Gå til innhold

Til alle dere engstelige coladrikkere. Har også lest om akkurat dette andre steder på nettet.


Gjest

Anbefalte innlegg

Til alle dere coladrikkere som er engstelig for at dere drikker for my koffein. Dette kan jo være litt betryggende:-)

 

NEW YORK: Kvinner som drikker fire til sju kopper kaffe under graviditeten, øker risikoen for spontanabort eller for å få et dødfødt barn med 33 prosent, viser en dansk undersøkelse.

 

– Som følge av våre funn og tidligere studier, tror vi det er best å følge føre-var-prinsippet og råde gravide kvinner til å avstå fra å drikke mer enn tre kopper kaffe daglig, sier dr. Bodil Hammer Bech ved Universitetet i Århus som har ledet undersøkelsen.

 

Undersøkelsen bygger på opplysninger fra det danske fødselsregisteret, og inkluderer drøyt 88.000 danske kvinner. 1.102 av dem mistet barna de bar på, og disse har svart på spørsmål om alt fra røykevaner til hvor mye alkohol, kaffe, te og Coca-Cola de drakk.

 

Konklusjonen er at selv kvinner som bare drikker fra en halv til tre kopper kaffe daglig under graviditeten, øker risikoen for å miste barnet de bærer på med 3 prosent.

 

Te og coladrikking har derimot ingen påviselig skadevirkning, og forskerne tror derfor ikke at det er koffeinen i kaffen som har skylda.

 

– Kaffe inneholder en rekke kjemiske ingredienser, konstaterer Bodil Hammer Bech i siste utgave av American Journal of Epidemiology.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God morgen tulleruska! :-)

 

Jeg hørte i går om ei dame som spiste kaffegrut under alle hennes 8 svangerskap og det gikk bra... så jeg trøster meg litt med det jeg.... :-))) Ellers så var det godt å vite at ikke pepsi max skader så veldig! :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei.... jeg som var så glad for at jeg fremdeles liker kaffe! Er så koselig med kaffe på presskanne og myyye deilig melk i til frokost!

 

- men colaen kan dere ha for dere selv... usj.. man blir jo så klissete i munnen av den! Yuk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, da hjelper det kanskje ikke med koffeinfri kaffe som jeg har sverget til heller da ? Nå ble jeg litt bekymra. Får finne meg noe annet å drikke på jobben da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dermed hadde jeg tatt min siste kopp kaffe før babyen er født!

 

Og jeg som er SÅ glad i kaffe! Sukk! Dette blir ikke lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...