Anonym bruker Skrevet 6. juli #51 Skrevet 6. juli pele skrev (1 time siden): Her som eg bor reiser miljøarbeidere fra skolen heim og får ungdommene opp av sengen og på skolen. Av og til handler det om at foreldre ikkje klarer å stå i kampen med barna. Har en bekjent som seier det rett ut: Eg orker bare ikkje. Min skole har to miljøarbeidere og 420 elever. Vi har en mer miljøarbeider enn de andre skolene i kommunen. På 4.-7.trinn har jeg 5 med ufrivillig skolefravær. Alle kan ikke hentes. Jeg har 2 med store diagnoser som vanskeliggjør skolegang. De 3 andre har andre bakgrunner. En får medhold med alt som er vondt hjemme, foresatte skriver «vondt i villiken» som fraværsårsak. Barnet blir så vidt undersøkelser kan avdekke ikke mobbet og mottar allerede svært tilpasset opplæring. De to siste har dessverre sterke opprettholdende faktorer i hjemmet som skolen vanskelig får gjort noe med. På barnets bekostning, beklageligvis. Anonymkode: 95460...3c0
pele Skrevet 6. juli #52 Skrevet 6. juli Til foreldrene til vont i villikken hadde eg kallet de inn til møte og sagt at om ikkje dette bedrer seg må vi snakke med andre etater.Feks barnevernet, foreldreveiledning
Anonym bruker Skrevet 6. juli #53 Skrevet 6. juli pele skrev (6 minutter siden): Til foreldrene til vont i villikken hadde eg kallet de inn til møte og sagt at om ikkje dette bedrer seg må vi snakke med andre etater.Feks barnevernet, foreldreveiledning Du tror ikke det blir gjort? Anonymkode: c7ca2...44e
Anonym bruker Skrevet 6. juli #54 Skrevet 6. juli pele skrev (4 timer siden): Til foreldrene til vont i villikken hadde eg kallet de inn til møte og sagt at om ikkje dette bedrer seg må vi snakke med andre etater.Feks barnevernet, foreldreveiledning Å melde til barnevernet ene og alene på bakgrunn av skolefravær går ikke i min kommune. Anonymkode: 95460...3c0
Anonym bruker Skrevet 6. juli #55 Skrevet 6. juli Anonym bruker skrev (6 timer siden): Det jobbes bredt når det gjelder diverse utfordringer blant elevene. Man har tett samarbeid med både ppt, bup, helsesykepleier, rådgiver og selvsagt foreldrene. Det virker som du tror at det finnes en quick fix som de dumme og late foreldrene ikke gidder å benytte seg av? De aller fleste foreldre går gjennom ild og vann for barna sine, og det sliter på hele familien når en i flokken ikke har det bra. Anonymkode: c7ca2...44e Nei, jeg tror absolutt ikke det alltid finnes en rask løsning på dette problemet. Derfor er det jo ganske forunderlig at foreldre som selv ikke klarer å få egne barn på skolen sporenstreks retter skylden og ansvaret mot skolen, og forventer at de skal fikse det nærmest med en gang. Anonymkode: 18be3...09c
Anonym bruker Skrevet 6. juli #56 Skrevet 6. juli Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Nei, jeg tror absolutt ikke det alltid finnes en rask løsning på dette problemet. Derfor er det jo ganske forunderlig at foreldre som selv ikke klarer å få egne barn på skolen sporenstreks retter skylden og ansvaret mot skolen, og forventer at de skal fikse det nærmest med en gang. Anonymkode: 18be3...09c Men hvilke foreldre er dette? Min erfaring er at foreldre flest er takknemlige og samarbeidsvillige for å gå sammen om å hjelpe barnet sitt. Udugelige foreldre finnes selvsagt, men det er ikke fler av den sorten som har barn som sliter med skolevansker. Du skal være forsiktig med å klappe deg selv på skulderen for det som i stor grad er flaks. Anonymkode: c7ca2...44e
Anonym bruker Skrevet 7. juli #57 Skrevet 7. juli Anonym bruker skrev (8 timer siden): Du skal være forsiktig med å klappe deg selv på skulderen for det som i stor grad er flaks. Anonymkode: c7ca2...44e Hva er det du rører med nå? Hvem har snakket som å klappe seg selv på skulderen? Prøv å holde det litt saklig. Anonymkode: 18be3...09c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå