Gå til innhold

Er det frekt å spørre om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 13 år har ett stort ønske om å prøve skikkelig flysimulator som de tilbyr i Sandefjord. Ettersom vi bor i Bergen så måtte vi ha overnattet der også så det hadde fort blitt dyrt. Trodde det kostet 1500 kr som det gjør på Gardermoen,men i Sandefjord må en betale for to personer derfor koster det 2400 kr. Er det frekt å kontakte de i Sandefjord å forklare at jeg er alenemamma til en ungdom som har stor interesse av fly,å som har stort ønske om å prøve en skikkelig flysimulator men at 2400 kr er mer enn jeg har budsjett til nå. Å høre om det er mulig å bare betale flysimulator for en person,sånn som på Gardermoen? Jeg er jo uansett ikke intressert i å prøve det å da er det dumt å betale dobbel pris. Det flyet han ønsker å fly er kun i Sandefjord dessverre.

Anonymkode: d0ef5...09f

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Sønnen min på 13 år har ett stort ønske om å prøve skikkelig flysimulator som de tilbyr i Sandefjord. Ettersom vi bor i Bergen så måtte vi ha overnattet der også så det hadde fort blitt dyrt. Trodde det kostet 1500 kr som det gjør på Gardermoen,men i Sandefjord må en betale for to personer derfor koster det 2400 kr. Er det frekt å kontakte de i Sandefjord å forklare at jeg er alenemamma til en ungdom som har stor interesse av fly,å som har stort ønske om å prøve en skikkelig flysimulator men at 2400 kr er mer enn jeg har budsjett til nå. Å høre om det er mulig å bare betale flysimulator for en person,sånn som på Gardermoen? Jeg er jo uansett ikke intressert i å prøve det å da er det dumt å betale dobbel pris. Det flyet han ønsker å fly er kun i Sandefjord dessverre.

Nei, det syntes jeg ikke. I verste fall får du ett nei. Lykke til 🥰

Anonymkode: af944...133

Skrevet

At du er alenemamma blir litt "stakkars meg" å ta med. Si heller at du ikke kan gjøre slike ting, men ønsker at sønnen likevel skal få opplevelsen.

Anonymkode: 30128...f9e

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

At du er alenemamma blir litt "stakkars meg" å ta med. Si heller at du ikke kan gjøre slike ting, men ønsker at sønnen likevel skal få opplevelsen.

Anonymkode: 30128...f9e

Takk for innspill :)

Skrevet

Småfrekt, men det er absolutt lov å prøve. Hinsides høye priser, da! 

Anonymkode: f4db1...261

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

At du er alenemamma blir litt "stakkars meg" å ta med.

Enig.

Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Trodde det kostet 1500 kr som det gjør på Gardermoen

Hvorfor ikke heller dra til Gardermoen da?

Anonymkode: 2c11d...b7f

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Det flyet han ønsker å fly er kun i Sandefjord dessverre.

Ok, beklager, så ikke den. Men er det så stor forskjell?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Å bruke «jeg er alenemamma» er frekt… stakkarslig i det minste. Spør heller om det er mulighet for kunne betale for han, og ikke begge to. 

Anonymkode: d8f21...6ea

Skrevet
Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Ok, beklager, så ikke den. Men er det så stor forskjell?

Aner ikke jeg 🤣 Er overhodet ikke teknisk av meg.

Skrevet

Å bruke «jeg er alenemamma» er frekt… stakkarslig i det minste. Spør heller om det er mulighet for kunne betale for han, og ikke begge to. 

Anonymkode: d8f21...6ea

Takk for innspill,da prøver jeg heller ditt forslag :)

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Ja, det er frekt. Det ikke synd på deg fordi du er alenemor og ikke har råd. 

Anonymkode: 8e4f9...42a

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ja, det er frekt. Det ikke synd på deg fordi du er alenemor og ikke har råd. 

Okey men flertallet her er ikke enig med deg så da våger jeg å spørre likevel :)

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva du vil blande inn alenemor i dette for. Det er ikke sjarmerende å leke offer og martyr.

Du kan spørre om å bare betale for én, men ikke trekk det hellige oppofrende alenemor-kortet.

Anonymkode: f0f53...6f6

Skrevet

Okey men flertallet her er ikke enig med deg så da våger jeg å spørre likevel :)

Kjør på!

Skrevet

Og fortell gjerne hvordan det gikk.

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hva du vil blande inn alenemor i dette for. Det er ikke sjarmerende å leke offer og martyr.

Du kan spørre om å bare betale for én, men ikke trekk det hellige oppofrende alenemor-kortet.

Anonymkode: f0f53...6f6

Nei skal ikke nevne at jeg er alenemamma :)

Skrevet

Det kan jo hende de har andre som kun er 1 person og at de kan sette dem sammen?

Anonymkode: e6c42...f35

Skrevet

Nei skal ikke nevne at jeg er alenemamma :)

Å ja, så du var enig med meg likevel... 

Skrevet

Ja frekt er det, men hadde spurt like vel kan være du får ja. Er ikke alltid så farlig å være litt frekk😊

Anonymkode: f6799...b95

Skrevet

Har han en kamerat som kan bli med, mot å betale halvparten? Det finnes sikkert foreldre som ville syntes at du gjør dem en tjeneste om du tar med sønnen helt til Sandefjord selv om de må betale. 

Anonymkode: 41ff6...812

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Å ja, så du var enig med meg likevel... 

Har aldri sagt at det kanskje er dumt å skrive at jeg er alenemamma,jeg tar til meg rådene deres så kommer ikke til å nevne at jeg er alenemamma.

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Det kan jo hende de har andre som kun er 1 person og at de kan sette dem sammen?

Anonymkode: e6c42...f35

Ja det hadde jo vært supert :)

Skrevet

Jeg synes det er frekt ja. Pilot flight academy i Sandefjord er en privat skole.

Hilsen alenemor med en sønn som studerer der nå. Han kommer til å ha et studielån på 1,2 mill, og vi betaler nok uten at det skal gis veldedighet på toppen av det.

Anonymkode: 99c5b...110

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...