Gå til innhold

Dere som har adoptert, hvilket "firma" adopterte dere fra? Hvis dere skjønner..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Men firma så misforstå meg rett.. visste ikke helt hva jeg skulle kalle de som driver med det! Vet egentlig bare om Verdens barn og Adopsjonsforumet... finnes det flere? Hvem er best om det går an å si det.. Noen som har erfaringer om hvilket land det er "best" å adoptere fra og?

 

Jeg vil vite alt!! hihi... :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heter vel adopsjonsbyrå... :)

Noen i min familie har adoptert to jenter fra Kina. De brukte Verdens Barn og har gode erfaringer med de. De hadde bra opplegg i Kina med fellesturer til severdigheter og slikt (frivillig), og de fikk all den infoen de trengte til enhver tid. Representant fra Verdens Barn var med på turen. Gruppene som reiste sammen var ikke for store, og de har hatt god kontakt med de andre familiene i ettertid.

Hvilket land som er "best" å adoptere fra kommer alt an på deres situasjon. Hvert enkelt land har forskjellige krav til adoptivforeldrene, mtp alder, enslige/ektefeller, hvor lenge man har vært gift osv. Hvor lang tid prosessen tar kan også variere fra land til land. For begge disse jentene fra Kina tok det ca 1 1/2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei Anonym.

Du tenker på adopsjonsbyrå...;)

Det finnes tre stykker i Norge.

Adopsjonsforum - Adopsjonsforum.no

Verdensbarn - Verdensbarn.no

InorAdopt - Inoradopt.no

 

Selv bruker vi InorAdopt, men vanskelig å si hvem som er best.. Tenker du/dere på adopsjon så se på sidene deres og få informasjonspakke fra alle 3 , å les disse nøye og se hva som passer dere.

Vi valgte InorAdopt pga at vi tenkte på Brasil først...Men det blir Kina 0-2 år!!

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...