Gå til innhold

uææææææææ.......jeg holder på å bli...........


mamman til alex

Anbefalte innlegg

klin gæren. dette svangerskapet har ikke blitt særlig festlig. jeg er i uke 29 og er dødskvalm. har vel egentlig hele tiden vært kvalm, men nå er det like ille som i begynnelsen. i tillegg sliter jeg med bekkenløsning, betennelse i ryggen, sterk halsbrann, 23 ekstra kilo, masse vann i kroppen og de vanlige småplagene som ellers følger graviditeter. jeg er så møkkalei hele graviditeten at jeg kunne hevet meg utfor et stup....(skal selvfølgelig ikke det...) alle kommenterer hvor stor magen min er og her helt sikre på at jeg snart skal føde. jeg hater dette her.. dersom jeg reagerer så er jeg bare hormonell......arg.......men ellers gleder jeg meg til sommeren. er det andre som sliter som meg her???trenger litt søsterlig forståelse....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg kan i alle fall heie på deg! uff så drit...

vi er like langt da.... "bare" to og en halv mnd igjen. Alle ser skjeivt på min mage også når de får høre at hun ikke kommer ut før i juni... La de prate.. drikk vann og sov. Kvalme er drit! stakkars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff uff... høres ut som du sliter litt ja, noen uker har du jo igjen også. Jeg skulle ønske jeg kunne si noe som trøstet, men det er så vanskelig når du sliter med så mye... du har iallefall forståelse fra meg... Men håper du klarer å nyte de gode stundene hvor du kan slappe av uten å merke plagene. Har du fått noen råd eller hjelpemidler som kan gjøre det lettere med tanke på bekkenløsningen og ryggplagene, har du fått hjelp fra en ergoterapeut eller fysio?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

 

om det er noen trøst har ikke jeg hatt et helt problemfritt svangerskap jeg heller, 2 sykehusinnleggelser pga ekstremkvalme, kastet opp mange ganger i døgnet uke 4-20, kastet opp litt sjeldnere etter det, men ble innlagt på sykehuset igjen for to uker siden pga sterke smerter og blodig oppkast. Viste seg at jeg er helt raspet opp innvendig og fått brokk på refluxen, så jeg er sykemeldt jeg også inntil videre. Og litt sliten og lei... Men prøver å se for meg hvordan det blir da nurket vårt kommer, og føler meg uendelig heldig som faktisk er gravid siden jeg er pcos-er med lavt stoffskifte i tillegg...

 

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for støtte...jeg går på bassengtrening og har endelig fått manuell terapi etter å ha ventet i 2 måneder så der skjer det ihvertfall noe. jeg synes ikke så synd på meg selv, men er bare veeeeldig lei av hele situasjonen. jeg prøver å oppmuntre meg selv med at dette er nr. 2 og siste mann. da har vi fått en gutt og en jente og det er vi veldig fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!!!! Jeg kan godt skrive under på at jeg vet hva kvalme betyr!!! Og hadde det kommet igjen nå i uke 30/31... ja, da tror jeg jeg hadde sagt som deg: hadde kasta meg utfor et stup.. hehehe... det jeg kan råde deg min venn er å prøve akkupunktur. Jeg skulle selv akkuratt til å prøve det etter 4 mnd med oppkast, men ble plutselig kvitt kvalmen.. *TAKKER DEG GUD* Har hørt om VELDIG mangen som skryter av dette og at det har hjulpet mangen! Er jo verdt å prøve da..??? ALT er jo bedre enn å vere kvalm hele forb...tiden.

Denne bekkenløsningen kan vi jo ikke gjøre så mye med... men jeg sier bare "give me bekkenløsning any day, så lenge jeg slipper å spy". Men det er jo mine ord da. Men jeg synes virkelig kvalmen var det verste i mitt liv!

 

*føler frustrasjonen din veldig godt*

 

- sender deg full forståelse og et råd som jeg håper du prøver og håper hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...