Gå til innhold

Skinnpose, voksipose...eller begge deler?(samme som skravlesiden)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har bare hatt en sånn vanlig pose med flis-stoff inni til min... Har holdt greit det. Men kommer litt ann på hvor i landet man bor??? Hvor kaldt er det hos deg? Du trenger nok ikke pose i Mai?

Vi lånte ein voksipose til guten vår (fødd i september), og er sjeleglad for at vi ikkje brukte 2000kr på den! Har levert den tilbake no, og sydd meg ein pose sjølv. Synest voksi'en var stor og klumpete og upraktisk. Men eg er vel i mindretal, for å seie det slik. Virkar som dei fleste ande er veldig fornøgde.

Om babyen din blir fødd i mai treng han/ho neppe voksipose/skinnpose før til hausten. Om våren/sommaren er det nok med f.eks. saueskinn i bunnen av vogna og dyne over.

Vi har en "gammeldags" skinnpose som jeg likte godt å bruke da det var veldig kaldt i vinter. Men den han ikke åpnes helt opp, og det er dumt når man skal inn på kjøpesenter eller på cafè og man ikke vil vekke ungen hvis hun sover. Hun kan jo ikke ligge i posen hvis hun er inne, svetter ihjel.

Jeg kommer til å kjøpe dunposen som hører til OTH-vogna vår til høsten. Den har hull til seler og kan åpnes helt. Nå har vi en lett (og billig) fleece-pose, også den med hull til seler - fra Teutonia.

Snuppa på 18 mnd har en skinnpose, og hun storkoser seg nedi den når hun sover. Den er fra Nøstebarn, så det er typen som ikke har glidelås og kan åpnes. Dette kan være litt upraktisk hvis du skal inn i butikker feks, men hun bruker stort sett vogna bare til soving nå. Det er ihvertfall veldig varmt og godt med skinnpose.

Lillesnupp har en dunpose(BabyNest, den med bamse nedi) fordi bagen hennes er mindre(Dreamibag). Hun er også veldig varm og god, så fornøyd med den.

Går snart over til skinn i vogna og dundyne over til begge vil jeg tro..

Annonse

Vi fikk ei jente i mai i fjor, og av noen engelske venner fikk vi en pose i bomull den var suveren. Vet ikke om de finnes her men den var som en lammeskinnspose med glidelås i siden men tynn som en babydyne. Slapp trekk på babyen og hadde et teppe ovenpå i starten.

Ellers så duger jo lammeskinn og dyne, men se etter en sånn "sommerpose" den var super!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...