Gå til innhold

spør dere som er langt på vei og mer erfarne


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg jobber som lærer og nå er det flere elever som har brennkopper. Ifølge legen får de gå på skolen selv om de har dette. Jeg har aldri hatt det. er det farlig for meg som gravid å utsette meg for dette? Hva bør jeg gjøre. De på jobben vet ikke at jeg er gravid. er engstelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

de sier jo at man skal holde seg unna folk som har smitsomme sykdommer. så jeg ville holdt meg borte. og spesielt hvis du er mindre enn tre mndr på vei. for da tåler jo barnet mindre enn når den blir større. men jeg er jo ikke no lege. mendet tryggeste er jo å holde seg borte fra det men kan:)

lykke til videre ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville holdt eg unna smittsomme "barne"-sykdommer!! snakk med sjefen din om at du tar ut egenmeldinger sålenge det er smitte på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for det første: brennkopper er ikke en barnesykdom, som du får en gang og så er immun mot. Brennkopper er små sår på huden som vesker og er infiserte. Det er veldig smittsomt fordi det er så veldig mye bakterier i de små sårene.

 

Jeg vet ikke om det er "farlig" for gravide å få brennkopper, så det får du nesten høre med legen/jordmoren din om. Hvis det er ugunstig for deg som gravid på noen måte ville jeg bedt om en sykemelding mens det var utbrudd på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

fikk ett par brennkopper i begynnelsen av svangerskapet, og fikk ikke inntrykk av at det var spes farlig..

 

Fikk en antibiotika kur, som jeg aldri tok, fordi dem forsvant av seg selv..

Men det er jo bare å høre med legen din, hva han/hun måtte mene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...