Gå til innhold

Fødselshistorie (På dialekt så e dåkke advart:D)


istapp^^ 27.01.06

Anbefalte innlegg

nåttå te den 24 januar ronnt 1-2 tiene låg eg å sendte mldar me glenn roger.. pluttseligt begynnte eg å verka litt i magen.. tenkte barra at d sikkertkje va nogen for hadde kjennt ein del stikkingar før o.. men så kom d mær å mær, prøvde ta tiå mjuddlå "vondtene" men d kom så forsjelligt i rykk å napp.. vakje noge spess vondt så eg barra låg der videre å sendte mldar =P låg vell kansje der ein time før eg tenkte eg sko gå å dusja for å sjekka om d blei litt bedre å sånn at eg va nydusja sånn i tillfelle d va begynnelsen på noge.. itte eg hadde dusja begynnte eg å kjenna d litt bedre, blei akkså kvalmen.. mensen-kvalmen-ting :) sendte mld te glenni at eg kansje trudde d va noge på gång.. så fant eg ei bok om rier å sånn å jekk ner å satte meg i stuå å leste.. nåå va d blitt litt sterkare.. jekk å vekkte na mamma for å hørra me henna, då va klåkkå blitt 5.. ringte sjukehuset å fortallte koss d va... då va d vell cirka 7-8 min mjuddlå vondtene.. dei sa eg konne ta d roligt for eg hadde go ti, konne komma opp når eg følte for d.. så me va hima ei litå stonn te før eg sa te glenni at me kom innom han for så å kjøra opp te sjukehuset..

 

der oppe sjekkte di åpning å den va barra på 2cm så fekk beskjed om å traska litt ront i gangane for å sjå om d blei noge fortgang, noge d ikkje blei særligt av.. sjekkte åpning ijenn itte nogen timar å detta jekk seeeeint sa di..så blei me sendte him for å samla krefter.. hima jekk me å la oss, ikkje at eg fekk såva da, såv vell kansje ein halltime eller noge te samens.. (nervøse;P) me hadde besøk nere så eg jekk å snakkte litt me dei, mens eg måtte stoppa snakka i kvar ri, nå begynnte eg å kjenna d jaaa.. klartekje sitta i ro måtte gå ronntom, men d vakje så vondt ennå, litt varre enn mens-smertene cikka =P

 

i 6tiene va d blitt varre å me kjørte opp te sjukehuset ijenn.. såklart fekk eg ei ria midt i fartsdompane på åkra, trur aldri eg har vore så forbanna på nogen fartsdompar før ;P kom opp på sjukehuset å sa kinn eg va å sånn å fekk beskjed om å venta.. jekk ronnt om der o klartekje sitta.. endeligt kom ei jordmor ;D hu sjekka åpning å fant ut d va 3-4 cm.... då blei eg skreven inn.. eg sa eg ville ha epidural litt uti fødsele, å jordmorå sa d va best å drøya d ei litå stonn, sjølom eg konne fått me eingång o..så då drøyde eg... fekk velga fødestua å eg valgte den me badekar =) satt i badekaret i cirka ein time kan eg tenka meg...glenni va der inne me meg heile veien =) riene va meget vonde nu å eg va påkkers irriterte på hu eina så va me jordmorå så prøvde føra ein samtale me meg.. huskakje ka d va om ein gång, men noge spm om d va fysste ongen osv.... jah ;P

 

pluttsligt kjennte eg akkratt så et "klikk" å riene blei tettare.... fant ut d va vattene så va gått å ringte på jordmorå.. hu sa eg konne vara oppi lenger men eg ville ooooooooooooppppp! fekk på meg sjukehusteskjrota å ei LEKKER nettingtrusa! ;( sa eg ville ha epidural NÅ! huska eg å glenni satt på sengekanten å eg søyt meg jønå riene.. å når di forsvant å d va ein smertefri periode va d heilt herligt :D alle stakk fra oss for å henta hu så sko setta epiduralen, tiå jekk å eg blei mæær å mær utålmodige for d va dritvondt..... så kom jordmorå opp ijenn itte ca 45 min å sa at legen va opptadde så me måtte venta.. hu sko setta sånn ting i håndå mi, dryppting.. huskakje ka d hette, ei nål jaffall :P å såklart klarte hu å stikka sjeivt påå fyssta forsøk så d måtte ut ijenn å settas på den andra håndå helle.. (då va eg GLA ja) ... når d va jort venta me viiidere... d kom ei nye jordmor .. hu satte på sånn ting me navne mitt på armen, noge hu jore altfor stramt... så sa eg hu måtte ta d lausare.. når hu sko klyppa d av meg klyppte u meg i håndå (DÅ BLEI EG ENNÅÅÅ SINTARE...) måtte barra få d me ;P HAHA..

 

itte me hadde venta i cikka ein å ein halltime kan eg tenka meg (MINST) kom hu så sko setta epiduralen.. fekk beskjed om å sitta på sengekanten å sitta heilt i ro mens hu stakk..riene va tette nå så di måtte forta seg sånn at di sko få ti å setta an mjuddlå 2rier... an vakje vonde å setta, kjennte barra et slags trykk mot ryggen.. di satte an på å d begynnte å virka ikkje så lenge ittepå.. sendte mld te annie "dette er gøy:D:D:D" ikkje spørr kaffor ;P sendte faktis mången mldar ronntom , herligt å ikkje ha så vondt.. så blei d vondare å eg eg sporrte om di konne jer sånn at eg fekk mær epidural å d jore di.. di tok svampar me kaldt vatten på meg for å sjekka om d funka.. å eg kjennte di på feil plassar... dvs bedøvelsen funkakje akkratt så an sko.. men an funka nå litt uanstt :D

 

di sjekktekje åpning så ofta på meg for eg sa eg ikkje ville...syns d jore så vondt ;S men nå sa di at di måtte, å d va øyeblikk 10cm... alså klart te å trykka.. då fekk eg sjokk for eg hadde nestenkje vondt i d heila tatt, drakk brus å koste meg ;P

eg fekk ingen pressrier for epiduralen hadde tatt di... :S:S noge så ikkje va kjekt, darrfor måtte eg på drypp for å framkalla riene ijenn å epiduralen blei slått heilt av.. nå begynnte d jera VONDT :P såg på klåkkå å trur u va hall11.. hadde bestemmt meg for å holda an inne te øve 12, siden ei venninna fylle året då ;D

 

ting jekk utruligt tregt å eg følte alt eg jore va heilt nyttalayst.. konne dengt alle så sa "ÅÅ DU E SÅ FLINKE" ...... flinke?!? EG fekk an jo kje ut!! huska jordmorå begynnte gnela om at eg hadde kkvite sokakr på meg å om eg ville ta di av sånn at di ikkje blei skittne... OOHRR! dessuten kom hu me teite ting å sei... så der å då av løye.. så eg lo faktisk oppi alt ;D

d blei satt dingsar på håve te beibien for å sjekak hjertelyden... den blei låge å di ringte på flørne folk.. riene haggla nå

 

pluttsligt va d 7-8stk der inne.. me sporrte ka så va gale men ingen svarte.... ein lege kom inn for å hjelpa te å få ongen ut siden hjertelyden va så låge.. eg hadde ingen pressrier så eg visste ikkje kati eg sko trykka.. fekk beskje om å trykka i riene (så forresten va heilt forbanna starke nå) ... eina damå så va der inne la seg oppå magen min å trykkte HARDT på an i riene (å utenom riene siden damå ikkje fekk me seg kati riene va..arhg) .. eg jekk te angrep på armen nass å klorte na å prøvde luffta na opp.. noge så ikkje va så vellykka.. (litt dårligge samvittighet for d nå ja;P) sånt holdt d på lenge å legen fant te slutt ut at u måtte klyppa... d va ingen kjekke opplevelse :P ekklaste lyden eg har hørrt å den komme eg nok aldri te å glømma.. neste gång ska eg ha øyreproppar :P fremdeles ville an kje ut...trykkte så ein galning, både i riene å utenom riene (kje lett å få ut ein onge av et så lite hål , haha ;P) eg brølte MØKJE å huska di sa eg sko trykka å ikkje brøla :P di fortellte kass hårfarge ongen hadde osv.. å di låvte meg at på "nste ri då komme an" .. noge an aldri jor, så eg bleiu barra sintare å sintare te mær di låvte :P nå ville di ta an me tang noge eg protesterte villt på.. trykkte både i rier å utenom riene for å sleppa den jævla tångå :P å te slutt kjennte eg at mesten alt smerten forsvant å dis a at håve va ute :D så kom d et SKVUUUP å der va ongen ute o ;P ALT absolutt alt smerten barra forsvant :D nabvlastrengå va tuttla ronnt halsen på beibien å d va darrfor hjertelyden hadde blitt så låge... glenni klyppte navlastrengå å eg fekk ongen opp på magen, d va barra d besta øyeblikket <3<3<3... når morkakå sko ut kjennt eeg ingenting, va barra ein lettelse å veta at eg va ferigge :D jordmore sa eg hadde hatt ein tøffe fødsel.. å d e litt greit å tenka på nå, for då tenke eg at neste gång går d møkje greiare ;D

 

blei klyppte møkje å blei sydde minst ein halltime, men fekk bedøvelse fysst så d va kje så gale.. =P omg detta blei långt, beundre den så lese alt.. måhahHA! D E SÅÅÅ VERDT D!! smertene e forbigåande å sjølom eg hadde ein såpassa tøffe fødsel hadde eg jort d ijenn for den little gullklompen min ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer so masse med gullet ! So tøffe du va! Ps. blei det gut eller jenta?

Skjønne godt at du blei sint på allr so sa du va flinke, sist holdt eg på å grina av alle so sa "pust for babyen din no, snart e ho ute.." jepp, holdt på i 37 tima me då...

Gler meg t ditta med fødselen e e øvestått, og masse t å få guten på magen...

 

Masse lykke til i tida framøve! Ninni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...