar på SKRAVLESIDEN og der var det ei som hadde en stor 3 etg kake og 5 andre kaker i tillegg...pluss at det ble igjen kake..Og de var 50 gjester....Men det er nok forskjellig alle steder..:) men takk likevel...:)

Annonse

Hei

I vårt bryllup var det 45 gjester og vi hadde 3 etg. bryllupskake +

1 kvefjordkake, 1 ostekake, 1 sjokoladekake. Det var mer enn nok til gjestene og enda ble det litt igjen.

Men jeg ville nok spedd på et par kaker til hvis det hadde kommet 60 gjester.

Skal vi seeee....

VI hadde 90 middagsgjester og 6 etasjers bryllupskake, tre ostekaker, en kransekake og noen flere kaker jeg ikke kan navnet på. Jeg spurte flere venner/familiemedlemmer om de kunne bake en kake, og det var det mange som syntes var hyggelig - det var mer enn nok kake, men så hadde jo alle spist stor tapas-middag først.

Heisann.

Jeg driver også å planlegger denne galskapen. Vi er bare ca 45 pers, så jeg betiller bare en 2 etasjes kake. Jeg prata med et konditori om dette, hus sa at som regel så velger veldig få å spise av bryllupskaka. Det var et par, slik som dere, men ca 60 gjester, ikke halvparten av kaka var spist en gang. Jeg kommer til å bruke andre kaker også, det blir vel 7-8 andre små kaker.

Lykke til med planleggingen.

Ja, det ser ut til at det går igjen på 3 etg og 36 ekstra kaker, og det har blitt igjen på alle...Og min familie er kakemomser, så jeg tror det blir 5 eller 6 ekstra....Litt godt å vite hva andre hadde :) Takker...

svarte en tråd nettopp med samme spørsmålet:0)

Kan svare deg også jeg.I ett typisk sunnmørs bryllup har man ørten kaker.Da vi gifta oss var vi 100 stykk.Vi hadde da 30 kaker med beregna 3 etasjers bryllupskake..Ler av det ennå..Det var masse rester gitt.Men de sier at du kan dele en kake i 8 stykk.Så beregner du 2-3 kakestykker på hver gjest.Da kan en regne ut hvor mange kaker en trenger.Lykke til med forberedelsene og bryllupet!

Annonse

Vi var 75 i bryllupet vårt, og vi hadde vel omtrent 15 kaker og en tre etasjes bryllupskake. Ble igjen kakerester så det holdt :)

Vi i familiene bakte en del selv, men fikk en del kaker av andre bekjente. Har byttetjeneste av kaker til større anledninger, veldig kjekt for det er jo begrensa hvor mye man klarer å bake selv!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...