Gå til innhold

barnehage som har åpent 24 timer i døgnet: Utrolig bra!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, hva var det de kallte det: Kennel!!???! At vanlig barnehage var til barnets beste, men en døgnåpen en var kun et gode for mor/far som jobbet turnus. Hallo???? Hva er forskjellen? Hansen jobber fra 8-16 og har barnet i bhg. Olsen jobber fra 15-23- og har barnet i bhg. Hva er forskjellen? (bortsett fra det åpenbare - tidspunktet...)

Blir så irritert. To turnusarbeidende kan jo ikke få barn sammen utenat en skifter jobb. Ja til flere døgnåpnebarnehager!

Jeg er helt enig! Dette er et kjempe bra tilbud! Det er faktisk svært mange som jobber turnus, og dere skulle bare visst hvor mye frustrasjon det gir oss som har det slik. Vi har jo desto mere fri på dagtid hvor vi kan ha tid sammen med barna våre. Dere som er i mot dette har ikke peiling på hva dere snakker om. JA TIL FLERE DØGNÅPNE BARNEHAGER. (det hadde jo hjulpet masse å ha barnehage som er åpen fra f.ek. 7 - 22 også)

For å være helt ærlig synes jeg det blir for rart.

Jeg og mannen min jobber turnus begge to, opptil 60 timer i uka, og det går utmerket med vanlig 7-16.30 barnehage. Det krever bare litt planlegging.

Jeg vil gjøre alt for at lillejenta skal få tilbringe kveldene sine hjemme i sitt eget hus med minst én av foreldrene sine, og sovne i sin egen seng. Vi har ikke døgnåpen bhg her hvor vi bor, men jeg vil aldri benytte meg av tilbudet om det skulle bli aktuelt.

I vår kommune er alle barne hager ( utenom 1 som ligger langt unna og er full selvsagt) åpen fra 7.30-16.30 jobber en halvtimes kjøring unna barnehagen og begynner i hverdagene kl. 7.30 og en kveld i uka er jeg ferdig kl. 16.30. I tillegg arbeider jeg 2 kvelder i uka.Det sier jo selv at dette ikke går når du er alenemor , det gikk så vidt opp når jeg og gubben bodde i lag, men nå er jeg nødt til å si opp arbeidet.

Kan ikke forvente at arbeidsgiver skal tilpasse alle dagene etter meg. Hadde vært kjeleglad hvis barnehagen hadde vært oppe bare en time lenger om dagen. I norge er du 100% avhengig av nettverk rundt deg. Trøster meg med at det er mulig å få overgangsstønad 3år , men trives sååå godt i jobben at hater bare tanken at jeg kan ikke fortsette med den.

JA TIL LENGRE ÅPNINGSSTID I BARNEHAGER!!!

Annonse

Må bare spørre, men hva skal dere egentlig med barn?????

Må da kunne være en annen løsning på ting.

Sånne ting som arbeid skulle dere ha tenkt på før, hadde bhg vært oppe hele året, alle dager og helligdager hadde mange av dere hatt barna deres der hele tiden-stakkars barn som blir født av foreldre som ikke har tid til dem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

De som jobber fra 15-23 kan jo da være sammen med ungene sine hele formiddagen da om de hadde hatt barnehage tilbud da om kvelden.

Jeg tror at et slikt barnehagetilbud vil gi større fleksibilitet og mer tid for barn og foreldre å være sammen.

F.eks. de som jobber fra 10-18/20 kan da kanskje ha mulighet til å hente ungene sine selv i stedet for å hele tiden måtte organisere med barnevakter og familie/venner ang. henting og bringing.

Det er jo også flere barnehager som har håpløse åpningstider som f.eks. 0830-1600. Det er jo umulig da de fleste jobber 8 timer om dagen. Og ofte tar det litt tid å kjøre/gå mellom jobb og barnehage også.

Må jo også legge til ... barna med foreldre som jobber fra 15-23 vil jo da få mer tid med foreldrene enn de som har foreldre som jobber valnlig 8-16.

Om barna legger seg ca 1900 så vil de jo ha kun 4 timer våken tilstand uten foreldrene. Mens barn med 8-16 foreldre kanskje er borte fra foreldrene sine (i våken tilstand) i 9 timer pr. dag.

Må si jeg blir mektig provosert når jeg leser innlegget ditt...og spesielt når du er anonym i tilegg. Du spør hva vi skal med barn når vi jobber turnus? Hva vet du egentlig om å jobbe turnus? Vi som jobber på den måten har faktisk en utdannelse og en jobb vi er stolte av! Hva jobber du med og hva slags utdannelse har du???? Skal ikke vi på samme måte som deg få lov til å ha barn selv om vi jobber som vi gjør? Vi har vel nesten mer tid sammen med barna våre enn de som jobber 8 -16. Forskjellen er bare at vi jobber til forskjellige tider. Går ut fra at du som skriver så negativt ikke jobber på denne måten, og da må jeg spørre deg: hvor ofte kan du kose deg lenge om morningen sammen med barnet ditt, spise en lang frokost sammen med det og gi det den tiden det fortjener? Du burde faktisk tenke deg om to ganger når du setter inn et slikt inlegg. Vi er forskjellige mennesker med ulike typer jobber og det burde du respektere. Slike kommentarer ønsker jeg meg frabedt!!!

Jeg synes ikke noe om døgnåpen barnehage! Føler samfunnet går i feil retning, der barna blir den "lidende" parten. Barnehage er bra for barn. Det er en sosial arena der barn kan lære mye gjennom lek. Men jeg synes likevel at det bør være en stabilitet og kontinuitet i hverdagen deres. Det å ligge over hos besteforeldre i ny og ne, er en helt annen sak enn å ligge x antall ganger i mnd i barnehagen. Hvordan ville du selv ha opplevd det å ikke kunne sove i egen seng om natten, og våkne opp hjemme i trygge omgivelser? Jeg sier nei til døgnåpne barnehager!!!

nå er det jo ikke alle som har besteforeldre som kan stille opp hele tiden da. Nå er det jo mange besteforeldre som jobber og. Kanskje de har turnus og? Kanskje ikke de bor i samme by engang?

Barna blir nok vant til å ligge over i barnehage og. de blir jo kjent med de som jobber der og kjent med omgivelsene.

Annonse

Barn har ingenting å gjøre i en barnehage midt på natten, og til de som mener det er ok å ha barna i barnehagen til kl 23 om kvelden. Hvor bra tror dere at det er for barnet å være der da?Og til de som vil ha barnet i bh om natten. Hvem skal se etter barnet på dagen når dere sover?Bh skal oxo være ett pedagogisk tilbud, og det blir det jo mye av sent på kvelden, og midt på natten. Barna skal være hjemme om kvelden, og natten, og de som syns dette er ok burde aldri ha hatt barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...