Gå til innhold

Barn fra før? Hvem ringer dere om fødsel starter om natten?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det lurer jeg på! Har dere gjort avtaler med besteforeldre, venner, naboer, andre personer?

 

Det er jo ofte sånn at fødsel starter om natten og da må man jo vite hvem man skal kontakte som barnevakter..

 

Vi har en avtale med et vennepar (de bor i samme by som oss, kan være her i løpet av et kvarter). De blir her til mine foreldre kommer, bor ca 30-45 minutter unna - avløser da venneparet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var en god ide! Vi tenkte vi skulle snakke med naboen vi. Fin ide om avløsning. Blir liksom litt mindre folk å forholde seg til om det er foreldrene som er hjemme med barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi ikke har noen slektninger i nærheten av oss har vi gjort en avtale slik som dere med et vennepar av oss.... så er eldste dattera vår 13 år så ho klarer seg nok i et par minutter vist vi må reise i all hast.

Ikke det mest ideelle men det skal nok gå an på en måte. Skal forresten inn til føden på mandag for en sjekk og evt vurdering om igangsetning så vi får sjå om det blir noen nattetur i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre om hvorfor det vurderes igangsetting på deg, to uker før termin?

Jeg har termin to dager før deg, merker at jeg begynner å bli sliten og gjerne kunne tenkt meg at h*n kom ut snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma eller svigermor kommer hvis det skulle bli nødvendig å reise på føden om natta. Nå har jeg mann i reisejobb,så om han ikke er hjemme,så skal mamma passe guttungen,mens en venninne kjører meg på føden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal ringe mine foreldre, de er her på 20 minutter. Satser på at det holder (selv om jeg hadde ganske rask fødsel sist, hehe). Vi skal IKKE kjøre selv til Ullevål- bil der er håpløst! Så det blir taxi:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg skal inn til føden for vurdering pga stort barn. Hadde en tøff fødsel siste gang og den lille i magen er ikke mindre en den forrige.

Eg har et lite håp om at dei hører på meg men er like så forbredt på at dem sender meg hjem.

Jordmora er bekymra siden SF målet mit har steget om 3cm på ei uke, og det at babyen driver å snur seg til tverrleie hele tiden... dette er mit 5 barn så det er vist normalt at dei har litt ustabil leie. Men eg bor 1 1/2 times kjøretid fra sykehuset og jordmora vil helst ikke komme bort i det problemet at eg har får rier hjemme, vannet går og så ligger babyen tvert.... har i tillegg nå hatt rier/kynnere i 2 døgn mer eller mindre som stopper opp stadig vekk. Er begynt å bli utrolig sliten av det hele... men er mer redd for fødselen vist dem har tenkt å la meg vente like lenge som forrige gang. Gutten var berre 4,8 kg når han endelig vart født 4 dager på overtid etter igangsetning som eg hadde mast meg til.

Eg har i tillegg bekkenløsning som ble drastisk forverra etter siste fødsel, eg klarte nesten ikke å gå og var kjempedårlig i nesten 6 uker etter fødselen og det var alt pga at gutten var så stor at fødselen vart for stor påkjenning for bekkenet mit. Eg har ingen slektninger som kan komme på besøk og avlaste meg, mannen min får ikke 2 uker fri m.lønn og vi har ikke råd til at han tar 2 uker uten lønn. Så eg har noen argumenter for at eg skal bli igangsatt men om dem hører på meg det er en annen sak. Har faktisk liten tro på det men håper allikevel... ikke noe gunstigt at eg møter opp i påsken og må ta haste KS pga tverrleie. Slik som jordmora sa, hva taper dem på å gi meg en modningstablett og se hva som skjer.... Skulle ønske at ho kunne vært med meg... ho er så super.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei svigerinne som er så utrolig grei, hun tar det som en selvfølge at hun skal stille opp om vi trenger henne midt på natten:) Hun sier, bare ring så skal jeg komme og være til din mor kommer, anytime. For min mor har tinget på at hun skal være hos storetrollene når lilletroll blir født:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har avtale med besteforeldrene til guttungen (ekssvigerforeldrene til mannen) De bor et stykke unna,(ca 40-45 min) men regner med at det skal gå greit.. Starte det på dagen ringer jeg nok til mamma og pappa, men de vil jeg ikke ringe på natten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har avtalt å ringe mine foreldre. De bor 10-15 min unna og er de nærmeste - foruten venner, da. Men lillegutt er så glad i mormor og morfar at det er best at det er dem han ser når han våkner. De passer ham mest ellers også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...