Gå til innhold

Hva er det rimelig aa forvente av barnehagen vaar?

Anbefalte innlegg

Gutten vaar er avvent med bleien - hjemme. Med stor suksess. I barnehagen , derimot, opplever vi lite samarbeid. Vi sender med gutten vaar rene skift hvis uhellet skulle vaere ute, og ber de ansatte om aa sende Liam paa do litt oftere enn foer, eller naar han ber om aa gaa paa do. Det vi opplever er likevel en pose stappfull av vaate klaer som blir med hjem, og en do-rapport som viser at han har vaert paa do to -2- ganger paa en hel dag: Klokka 10 og 14, (som er tidene for bleieskift!) Med andre ord: De foelger ikke opp i det hele tatt! Her hjemme tisser han sikkert paa do 5-6 ganger i loepet av en hel dag! (Og har ingen uhell!). Vi har tatt opp problemet med de ansatte en gang allerede, saa hvordan ville dere grepet saken an hvis dere var i samme situasjon?

Han er kun i barnehagen to dager i uken mens jeg videreutdanner meg, men siden han er toerr, nekter jeg aa sette paa han bleie i barnehagen da dette blir aa gi soennen min forvirrende meldinger. Dagene er dessuten lange i barnehagen;han er der fra 07.30 - 16.00. To doturer paa en saa lang dag er da i minste laget, er det ikke?

Fortsetter under...

jeg synes 2 ganger på den lange stunden er lite.. jeg vet ikke hvor mange ganger hun går på do men det er flere enn det ja.. jeg har villa sagt det igjen.. og si at det er alt forlite.. jeg går flere ganger på do enn det gutten din gjør..

Det er enklere for barna å "glemme" seg bort i barnehagen enn hjemme, vi hadde også flere uhell i barnehagen enn hjemme da jenta vår ble tørr - og de "klaget" aldri i barnehagen heller. De tok seg gjerne bryet med å skrifte på henne og ba aldri om å få ta på henne noen bleie verken ute eller inne.

Barna er jo egentlig ikke tørr før de selv kan si fra at de skal på do! Mamma og disse skryter jo av at vi var tørre når vi var 1.5 år og sånn, men vi ble jo plassert på potta med jevne mellomrom og måtte sitte der til vi var tømt... og det er jo ikke å være tørr. Du skriver ikke noe om det ,men men det er helt klart at hvis de voksne må passe på at han går på do fordi han ikke sier fra selv - så må du kunne gi beskjed om det også må de kunne ha andre "rutiner" på do-barna enn bleie-barna!! Det er bare å kreve, du betaler de tross alt for jobben de gjør!!!

Takk for svar!

Jeg maa bare legge til at han er saa og si helt toerr her hjemme og sier ifra naar han maa paa do, eller han finner frem potten og order opp selv. Han har selvfoelgelig uhell av og til, men det er sjeldent og kun hvis han er veldig opptatt med noe og glemmer aa kjenne etter naar han maa tisse. Jeg vet det er travelt i barnehagen og at det kanskje er lettere og glemme seg der; jeg hadde kanskje skjoent det litt mer hvis det sto paa lappen hjem at han hadde vaert paa do oftere i loepet av dagen men hadde hatt et par uhell. I stedet staar det bare: "var paa do klokka 10 og 12", (som er de faste tidene for bleieskift paa hans avdelig for 2-3 aaringer.)....Hmmmm....som du sier saa faar vi nok sjekke ut om de i det hele tatt har egne rutiner for barn som skal vennes av med bleien :o)

Ta det opp i gjen med bhg. Gi beskjed om at han skal på do f.eks en time etter at han har kommet i bhg, kl 10 som vanlig, etter formiddagsmat ca 11/11.30, kl 14 som vanlig og en gang før han blir henta. Syns du kan forvente dette. Du betaler for at de skal ta seg av gutten din.

I vår bhg var de kjempe flink med å ta gutten vår på do da han slutta med bleie. Hadde skjeldent uhell. Var kun da de var ute, og de ikke rakk fram til do.

Det er også småbarnsavd i bhg vår(gutten vår går på blandet avd). Der er en av arb. oppg til de ansatte å følge opp bleieslutt. Ting er lagt til rette for at det skal bli enklere for alle parter. Potter og krakk og doring til doet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...