Gå til innhold

Ønsker ikke å feire bursdagen min, og mannen er sur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fyller 50 om ikke så lenge.
Skal den feires må jeg ordne ALT, ingen andre vil løfte en finger for å hjelpe.
Så jeg har bestemt meg, dette gidder jeg ikke.
Jeg ønsker å ta det med ro og slappe av på den dagen.
Gidder ikke stille stivpyntet, fin og totalt utslitt på min egen dag, for å servere masse folk og feires og så legge på et smil og liksom ha det så bra.

Mannen spurte her før i dag etter at han hadde snakket med foreldrene sine hvorfor de ikke hadde fått invitasjonen enda, og han spurte meg.
Jeg sa det som det var, og at dette gidder jeg ikke. Dersom det skal bli noen feiring så får han trå til.
Nå surmumler han. er selvfølgelig jeg som må ordne det, jeg er jo så mye flinkere til slikt enn han, og familie og venner forventer en like stor fest som det vi holdt for han. jeg bare må se å få den invitasjonen ut i løpet av påsken.

Er det virkelig så ille at jeg ikke gidder?

Anonymkode: cf8c4...d8a

Skrevet

Nei, det synes jeg ikke 

Jeg ble 50 i fjor og ønsket heller ikke fest, så vi feiret med å dra på ferie.

Anonymkode: 886c2...012

Skrevet

Jeg kjenner flere som ikke har feiret 50-årsdagen sin. Ikke alle er så glade for å fylle 50.

Men han mannen din kan ta seg en bolle, klart du ikke skal slite deg ut for et selskap du ikke vil ha! 

Gjør noe annet istedenfor, synes det høres lurt ut å reise bort, jeg. 

Skrevet

Men i alle dager... du fyller 50 år, du er gammel nok til å selv skjønne at du har lov å ikke feire dagen din. Basta!

De invitasjonene kan han fylle ut og sende selv OM han har planer om å lage en fest for deg. Ikke la deg presses til dette.

Anonymkode: 7bf2b...9c9

Skrevet

Si til mannen din, at i gave vil jeg at du skal ordne feste for meg. Takk. Ellers blir det ikke noe fest. 

Anonymkode: 61b64...2df

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Nei, det synes jeg ikke 

Jeg ble 50 i fjor og ønsket heller ikke fest, så vi feiret med å dra på ferie.

Vi hadde forresten nærmeste familie på kake og kaffe etterpå da. Helt enkelt, bare nærmeste storfamilien, helt lave skuldre, bare kake, kaffe og is. Ikke noe stress.

Men dere kan jo gå ut og spise om det er viktig for storfamilien å markere. Spørre hvor mange som blir med og bestille et bord. Så får mannen bestemme om hver familie betaler for seg eller om han spanderer. Det viktige er at du kommer til dekket bord og slipper oppvasken etterpå.

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Si til mannen din, at i gave vil jeg at du skal ordne feste for meg. Takk. Ellers blir det ikke noe fest. 

Anonymkode: 61b64...2df

God ide, men da ender det opp med at han inviterer, og jeg må ordne resten.
Er egentlig ikke festen jeg ikke ønsker, en fest hadde vært gøy, men orker ikke alt dette styret.

Pynte opp, dekke med hvit duk, fin serviset, pusse sølvtøyet, lage treretters middag, servere - dette til 50 personer.

Kanskje jeg bare skal si, greit jeg inviterer, og da blir det den festen jeg ønsker siden det er min dag.
Inviterer masse venner til låvefest. Kjøper inn masse grillmat og drikke, og betaler noen ungdommer over 18 for å stå og grille maten i begynnelsen av festen.

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

God ide, men da ender det opp med at han inviterer, og jeg må ordne resten.
Er egentlig ikke festen jeg ikke ønsker, en fest hadde vært gøy, men orker ikke alt dette styret.

Pynte opp, dekke med hvit duk, fin serviset, pusse sølvtøyet, lage treretters middag, servere - dette til 50 personer.

Kanskje jeg bare skal si, greit jeg inviterer, og da blir det den festen jeg ønsker siden det er min dag.
Inviterer masse venner til låvefest. Kjøper inn masse grillmat og drikke, og betaler noen ungdommer over 18 for å stå og grille maten i begynnelsen av festen.

HI

Høres ut som en kjempefin fest synes jeg. Trenger ikke dekke bord engang, folk kan forsyne seg selv fra en grillbuffet og det kan brukes papptallerkner de kaster når de er ferdig å spise. Ryddejobben blir å kjøre på søpla med noen søpleposer ;)

Må slett ikke være linduk og sølvlysestaker for å bli en morsom fest altså.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Høres ut som en kjempefin fest synes jeg. Trenger ikke dekke bord engang, folk kan forsyne seg selv fra en grillbuffet og det kan brukes papptallerkner de kaster når de er ferdig å spise. Ryddejobben blir å kjøre på søpla med noen søpleposer ;)

Må slett ikke være linduk og sølvlysestaker for å bli en morsom fest altså.

Det er det familien forventer, og at vi (det vil si meg) lager maten selv.

Dette er veldig fristende...

HI

Skrevet

Jeg feiret ikke min 50 årsdag i fjor. Tok med mann og barn ut på restaurant. Ingen reagerte på det

Anonymkode: 39e47...6db

Skrevet

Jeg tenker at du blir 50 og er voksen nok til å bestemme over din egen feiring. Om familien blir sur over låvefest, får det stå for deres regning. Gjør som DU vil.

Gratulerer med de 50💐

Skrevet

Jeg hadde blitt gretten om folk forventet jeg skulle ferie bursdag og bruke egne penger på å diske mat til dem på MIN bursdag. Man velger ærlig talt selv om man vil ferie eller ikke, om din partner vil du skal feires bare fordi hans familie forventer en invitasjon til middag (synes det er rart da men) da får mannen din stå med mat og servering. Man må få lov å bestemme selv uten at andre skal bli prippen 

Anonymkode: 3407b...583

Skrevet

Du bestemmer helt selv. Jeg syntes låvefesten hørtes flott ut. Jeg hadde gjerne kommet. Du kan jo si til mannen at han kan ordne lokale, catering og drikke og så skal du alltids stille og bli feiret.

Jeg sa akkurat det sammen til min mann da jeg ble 50. Da tok han på seg å organisere. Jeg bidro med tips og råd og ellers var min jobb å ordne pynt og bake ei kake. Det var betingelsen. For meg var det greit å dra ut og spise. Han var superstressa der han styra med lokaler, catering, gjestelister og handling og andre i familien ringte meg og syntes synd på han og at jeg måtte se til å hjelpe han, stakkars. Det rare er at ingen syntes synd på meg da jeg arrangerte hans 50-årsdag, eller konfirmasjonene, barnedåpene, 40-årslagene osv. Han lagde en fantastisk feiring for meg, og jeg lente meg helt tilbake og hadde en flott dag. Alt ble ikke sånn jeg ville gjort det og det var helt nydelig. Jeg fikk meg en lærepenge også, for jeg så jo at mye av det jeg har stressa med var helt unødvendig. Festen blir like flott selv om serviettene ikke matcher fargen på blomstene. 

Skrevet
Himmel og hav skrev (5 minutter siden):

Du bestemmer helt selv. Jeg syntes låvefesten hørtes flott ut. Jeg hadde gjerne kommet. Du kan jo si til mannen at han kan ordne lokale, catering og drikke og så skal du alltids stille og bli feiret.

Jeg sa akkurat det sammen til min mann da jeg ble 50. Da tok han på seg å organisere. Jeg bidro med tips og råd og ellers var min jobb å ordne pynt og bake ei kake. Det var betingelsen. For meg var det greit å dra ut og spise. Han var superstressa der han styra med lokaler, catering, gjestelister og handling og andre i familien ringte meg og syntes synd på han og at jeg måtte se til å hjelpe han, stakkars. Det rare er at ingen syntes synd på meg da jeg arrangerte hans 50-årsdag, eller konfirmasjonene, barnedåpene, 40-årslagene osv. Han lagde en fantastisk feiring for meg, og jeg lente meg helt tilbake og hadde en flott dag. Alt ble ikke sånn jeg ville gjort det og det var helt nydelig. Jeg fikk meg en lærepenge også, for jeg så jo at mye av det jeg har stressa med var helt unødvendig. Festen blir like flott selv om serviettene ikke matcher fargen på blomstene. 

Trenger ikke ordne lokale.
Bord på gård.
Har forvaltet bort jorden til nabogården som dyrker den.
Låven har vi gjort om til festlokaler vi leier ut til dåp, konfirmasjoner og andre fester.
Der er det også en stor grill som kan brukes.

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg fyller 50 om ikke så lenge.
Skal den feires må jeg ordne ALT, ingen andre vil løfte en finger for å hjelpe.
Så jeg har bestemt meg, dette gidder jeg ikke.
Jeg ønsker å ta det med ro og slappe av på den dagen.
Gidder ikke stille stivpyntet, fin og totalt utslitt på min egen dag, for å servere masse folk og feires og så legge på et smil og liksom ha det så bra.

Mannen spurte her før i dag etter at han hadde snakket med foreldrene sine hvorfor de ikke hadde fått invitasjonen enda, og han spurte meg.
Jeg sa det som det var, og at dette gidder jeg ikke. Dersom det skal bli noen feiring så får han trå til.
Nå surmumler han. er selvfølgelig jeg som må ordne det, jeg er jo så mye flinkere til slikt enn han, og familie og venner forventer en like stor fest som det vi holdt for han. jeg bare må se å få den invitasjonen ut i løpet av påsken.

Er det virkelig så ille at jeg ikke gidder?

Han måtte spørre deg hvorfor hans egne foreldre ikke hadde fått invitasjon ennå??

Altså; snakker ikke du og mannen sammen? Han burde vel vite om dere planlegger fest eller ikke…

Skrevet

jeg syns det er rart at det er så mange som har menn som ikke gidder og ordne bursdag, det burde ikke være så vannskelig

min samboer har ikke noe problem og ordne det for meg selv om han hater og gjøre det. han baker kake og ordner middag

Anonymkode: 919a6...1ad

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Trenger ikke ordne lokale.
Bord på gård.
Har forvaltet bort jorden til nabogården som dyrker den.
Låven har vi gjort om til festlokaler vi leier ut til dåp, konfirmasjoner og andre fester.
Der er det også en stor grill som kan brukes.

HI

Det er også mulig å leie inn en til å lage mat og servere 😊 Min eks gjorde det. Altså han kjøpte inn maten, lagde maten (ofte treretters) og tok en pris pr hode 😊 Da trenger du bare finne et par ungdommer som kan pynte bord og servere/rydde/ta oppvasken 😊 

Anonymkode: 4008b...bec

Skrevet

Jeg mener fortsatt at å feire er fullstendig ditt eget valg og ingen andres, men hvis det kun er det praktiske som stopper deg så finnes det muligheter 😊 

Anonymkode: 4008b...bec

Skrevet

Det er ingen som kan forvente at du skal invitere 50 stk på treretters?? Har du mulighet; inviter til låvefest! Så mye mer nedpå og deilig. Ha tilbehør og be folk ta med eget kjøtt. Ha en knakende fin fest som DU ønsker, eller si at du ikke gidder å stelle istand fordi andre forventer. 

Anonymkode: 2a482...adb

Skrevet

Nei, det er det da ikke. 

Book heller en tur for deg selv dit du vil, send melding til de vennene som gir noe, møt de på en kaffe eller et glass av noe annet. Så, nyt akkurat det du vil. Du har bursdag. Ingen andre! Ta deg en massasje, les en bok, gå en tur i skogen. De gode vennene dukker opp på oppfordring, selvforsynt og med godt humør på en slik feiring. 

Anonymkode: b8fd3...af7

Skrevet

Mange som ikke har feiret 40 eller 50 årsdagen sin. På mannens 30 årsdag hadde vi en suprise her hjemme med pizza og kaker med hans foreldre og mine. 

Han ville ikke ha fest da han fylte 40. Ikke jeg heller. 

Rart at mannen din ble sur. For at at du ikke steller i stand fest for de andre på din egen bursdag. 

Han kan fint trå til. 

Anonymkode: 9bd72...b59

Skrevet

Jeg har faktisk aldri vært i en bursdag der vertinnen lager 3-retters til 50 mennesker selv. Det finnes en hel rekke andre måter å løse det på, særlig når du har lokale klart hjemme. Jeg på følelsen av at dette aller mest dreier seg om trass mot en ubrukelig mann. Forståelig, men det tar deg ingen steder. 

Anonymkode: 70c77...0f1

Skrevet

Du velger selv, men det er trist når ingen orker å legge litt arbeid i å stelle i stand for venner og familie.

Anonymkode: ed99e...153

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Du velger selv, men det er trist når ingen orker å legge litt arbeid i å stelle i stand for venner og familie.

Hvorfor er det trist? 

Anonymkode: 9e294...1d5

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ja, veldig trist at ikke mannen til hi kan stelle i stand fest for venner, familie og kona som fyller 50. 

Anonymkode: 8f4d1...799

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...