Anonym bruker Skrevet 20. juni #26 Skrevet 20. juni Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Kanskje du ikke vil ha råd men bare trengte en utblåsning på kk? Og at du er av den sterke typen som ser at du kan ikke endre andre, men du kan ta styring over en del ting. Som hvor mye du irriterer deg over og snakker med personen. Anonymkode: 12ea3...436 Kk? Vi er på dib. Anonymkode: 1585a...c5a
Anonym bruker Skrevet 20. juni #27 Skrevet 20. juni Det er dessverre ingen gode løsninger når ledelsen har tatt den beslutningen og fagforeningen sitter på gjerdet. Bare det at han skylder på det hjemme for egen oppførsel er ganske godt tegn på at han heller ikke tar ansvar for det han har gjort. Etter min mening er ny sjanse forbehold de som erkjenner og tar ansvar for egen handling, samt er villig til å vise over tid at de faktisk har endret seg. Men, du er vel ikke alene om å kjenne på dette blant kollegaene. Hva med kollegaen som ble banket opp? Eneste muligheten dere har for å beholde arbeidsplassen, slik jeg ser det, er at dere samler dere og sender felles varsel. Det er ikke sikkert det holder, men det er vel eneste som kanskje kan fungere for å få de som kan til å gjøre riktig valg for plassen deres. Om ikke det fungerer er nok sykmelding og ny jobb eneste du kan gjøre som er riktig for deg. For uten en ledelse som faktisk ivaretar resten av dere, vil ikke denne plassen være et godt sted å jobbe. Livet er for kort til å bli værende på slike steder, det har jeg dessverre erfart selv. Anonymkode: 4dd1e...3c5
Anonym bruker Skrevet 20. juni #28 Skrevet 20. juni Hi? Hva har skjedd siden han kom tilbake? Er du sykemeldt? Anonymkode: aba9c...195
Anonym bruker Skrevet 20. juni #29 Skrevet 20. juni Anonym bruker skrev (23 timer siden): Sykemelding? Jeg syns det blir litt feigt. Ved å gjøre det, får han muligheten til å slå enda mer rot, og jeg taper. Verneombud og fagforening er involvert, men vil ikke gjøre noe siden de representerer oss begge. HI Anonymkode: b44db...74b Selv om du er utrygg, så kan du ikke sykemelde deg for noe som har skjedd for ett år siden. Anonymkode: c1069...a99
Anonym bruker Skrevet 20. juni #30 Skrevet 20. juni oslofrk skrev (23 timer siden): Be om eget kontor, kontakte Arbeidstilsynet, sykemeld pga forhold på arbeidsplassen (det er noe annet enn vanlig sykemelding)… Fagforening kan ikke la være å gjøre noe. Ta en ny prat med dem + sjefen din. Dette ligger tilbake i tid, det ER ingen forhold på arbeidsplassen som tilsier grunn til sykemelding per nå. Anonymkode: c1069...a99
Anonym bruker Skrevet 20. juni #31 Skrevet 20. juni Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Selv om du er utrygg, så kan du ikke sykemelde deg for noe som har skjedd for ett år siden. Anonymkode: c1069...a99 Hvor får du ett år fra? Det eneste hi sier er at kollegaen har vært sykmeldt i 4 uker. Anonymkode: 6d7fe...b41
Anonym bruker Skrevet 20. juni #32 Skrevet 20. juni Anonym bruker skrev (23 timer siden): Men de gjør ingenting. Det er ikke flere kontorer. Og sjefen mener at alle fortjener en ny sjanse. Hi Anonymkode: b44db...74b Hva med personen som ble banket opp, er han/hun enig i dette? Anonymkode: 6d7fe...b41
Anonym bruker Skrevet 20. juni #33 Skrevet 20. juni Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Dette ligger tilbake i tid, det ER ingen forhold på arbeidsplassen som tilsier grunn til sykemelding per nå. Anonymkode: c1069...a99 Hvis hi er redd for han og arbeidsgiver ikke vil gjøre noe for å hjelpe til, så er det forhold på arbeidsplassen som tilsier grunn til sykemelding jo. Anonymkode: 6d7fe...b41
Anonym bruker Skrevet 20. juni #34 Skrevet 20. juni Anonym bruker skrev (9 timer siden): Det er dessverre ingen gode løsninger når ledelsen har tatt den beslutningen og fagforeningen sitter på gjerdet. Bare det at han skylder på det hjemme for egen oppførsel er ganske godt tegn på at han heller ikke tar ansvar for det han har gjort. Etter min mening er ny sjanse forbehold de som erkjenner og tar ansvar for egen handling, samt er villig til å vise over tid at de faktisk har endret seg. Men, du er vel ikke alene om å kjenne på dette blant kollegaene. Hva med kollegaen som ble banket opp? Eneste muligheten dere har for å beholde arbeidsplassen, slik jeg ser det, er at dere samler dere og sender felles varsel. Det er ikke sikkert det holder, men det er vel eneste som kanskje kan fungere for å få de som kan til å gjøre riktig valg for plassen deres. Om ikke det fungerer er nok sykmelding og ny jobb eneste du kan gjøre som er riktig for deg. For uten en ledelse som faktisk ivaretar resten av dere, vil ikke denne plassen være et godt sted å jobbe. Livet er for kort til å bli værende på slike steder, det har jeg dessverre erfart selv. Anonymkode: 4dd1e...3c5 Tusen takk for godt svar. Er nok mye sant i det du skriver. Kollegaen min som fikk kjenne dette på kroppen er svært, svært kritisk til at han kommer tilbake. Vi forfattet en mail alle sammen (vi er fire stykker i umiddelbar nærhet) hvor vi alle adresserte bekymringen. Likevel mente HR og ledelsen at alle fortjener en ny sjanse, og her står vi nå. Første dag med han tilbake gikk for øvrig for det meste til å unngå han. Hi Anonymkode: b44db...74b
sug lut Skrevet 20. juni #35 Skrevet 20. juni Hvis fagforeningen lokalt ikke vil ta i det må dere jo gå opp og henvende dere direkte sentralt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå