Anonym bruker Skrevet 17. juni #1 Skrevet 17. juni og jeg gruer meg. Han har vært aggressiv og stygg, og endte med å banke en kollega, men fordi ledelsen mener at «alle fortjener en ny sjanse,» kommer han tilbake fra fire ukers sykemelding i morgen. Vi deler kontor, et bittelite bøttekott. Jeg kjenner at jeg ikke vil på jobben i morgen og fremover, men ledelsen driter i meg. Fagforeningen har trukket seg ut da de syntes det var vanskelig å representere begge sider. Hva gjør jeg? Anonymkode: b44db...74b
amandine Skrevet 17. juni #2 Skrevet 17. juni Hvor i alle dager er det du jobber og må finne deg i slikt? Han banket en kollega??
Anonym bruker Skrevet 17. juni #3 Skrevet 17. juni Anonym bruker skrev (2 minutter siden): og jeg gruer meg. Han har vært aggressiv og stygg, og endte med å banke en kollega, men fordi ledelsen mener at «alle fortjener en ny sjanse,» kommer han tilbake fra fire ukers sykemelding i morgen. Vi deler kontor, et bittelite bøttekott. Jeg kjenner at jeg ikke vil på jobben i morgen og fremover, men ledelsen driter i meg. Fagforeningen har trukket seg ut da de syntes det var vanskelig å representere begge sider. Hva gjør jeg? Anonymkode: b44db...74b Snakk med verneombudet og fortell ledelsen at du ønsker et annet kontor Anonymkode: c1069...a99
Anonym bruker Skrevet 17. juni #4 Skrevet 17. juni Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Snakk med verneombudet og fortell ledelsen at du ønsker et annet kontor Anonymkode: c1069...a99 Det gjorde jeg 14 dager etter at han begynte. Merket med en gang at han var ustabil. Det er rett og slett ikke plass på bygget, så jeg er stuck, selv om det bryter med arbeidsmiljøloven. HI Anonymkode: b44db...74b
Elizabeth Skrevet 17. juni #5 Skrevet 17. juni Anonym bruker skrev (47 minutter siden): og jeg gruer meg. Han har vært aggressiv og stygg, og endte med å banke en kollega, men fordi ledelsen mener at «alle fortjener en ny sjanse,» kommer han tilbake fra fire ukers sykemelding i morgen. Vi deler kontor, et bittelite bøttekott. Jeg kjenner at jeg ikke vil på jobben i morgen og fremover, men ledelsen driter i meg. Fagforeningen har trukket seg ut da de syntes det var vanskelig å representere begge sider. Hva gjør jeg? Anonymkode: b44db...74b For en ubrukelig og tannløs bedrift. Hadde det skjedd her hadde vedkommende mått gå på dagen. Vold er aldri ok.
Anonym bruker Skrevet 17. juni #6 Skrevet 17. juni Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Det gjorde jeg 14 dager etter at han begynte. Merket med en gang at han var ustabil. Det er rett og slett ikke plass på bygget, så jeg er stuck, selv om det bryter med arbeidsmiljøloven. HI Anonymkode: b44db...74b Akkurat i dette tilfellet hadde jeg bedt legen min om sykemelding pga arbeidsmiljøet, og så da oppgitt arbeidsmiljø som grunn for sykemelding. Da blir arbeidsgiver tvunget til å gjøre noe med din arbeidssituasjon. Anonymkode: d2490...ac1
the amazing spidermamma Skrevet 17. juni #7 Skrevet 17. juni Det å ha en kollega som man (med rette) er redd for, er helt uholdbart. Snakk med legen din om sykemelding, og prøv også fagforeningen litt lenger opp dersom det er den lokale som feiger ut. Sånn kan du jo ikke ha det.
Anonym bruker Skrevet 17. juni #8 Skrevet 17. juni Anonym bruker skrev (2 timer siden): Akkurat i dette tilfellet hadde jeg bedt legen min om sykemelding pga arbeidsmiljøet, og så da oppgitt arbeidsmiljø som grunn for sykemelding. Da blir arbeidsgiver tvunget til å gjøre noe med din arbeidssituasjon. Anonymkode: d2490...ac1 Dette. Anonymkode: d2cd1...543
Himmel og hav Skrevet 17. juni #9 Skrevet 17. juni Dette er jo helt hinsides. Involver verneombud og fagforening sånn som Spidermamma sier. Sånn kan du rett og slett ikke ha det.
Anonym bruker Skrevet 17. juni #10 Skrevet 17. juni Alle fortjener en ny sjanse... Joda, det fleste gjør det, og de fleste kan gjøre dumme ting - og gjør det bare en gang. Men det skal ikke gå utover andres trygghet eller sikkerhet på jobb. Gjør som de kloke damene over her sier: Involver verneombud og / eller fagforeningen din. Dersom denne personen skal få en ny sjanse, må først og fremst tryggheten til dere andre være ivaretatt. Det er ikke et ønske, det er et krav! Anonymkode: 3c770...648
Anonym bruker Skrevet 17. juni #11 Skrevet 17. juni Jeg tror ikke han kommer til å angripe meg fysisk, men han er no good, og kommer til å dure på med det psykologiske spillet sitt. Han er en manipulator uten grenser. Kjempeskummel. HI Anonymkode: b44db...74b
Anonym bruker Skrevet 17. juni #12 Skrevet 17. juni Anonym bruker skrev (57 minutter siden): Jeg tror ikke han kommer til å angripe meg fysisk, men han er no good, og kommer til å dure på med det psykologiske spillet sitt. Han er en manipulator uten grenser. Kjempeskummel. HI Anonymkode: b44db...74b Det spiller ingen rolle når han allerede har angrepet en kollega fysisk. Anonym bruker skrev (7 timer siden): Akkurat i dette tilfellet hadde jeg bedt legen min om sykemelding pga arbeidsmiljøet, og så da oppgitt arbeidsmiljø som grunn for sykemelding. Da blir arbeidsgiver tvunget til å gjøre noe med din arbeidssituasjon. Anonymkode: d2490...ac1 Enig i denne, men det går ofte an å rapportere dette via egenmelding også. Fagforening og vernetjeneste får ofte ikke gjort stort. NAV og Arbeidstilsynet bør på banen her. Anonymkode: 37618...bb1
Anonym bruker Skrevet 17. juni #13 Skrevet 17. juni Er i nesten samme situasjon. En kollega har vært sykemeldt i ett halvt år. Har vært så godt å være på jobb. Men snart kommer han tilbake. Det blir en annen stemning når han er på jobb. Blir han sur på deg, så kan han overse deg i mange, mange uker. Det er veldig tungt å jobbe sånn Anonymkode: b8966...0aa
Anonym bruker Skrevet 18. juni #14 Skrevet 18. juni Herregud, sånn kan du jo ikke ha det på jobb, det er jo helt uholdbart. De må jo finne en løsning, om det så må bli sjefen som deler kontor med han. Støtter helhjertet det Amazibf Spidermamma sier. Anonymkode: 6d7fe...b41
Anonym bruker Skrevet 19. juni #15 Skrevet 19. juni Joda. Han kom tilbake. Han hadde en forklaring klar og brukte sikkert to timer på inngående detaljer om hvor forferdelig han hadde det hjemme. Jeg tror ikke på han. Historien hang ikke sammen. Men hva gjør jeg nå? Jeg orker ikke denne personen 😢 Hi Anonymkode: b44db...74b
oslofrk Skrevet 19. juni #16 Skrevet 19. juni Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Joda. Han kom tilbake. Han hadde en forklaring klar og brukte sikkert to timer på inngående detaljer om hvor forferdelig han hadde det hjemme. Jeg tror ikke på han. Historien hang ikke sammen. Men hva gjør jeg nå? Jeg orker ikke denne personen 😢 Hi Anonymkode: b44db...74b Det er kommet flere råd tidligere i tråden. Hvis du ikke vil bruke noen av dem er det kanskje best å skifte jobb.
Anonym bruker Skrevet 19. juni #17 Skrevet 19. juni oslofrk skrev (11 minutter siden): Det er kommet flere råd tidligere i tråden. Hvis du ikke vil bruke noen av dem er det kanskje best å skifte jobb. Sykemelding? Jeg syns det blir litt feigt. Ved å gjøre det, får han muligheten til å slå enda mer rot, og jeg taper. Verneombud og fagforening er involvert, men vil ikke gjøre noe siden de representerer oss begge. HI Anonymkode: b44db...74b
oslofrk Skrevet 19. juni #18 Skrevet 19. juni (endret) Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Sykemelding? Jeg syns det blir litt feigt. Ved å gjøre det, får han muligheten til å slå enda mer rot, og jeg taper. Verneombud og fagforening er involvert, men vil ikke gjøre noe siden de representerer oss begge. HI Anonymkode: b44db...74b Be om eget kontor, kontakte Arbeidstilsynet, sykemeld pga forhold på arbeidsplassen (det er noe annet enn vanlig sykemelding)… Fagforening kan ikke la være å gjøre noe. Ta en ny prat med dem + sjefen din. Endret 19. juni av oslofrk
Anonym bruker Skrevet 19. juni #19 Skrevet 19. juni oslofrk skrev (4 minutter siden): Be om eget kontor, kontakte Arbeidstilsynet, sykemeld pga forhold på arbeidsplassen (det er noe annet enn vanlig sykemelding)… Fagforening kan ikke la være å gjøre noe. Ta en ny prat med dem + sjefen din. Men de gjør ingenting. Det er ikke flere kontorer. Og sjefen mener at alle fortjener en ny sjanse. Hi Anonymkode: b44db...74b
Anonym bruker Skrevet 19. juni #20 Skrevet 19. juni Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Men de gjør ingenting. Det er ikke flere kontorer. Og sjefen mener at alle fortjener en ny sjanse. Hi Anonymkode: b44db...74b Du vil ikke ha rådene du får, så hva fortventer du av råd da egentlig? Anonymkode: 6d7fe...b41
Sommerkroppen 2029 Skrevet 19. juni #21 Skrevet 19. juni I ditt tilfelle så hadde jeg sluttet. Ingen av rådene du har fått er aktuelle, så da er det vel ikke så mye annet å gjøre enn å stikke halen mellom beina og dra derfra.
Anonym bruker Skrevet 19. juni #22 Skrevet 19. juni Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Men de gjør ingenting. Det er ikke flere kontorer. Og sjefen mener at alle fortjener en ny sjanse. Hi Anonymkode: b44db...74b Du har fått råd om nav og Arbeidstilsynet, det bare hoppet du over. Anonymkode: 37618...bb1
Anonym bruker Skrevet 19. juni #23 Skrevet 19. juni Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Du har fått råd om nav og Arbeidstilsynet, det bare hoppet du over. Anonymkode: 37618...bb1 Jeg hoppet ikke over det, men jeg syns det er voldsomt. Hvordan kan det gagne meg? Sjefene kommer jo til å klikke på meg da. Det er ikke et reelt valg. Og jeg VIL ikke slutte. Jeg har gått på skole og jobbet hardt for å få denne jobben. Den lønner godt og jeg har hus og barn å ta vare på. Hi Anonymkode: b44db...74b
Anonym bruker Skrevet 19. juni #24 Skrevet 19. juni At fagforeningen ikke vil ta i dette fordi de representerer begge er ikke godt nok. Er det lokale representanter du har snakket med? Kan du løfte det opp på høyere nivå? Anonymkode: 6c128...fe7
Anonym bruker Skrevet 20. juni #25 Skrevet 20. juni Kanskje du ikke vil ha råd men bare trengte en utblåsning på kk? Og at du er av den sterke typen som ser at du kan ikke endre andre, men du kan ta styring over en del ting. Som hvor mye du irriterer deg over og snakker med personen. Anonymkode: 12ea3...436
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå