Gå til innhold

Hadde dere latt 17 åringen få lov til det?

Anbefalte innlegg

Han blir 17 år nå. Han ønsker veldig å ta en tatovering. Han ønsker å ta draktnr sitt på armen. Flere av guttene har dette, de har hatt dette nr i mange år. 

Ville dere underskrevet og tillatt dette?

Anonymkode: 5e666...748

Fortsetter under...

Datteren min tok når hun var 17 1/2. en bitteliten en, og hun hadde mast lenge. Jeg gikk med på det, tenker det er ikke større skaden når man er 17 enn når man er 18 i modenhet 

Anonymkode: f832f...3aa

Nei det ville jeg ikke tillatt. Det er en varig forandring på kroppen som jeg syns de bør være myndige for å ta avgjørelser på. Om noen tillater det så er det ingenting jeg vil se kritisk på, jeg sier bare hva jeg ville gjort. 

Anonymkode: 4be0b...fcd

Mine nevøer hadde et godt råd til min 16 åring som så inderlig har lyst på tatovering. «Når du fyller 18 år og kan tatovere deg…det er da du venter til du er 20 år for å se om den tatoveringen er like kul». 

Så nei, har han ventet så lenge så kan han vente til gan selv er ansvarlig for avgjørelsen! Du må tørre å være «kjip»

Nei min sønn hadde fått vente til han var 18.

Datteren min var myndig da hun tok sin første tatovering med motiv av hus.... vårt. Det syntes hun var veldig riktig på den tiden, men nå sier hun at hun skulle ønske hun hadde latt være. 

Endret av HvittHus

Annonse

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Nei. Jeg har til gode å møte noen som ikke angrer på tatoveringer de tok som tenåringer 

Anonymkode: c5003...2f5

Jeg tok min første som 18 åring. Kina-tegn som var i vinden da. Angrer ikke, nå er jeg 40. Den jeg tok som 20 åring derimot angrer jeg mye på!!

Min datter var 17 år, da hun tok sin første. Hun tok den med sin far, de tok helt lik, et minne de hadde sammen, og den var liten. ganske sikker på at hun aldri kommer til å angre på den.

Anonymkode: 50e13...954

Ikke om det så snødde englevinger i helvete! Jeg synes helt ærlig at aldersgrensen på tatoveringer burde vært på minst 20 år. Det er noe som skal være på kroppen resten av livet, så om man først skal ha en tatovering bør det som et minimum være noe man har tenkt på og hatt lyst på i flere år og som har personlig stor mening, ikke bare et spontant innfall med noe som er populært akkurat der og da.

Anonymkode: d2188...8fc

Annonse

Nei, jeg hadde ikke tillatt det.

Og jeg har flere tatoveringer selv. Tok min første da jeg var 17 år og jeg angrer ikke, selv om jeg aldri ville tatovert på meg det motivet i dag. Det er en del av meg og en del av min historie.

Men jeg tenker likevel at man bør være 18 år og voksen før man tar en sånn avgjørelse.

Anonymkode: de708...a85

Mine har fått beskjed om at de må vente til de blir 18år, hva de gjør da er opp til de selv. Men det er veldig lurt å tenke på hvor de tar det evt, for ikke alt er like kult når kroppen forandrer seg på en eller annen måte. 

Eldste tok vel noen dager etter hun ble 18år. Hun skulle ta en og kom hjem med tre. To er helt greie, den siste er jeg ikke imponert over. Den er laget slik at hun skal ta over den om endel år, så litt tanke bak den selv om jeg ikke akkurat ble en stolt mor. Bra den er på ett sted ingen ser den. 

Nå har vi hatt en tatovør i familien, så de har fått beskjed om hva folk flest angrer på, hvor det ikke er lurt å ha en tatovering osv. 

Selv har jeg tatoveringer, selv om det er ytterst få som har sett de. Den første var absolutt ikke gjennomtenkt, men jeg liker den like mye enda. Det var en slik som skulle vare i fem år. Jeg har frisket den opp, så den forsvinner ikke lengre. Så jeg kan ikke helt komme med pekefingeren heller.

Anonymkode: 88c24...761

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg tok min første som 18 åring. Kina-tegn som var i vinden da. Angrer ikke, nå er jeg 40. Den jeg tok som 20 åring derimot angrer jeg mye på!!

"Kina-tegn" som betyr "fotsopp" på kinesisk?

Anonymkode: 9f498...7a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...